d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Eindconclusie: Pvp-mjol.
1236Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Oct 18 2006 08:44pm
Gegroet, me nauw aan het hart liggende e-vrienden en niets betekenende nerds.

Naar aanleiding van een recente discussie die ik voerde met mijn 46-jarige landgenoot, beter bekend onder de naam "pvp-mjol", heb ik besloten mijn eindconclusie te delen in een nieuwe topic om zo andere members ook de kans te geven zich hierover uit te spreken. Ik heb tijdens de discussie veel bijgeleerd. Zo heb ik geleerd niet trachten te discussiëren met iemand die telkens bepaalde delen (bewust?) negeert, mijn woorden verdraait (http://img479.imageshack.us/img479/5493/afbeelding3oz7.png), irelevante zaken aanhaalt en daar vervolgens niet op reageert, etc. Dit alles zorgt ervoor dat mijn eindconclusie niet zozeer de inhoudelijke zaken bespreekt.

De algemene trend in de gevoerde discussie was: 1) pvp-mjol haalt een veralgemening aan; 2) ik reageer op die veralgemeningen; 3) in zijn volgende post begint hij over andere zaken, vaak ook veralgemenend en onjuist; 4) ik vraag waarom hij niet op mijn vorige post reageerde, tracht zijn recente veralgemeningen te weerleggen, enz. Op zo'n manier is het nogal duidelijk dat eeuwig kan blijven discussiëren, zonder resultaat. Ik vraag mezelf af of dat een gekozen strategie is, of hij werkelijk niet beter weet/kan. Misschien heeft dit (http://img475.imageshack.us/img475/1672/afbeelding2ty2.png) er iets met te maken. Maar dan reist bij mij de vraag: waarom niet? Waarom draag je geen verantwoordelijkheid voor wat je zegt? Waarom ben je niet bereid je mening te verdedigen en je desnoods te laten overtuigen? Of heb je het gewoon te druk? Hieruit (http://img475.imageshack.us/img475/5092/afbeelding3dj7.png) blijkt dat dat laatste al kan worden uitgesloten. Tenzij een computerspelletje spelen een belangrijkere tijdsbesteding is dan het delen en bediscussiëren van visies over een belangrijk maatschappelijk aspect, wat ik niet bepaald verwacht van een persoon met die leeftijd. Hoe dan ook, het is niet doenbaar.

Zo, na deze interessante kijk op hoe de discussie is verlopen zou ik van verder willen gaan met het bekijken van een aantal quotes (http://img165.imageshack.us/img165/1153/afbeelding2zd2.png), die pvp-mjol's veralgemenende gedachtengoed samenvatten. Op elke van deze quotes heb ik gereageerd. Verrassend of niet, ik kreeg amper een degelijke reactie. Sommige zaken werden genegeerd en ik werd er enkele keren op gewezen dat ik "nog te weinig levenservaring heb" om het te kunnen begrijpen, zoals blijkt uit deze quotes (http://img143.imageshack.us/img143/2403/afbeelding1di7.png). Ik werd ook een aantal keer verwezen naar "de statistieken", die "de buitenwereld nooit te zien krijgen en die trouwens bij wet verboden zijn behalve bekrachtigd door de bevoegde instanties". Toch werd ik uiteindelijk verwezen naar een site (www.kuleuven.ac.be) maar toen ik de vraag stelde waar de besproken statistieken te vinden zijn, kreeg ik geen antwoord.

Wanneer iemand veralgemeent, vraag ik me altijd af wat de aanleiding is. In dit geval lijkt me dat de emotionele factoren (http://img172.imageshack.us/img172/8585/afbeelding1ab8.png) (slechte ervaringen met allochtonen) aan de basis liggen. Ik kan zeer goed begrijpen dat dit soort ervaringen, gedreven door de emotionele impact, leiden tot veralgemenend denken. Ik kan het begrijpen, maar dat maakt het natuurlijk niet minder fout. Wanneer je dus gaat doen alsof je veralgemeningen juist zijn of leiden tot een oplossing, zal ik daar met plezier op ingaan en je ongelijk bewijzen.

Tot zover mijn geneuk. Dit is weer eens wat anders dan de game-/verjaardags-/filmpjes- of nootjes-topics. Gelieve me te besparen van overbodige en voorspelbare commentaar en nu ik toch jullie aandacht heb, ga allemaal 'yes' voten op mijn voorstel om het maximum aantal quotes per post af te schaffen, zodat discussiëren nog aangenamer wordt.

