d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Ethische Poll > Verstandelijk Gehandycapten Met Kids?
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 101,699.00
Mar 2 2010 03:54pm
Zat een serie te kijken en vond mijn mening nog al cruel.
ik ben namenlijk Keihard tegen.

Hoe staan julie hier tegen over?

s.v.p. met mening.
Member
Gold: 0.00
Mar 2 2010 04:07pm
Gehandicapt.
Zie het nut van een poll niet in. Van de 10 members die hier komen zijn er 6 zelf geestelijk gehandicapt. Zolang Eduard een condoom gebruikt, is de wereld veilig.
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2010 10:14am
ik vind dat we niet zo kunnen beslissen over een grote groep mensen.

Sommige gehandicapte mensen zijn wel in staat hun kinderen op te voeden. Ik vind het vooral belangerijk dat ze het zelf kunnen opvoeden/bekostigen zodat het niet meteen een zaak voor de staat/belasting betaler is.
Member
Gold: 0.00
Mar 3 2010 12:13pm
Alles hangt af van hoe je 'geestelijk gehandicapt' definieert.

Quote (Hellskin)
Ik vind het vooral belangerijk dat ze het zelf kunnen opvoeden/bekostigen zodat het niet meteen een zaak voor de staat/belasting betaler is.

Een goede opvoeding is van enorm maatschappelijk belang. Waarom zou je net daar op willen besparen?
Ik zou daar net voor meer initiatief pleiten zoals cursussen opvoeding.
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2010 08:31pm
Quote (Kanni @ 3 Mar 2010 20:13)
Alles hangt af van hoe je 'geestelijk gehandicapt' definieert.

Een goede opvoeding is van enorm maatschappelijk belang. Waarom zou je net daar op willen besparen?
Ik zou daar net voor meer initiatief pleiten zoals cursussen opvoeding.

ik ben niet tegen geld spenderen aan opvoeding. Ik ben wel tegen gezinnen die totaal afhankelijk zijn van staatssteun.

Cursus opvoeden? klinkt nieteens zo gek. ik vind ook dat wanneer tieners totaal doorgeslagen zijn en de opvoeding van de ouders tekort schiet er maatregelen moet zijn die de kinderen heropvoeden ala glenn mills
Member
Gold: Locked
Mar 4 2010 03:14am
Quote (Hellskin @ Mar 4 2010 03:31am)
ik ben niet tegen geld spenderen aan opvoeding. Ik ben wel tegen gezinnen die totaal afhankelijk zijn van staatssteun.

Cursus opvoeden? klinkt nieteens zo gek. ik vind ook dat wanneer tieners totaal doorgeslagen zijn en de opvoeding van de ouders tekort schiet er maatregelen moet zijn die de kinderen heropvoeden ala glenn mills

al goed dat dat bestaat. Wat zou er met sommige kinderen andres gebeuren. Dit is zo een onderwerp dat niet zwart of wit kan bekeken worden spijtig genoeg
Member
Gold: 16.93
Mar 4 2010 04:26am
Niet elke genetische aandoening is erfelijk.
En als ze toch genetisch is, er.bestaat tegenwoordig iets zoals IVF waar ze zowel eicellen als sperma kunnen screenen op genetische aandoeningen en zonodig de gezonde eruit halen en bevruchten.

Dan hangt het er vanaf of de ouders ze kunnen opvoeden. Krijgen ze steun van naasten of niet. Hebben beide ouders een mentale achterstand of niet.

Etc...
Member
Gold: 0.31
Mar 4 2010 05:19am
Met tegenzin nee gezegd, ben niet echt voor volledig zwart of wit bij zo onderwerpen.

Mensen dit verbieden wanneer er zoveel gradaties zijn binnen geestelijke beperkingen. Waar wordt de grens dan gezet?
Ligt het ook aan de maatschappij om dit deze mensen te verbieden, en eventueel stappen te ondernemen zoals castratie? Da's dan weer de vrijheid van de mens beroven (wetende dat ze al dan niet keuzes zelf kunnen maken).

@ Hellskin, als je meteen kijkt naar de kosten dat zo een kind met zich meebrengt voor de maatschappij. Dan kan je veel kinderen schrappen, waaronder mezelf. Elke kind kost de maatschappij wat, en een (geestelijke) handicap bij de ouders is niet de enigste reden.
Member
Gold: 16.93
Mar 4 2010 07:09am
Jij leeft nog! :O
Member
Gold: 4,132.00
Mar 4 2010 10:31am
dit streeft gewoon in tegen alle ethische regeltjes in onze moderne maatschappij

het verbieden van mensen met een geestelijke of fysieke handicap of een bepaalde ziekte die via genen en voortplanting overdraagbaar is van vader -> zoon of moeder op dochter etc etc etc... zou ons "ras" wel meer weerbaarder maken
dit is eigenlijk wat de natuur zelf probeert te doen ... het is alleen onze maatschappij die ervoor zorgt dat zo'n mensen blijven leven, want in de dierenwereld zouden deze geen kansen krijgen en uit de boot vallen.

op zich is onze maatschappij zo .. dat we alle mensen die zo zijn opvangen .. en zorgne voor onze medemensen ... als je ervoor zou kiezen om deze "natuurlijke selectie" weer in te voeren ... dan ga je als mens weer meerdere stappen terug en word onze maatschappij primitiever.

en als je dan dit zou doortrekken ... zou je dan ook niet alle kankerpatienten, alle MS-patienten, alle mensen die een bepaalde ziekte of pathologie hebben ook niet moeten laten vallen ... en alleen de sterksten van ons ras laten overleven ?
het feit dat onze maatschappij zo ver staat .. is omdat we mensen met tekkortkomingen of ziektes accepteren, verzorgen, en hiermee leren omgaan. Elke mens heeft rechten ... als je aan deze mensenrechten zou willen sleutelen.. zou je ook eens moeten nadenken wat dit als rechtstreeks gevolg voor jou heeft?

en zoals velen al zeggen .. waar ligt de grens, ... wat noem je een geestelijke handicap of beperking ... mensen die nog nuttige arbeid verrichten in een beschutte werkplaats? laaggeschoolden die nog achter de vuilkar lopen ? ga je die regel dan later doortrekken naar: alle mensen zonder hogeschooldiploma, of alle mensen met een bepaalde IQ ?

ik persoonlijk denk ... dat onze maatschappij door mensen met tekkortkomingen en bepaalde ziektes ... ook veel heeft opgestoken ... door deze ziekten, afwijkingen is er veel research gekomen .. waardoor er al vele mensen gered zijn, en vele technieken en medicatie ontwikkeld zijn ... die ook voor mensen zonder handicap nuttig blijken te zijn.
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll