Op aanvraag van een nederlandse guide heb ik er maar eventjes 1 getyped.
De informatie hier onder is slechts een uitleg van wat andere mensen hebben onderzocht. < ik ben dus niet de auteur >
Feitjes over clone hunten:- Battle.net games dragen een server adres, er kunnen meerdere games hetzelfde server adres hebben.
- de SoJ count is per server adres, dus meerdere games (zolang ze hetzelfde server adres hebben) zullen de SoJ sold message krijgen, en ook Dclone spawnen.
- Dclone spawned ALLEEN in Hell games. Normal games kunnen hetzelfde server adres hebben, zien ook de SoJ count maar er zal geen Dclone spawnen.
Een goede server vinden om Dclone te krijgenEen goed server adres moet je halen van een ''Dclone hunting board'' (nu minder actief dan vroeger)
dit is de server lijst:
http://dclone.eskysse.com/ (word zo vaak mogelijk ge-update)
de server status staat erachter:
- offline: Deze server is gecrashed/uit en zal dus ook niet gejoined kunnen worden (hier zal ook geen clone kunnen lopen totdat ie weer online is).
-
cold: geen intressante server, d2clone gaat hier voorlopig niet lopen, en zo wel is was dit impulsief en niet voorzien.
-
warm: op deze server worden Soj's verkocht en is de soj count hoog, Dclone heeft een goede kans om hier bijtijds te lopen.
-
hot: deze server heeft nog enkele sojs nodig om Dclone te spawnen, de soj sale activitie is hier hoog en zal elk moment D2clone spawnen.
Je kunt ook bovenaan de pagina op de clone hunt forums om soj counts door te geven (engels)
Er zijn meerdere communities/forums die soj counts tracken en doorgeven. Deze weet ik alleen niet uit mijn hoofd, ik heb zelf met de cold/warm/hot serverlijst gewerkt voor een jaar of 2 en dit werkt prima!
Ok, ik weet welk server adres ik wil hebben. Hoe kom ik erachter of ik in een goeie game zit?Op het moment dat ik dit type is ziet de server lijst er zo uit(bovenaan):

bij IP staat welk server adres je moet hebben. Op dit moment zijn server adres 40 en 51 warm. Dit zijn dus zeer goede servers om in te wachten.
Ik ga nu met mijn ''Dclone hunting char'' (voor veel mensen is dit een smiter, hammerdin of kick assa) Hell games maken.
vergeet niet, geen annihilus op je char hebben en zet een password op je game!Als ik in die Hell game ben doe ik het volgende:
oudere windows + XP: Start > Uitvoeren > type CMD en druk op enter.
windows vista + 7: Start > type in het zoekvak CMD en druk enter.
Je krijgt nu het command window. (je zit nogsteeds in die hell game die je net hebt gemaakt)
Type in het command window netstat -n en druk enter.
Als het goed is krijg je nu een lijst aan IP adressen. Tussen deze adressen staat ook onze Diablo2 server adres die we willen weten.
Tussen al deze adressen staat ergens een adres dat eindigt op
:4000Dit is het adres dat je zoekt.
Het getal dat voor :4000 staat is jou server adres van de hell game waar je in zit.Zoals ik eerder zei zoeken we op dit moment naar server
40 of
51. Staat er XX.XX.XXX.XX.
51:4000, dan hebben we server
51 te pakken en zitten we in de warme clone server.
Komt dit getal niet overeen met een ''warm'' of ''hot'' server. Bijvoorbeeld: XX.XX.XXX.XX.229:4000 < dan zitten we niet in de goede server.
In dit geval, maak steeds een nieuwe hell game en check steeds weer je server adres tot je de goede hebt ^.^
Vragen? PM me gerust.Groetjes,
Kerraii
This post was edited by Kerraii on May 18 2010 07:54am