Agréez, Madame, Monsieur, mes salutations distinguées,
Kanni
Member
Gold: 224.00
Oct 18 2006 08:45pm
[MoP] > Canni.

Ik heb je verhaal niet gelezen. Beetje kansloos om allemaal plaatjes te maken. Hoe cares wie er gelijk heeft op een of ander forum voor d2.
Member
Oct 18 2006 08:59pm
Quote (Wuben[NM)
,Thu, 19 Oct 2006, 04:45][MoP] > Canni.

Ik heb je verhaal niet gelezen. Beetje kansloos om allemaal plaatjes te maken. Hoe cares wie er gelijk heeft op een of ander forum voor d2.

Quote (Kanni)
Gelieve me te besparen van overbodige en voorspelbare commentaar
Member
Gold: 224.00
Oct 18 2006 09:07pm
Ja, dat bewijst maar dat ik het echt niet gelezen heb.

Hoe kijk jij tegen grote leeftijdsverschillen in relaties aan, Canni?
Member
Oct 18 2006 09:22pm
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 19 Oct 2006, 05:07)

Dat is irrelevant maar maak er een mooie topic over of stuur me een PM en ik zal je mijn mening geven.
Member
Gold: 11.33
Oct 19 2006 12:02am
Quote (¢?NNI @ Thu, 19 Oct 2006, 03:22)
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 19 Oct 2006, 05:07)

Dat is irrelevant maar maak er een mooie topic over of stuur me een PM en ik zal je mijn mening geven.

Je neemt dit forum, met zijn 46 jaar oude spammende nerds, té serieus. Drop it, en denk bij jezelf '46 jaar? en dan nog zo slecht in discusiëren? ALAWLALLA'. Het is frustrerend, maar met frustratie moet je leren omgaan.

Ik zou zo zeggen; PM.

Trouwens, als Pvp-mjol hier nog post, wil ik hem even laten weten dat ik hem kansloos vind, dat hij hier discussies aangaat, als opa, en nog niet eens weet te winnen. Blijf jij maar op D2.
Member
Gold: 100.00
Oct 19 2006 12:19am
ik vind je op dit moment een heel zielig mannetje..

je komt echt wat tekort in het "echte leven" he? dat je zoveel tijd in je E-pride steekt...

This post was edited by Hellskin on Oct 19 2006 12:23am
Member
Gold: 5,901.42
Oct 19 2006 02:22am
goh, die pvp mjol is wel geweldig zeg.. hij heeft alles meegemaakt.
Hij doet net alsof hij in een actie film leeft, collega's vermoord. Wss is hij in het echt net als op dit forum, want daar wordt hij ook meerdere malen aangevallen, en denkt dat hij hierbi zelfs zijn leven moet beschermen. En al honderen malen iemands leven gered ohmy.gif egt wel stoer
Member
Gold: 0.26
Oct 19 2006 04:22am
Master@¢?NNI

Zoals je zelf zegt "Tot zover mijn geneuk" dit is echt zever in pakskes…erg erg…
Ik heb eerlijk gezegd toch nog ¼ gelezen van je conclusie gelezen maar verder ben ik niet gegaan!

6 dagen heb je moeten pluizen en zoeken voor een eindconclusie....die totaal niks van inhoud heeft. Dat je hier je tijd hebt moeten insteken vind ik erg.

Mijn conclusie Ad imposibile nemo tenetur.

Mijn intenties zijn totaal verschillend met die van jou das zeker. Wat ik hier moet besluiten is dat je als zogezegde 18 jarige, intellectueel wil overkomen of beter iemand wil doen geloven dat je dit bent. Ik zou je kunnen omschrijven als iemand die achterblijft op het sociale, emotionele vlak….hoe noemen ze die alweer? Wanneer ga je nu een je luie achterwerk opheffen en eens je land waarin je woont verkennen?
Ik raad je aan asap een eigen forum te starten, niet twijfelen doen….

Waarde betweter ik laat je niet in de steek, ik zal je blijven helpen daar waar ik kan, maar begrijp dan ook dat ik af en toe eens met steentje zal gooien….
Beatus, qui prodest, quibus potest.

Quote (MilkAndCookies @ Thu, Oct 19 2006, 07:02am)
Je neemt dit forum, met zijn 46 jaar oude spammende nerds, té serieus. Drop it, en denk bij jezelf '46 jaar? en dan nog zo slecht in discusiëren? ALAWLALLA'. Het is frustrerend, maar met frustratie moet je leren omgaan.

