d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Digitale Studieboeken? > Hbo Toelatingsexame.
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Apr 28 2010 09:41am
Beste dutchforumers,

ik weet dat een hoop van jullie studeren of ervaring hebben met studie. Nou is het jaren geleden dat ik in de schoolbanken gezeten heb en echt studeren heb ik nooit gedaan (mbo vrede en veiligheid en mbo beveiliging 2 wil ik nou niet echt studeren noemen). Ik besef me nu dat het nooit een goed idee is geweest om m'n havo laten schieten (maarja houseparties vond ik op dat moment belangerijker).

Nu ben ik van plan om mezelf toch maar eens een bachelor te gaan verdienen maar om aan mijn HBO te kunnen beginnen moet ik eerst een toelatings exame 21+ doen. Nou verwacht ik niet dat dat een groot probleem gaat worden maar nu moet ik voor een onderdeel wel een studieboek door gaan werken.

Ik ben absoluut niet te gierig om dat boek te gaan kopen maar als ik hem digitaal ergens vandaan kan toveren dan zou dat natuurlijk winst zijn. (koste zijn namelijk 66,00 euro's)

Nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen. Weet een van jullie of (en waar) ik een digitaal geripte verzie van het boek vandaan kan halen? Het gaat om:

De kern van de Economie voor bovenbouw HAVO
Dr. Arnold Heertje, drs. Marit van Sandwijk
ISBN 9066751967 (Kernboek HAVO, 2e druk)
ISBN 9066751975 (Stuurboek HAVO, 2e druk)

Als iemand me hieraan kan helpen en geintereseerd is in FG's dan kan ik daar natuurlijk een leuke donatie tegenover stellen.

Alvast bedankt.
Member
Gold: 5.50
Warn: 10%
Apr 28 2010 02:13pm
wat

This post was edited by FATam88 on Apr 28 2010 02:13pm
Member
Gold: 0.00
Apr 28 2010 02:49pm
Eerste boek: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-kern-van-de-economie/1001004005284490/index.html
Tweede boek: http://www.boekenbeurs.nl/studieboek_408440_42524

Ben je in totaal niet meer dan € 30,- kwijt. Lijkt mij wel te doen.

Wat je ook kunt doen is om aan iemand te vragen die op een campus zit om deze boeken te huren bij de bibliotheek. Een campus biedt vaak een erg groot assortiment studieboeken gratis te leen aan.

This post was edited by JWT on Apr 28 2010 02:49pm
Member
Gold: 224.00
Apr 28 2010 02:50pm
Studeren is altijd een goed idee. Props.

Wat je vraagt is in weze illegaal, daar je auteursrechten schendt. Dat maakt de officiele wegen lastig. Je kan De Slegte proberen of marktplaats. Wat wij meestal deden was een boek naar de copyshop brengen. Dan moet je wel iemand met het origineel kennen.

Waarschijnlijk kom je er niet onder tot om het origineel te kopen. Let wel goed op de juiste druk. Vaak veranderen ze details in een boek om zo de vorige druk enigszins onklaar te maken.

Member
Apr 28 2010 04:03pm
Hey twan, bedankt voor de eerste link. Stuk goedkoper dan het kopen bij de eigen uitgever.
de 2e link is helaas niet de goede druk (is 1e, ik zoek 2e)

@ Ruben, ja studeren is wel een goed idee. Maar gaat wel lastig worden. Woon samen, krijg hooguit 360 euro ofzo studiefinanciering (maak geen aanspraak op aanvullende beurzen) moet blijven werken, is een voltijd studie. Heb een vast contract bij een werkgever waar ik vanaf 16:30 een avonddienst draai. Ik hoop dat dat te combineren valt maar moet nog met mijn rayon manager praten. Ik hoop dat ze flexibel zijn omdat de opleiding die ik ga doen ook voor het bedrijf waarbij ik werk interesant is. We'll see.

Het probleem is dat ik helemaal geen contact heb met mensen die studeren/op een campus zitten. Dus copieren of laten huren door iemand is geen optie.

ik koop die boeken wel.
Member
Gold: 224.00
Apr 29 2010 02:01am
Studeren is altijd een investering, vaak in geld, altijd in tijd/moeite. Uiteindelijk verdien je dat weer terug en is je lifetime income hoger enzo. Daar heb je nu alleen weinig aan. Vandaar dat een handigere keuze is om gelijk maar al je studies te doen en dan te gaan werken, maar ook dat is achteraf makkelijk praten.

Ofwel: het zal flink doorbijten zijn om je studie te halen, maar het is niet onmogelijk. Mijn moeder behaalde een academische graad terwijl mijn zus en ik klein waren, mijn vader net ZZP'er werd en er eigenlijk geen geld voor was. Kwestie van offers brengen en discipline opbrengen.

Succes ermee dus! Mocht je nog vragen over economie hebben, dan hoor ik het graag. Ik heb die shit ook gestudeerd, al is de basiskennis wel ver weggezakt.
Member
Apr 29 2010 08:43am
Quote (Wuben[NM] @ 29 Apr 2010 10:01)

Succes ermee dus! Mocht je nog vragen over economie hebben, dan hoor ik het graag. Ik heb die shit ook gestudeerd, al is de basiskennis wel ver weggezakt.

Tof dat je dat aanbied. Ik werk gelukkig zelf (als hoofdbeveiliger) bij Ernst & Young. Hier zijn er ook al mensen geweest die het aangeboden hebben (en mja, die moeten toch wel wat van economie weten he?)
maar zal zeker niet aarzelen om je wat te sturen.

Go Back To Nederlands Topic List
Add Reply New Topic New Poll