Trouwens, als Pvp-mjol hier nog post, wil ik hem even laten weten dat ik hem kansloos vind, dat hij hier discussies aangaat, als opa, en nog niet eens weet te winnen. Blijf jij maar op D2.

Manus manum lavat.

Quote (Tha_Axid @ Thu, Oct 19 2006, 09:22am)
goh, die pvp mjol is wel geweldig zeg.. hij heeft alles meegemaakt.
Hij doet net alsof hij in een actie film leeft, collega's vermoord. Wss is hij in het echt net als op dit forum, want daar wordt hij ook meerdere malen aangevallen, en denkt dat hij hierbi zelfs zijn leven moet beschermen. En al honderen malen iemands leven gered ohmy.gif egt wel stoer

@Tha_Axid wie droomt er hier? Blijf eens jezelf! je komt hier iets vertellen waar je geen sikkepit over weet ten eerste en je wil naar mijn gewoon ook wat mee opvallen niet?
Stultus stulte loquitur.

Wijze woorden mensen die het wel begrijpen

Quote (Wuben[NM)
,Thu, Oct 19 2006, 03:45am] Hoe cares wie er gelijk heeft op een of ander forum voor d2.

Quote (Hellskin @ Thu, Oct 19 2006, 07:19am)
dat je zoveel tijd in je E-pride steekt...

Suum cuique.
Member
Oct 19 2006 04:53am
Quote (MilkAndCookies @ Thu, 19 Oct 2006, 08:02)

Een discussie over allochtonen in verband met criminaliteit neem ik serieus. Dit forum, in z'n geheel, niet. Ik heb ook een zeer goede frustratie-tolerantie, toch bedankt.

Quote (Hellskin @ Thu, 19 Oct 2006, 08:19)
ik vind je op dit moment een heel zielig mannetje..

Waarom vind je me een "heel zielig mannetje"?

Quote (Hellskin @ Thu, 19 Oct 2006, 08:19)
je komt echt wat tekort in het "echte leven" he? dat je zoveel tijd in je E-pride steekt...

Ik heb maar één leven, en dat is een "echt". Waarom denk je dat ik wat tekort kom? Die "zoveel tijd" valt best mee hoor, toch bedankt dat je zo inzit met mijn tijdsbesteding. Die "e-pride" is te verwaarlozen. Ik krijg hier evenveel voldoening van dan van het slijpen van een potlood of het tellen van mijn konthaar.

Quote (pvp-mjol @ Thu, 19 Oct 2006, 12:22)
Master@¢?NNI

Zoals je zelf zegt "Tot zover mijn geneuk" dit is echt zever in pakskes…erg erg…
Ik heb eerlijk gezegd toch nog ¼ gelezen van je conclusie gelezen maar verder ben ik niet gegaan!

6 dagen heb je moeten pluizen en zoeken voor een eindconclusie....die totaal niks van inhoud heeft. Dat je hier je tijd hebt moeten insteken vind ik erg.

Ik heb natuurlijk zes dagen oftewel 144 uur aan deze eindconclusie gewerkt. Bedankt om in te zitten met mijn tijdsbesteding. Misschien zou je je zelf wat meer met dit soort zaken bezig houden in plaats van computerspelletjes te spelen.

Mijn conclusie Ad imposibile nemo tenetur.

Mijn intenties zijn totaal verschillend met die van jou das zeker. Wat ik hier moet besluiten is dat je als zogezegde 18 jarige, intellectueel wil overkomen of beter iemand wil doen geloven dat je dit bent.

Waarom denk je dat ik "intellectueel wil overkomen"? Ik wil iemand doen geloven dat ik wat ben?

Ik zou je kunnen omschrijven als iemand die achterblijft op het sociale, emotionele vlak….hoe noemen ze die alweer? Wanneer ga je nu een je luie achterwerk opheffen en eens je land waarin je woont verkennen?
Ik raad je aan asap een eigen forum te starten, niet twijfelen doen….

Hah. Waarom denk je dat ik achterblijf op sociaal en emotioneel vlak? Ik heb de indruk dat je vind dat ik lui ben, waarom is dat zo? Waarom vind je dat ik België zou moeten verkennen?

Aaaachja. Ik had dit soort reactie wel verwacht. Boordenvol maturiteit, heh. Dit bevestigt veel zaken uit mijn eerste post, bedankt.
Go Back To Nederlands Topic List
1236Next
Closed New Topic New Poll