d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Vanwaar Ben Je? > En waarom is je land beter dan het ander
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.31
Aug 22 2006 10:34am
Het kan zijn dat deze poll al eens gemaakt is maar aangezien er al veel meer mensen zijn bijgekomen tov vroeger én ik graag eens zou weten welk land aangenamer is dan het andere heb ik deze poll eens gemaakt. Overtuig me maar!
Hier wordt ten eerste niet geflamed tov elkanders land of gewoon tov elkaar en er worden geen racistische opmerkingen gegeven over wat dan ook. Als je negatief wil spreken over een ander land kijk dan in godsnaam eerst eens hoe het gesteld is met jouw land over die bepaalde zaken. Het internet is er, gebruik het.
Mijn stem gaat uit naar België, waarom? Weet ik nu nog niet, ik vind het gewoon zo.

Toch een vraagje naar onze taalgenoten van nederland : Hoe zit jullie volledig onderwijssysteem nu in elkaar? Het Belgische is zo :
2-5 : Kleuterklas
6-11 : Lager onderwijs
12-17 : Het Middelbaar icon_pointr.gif BSO* (Beroeps secundair onderwijs) / TSO* (Technisch secundair onderwijs)* / ASO *(algemeen secundair onderwijs)
18+ : Hoge school / universiteit (bitter weinig verschil meer tussen beiden behalve dat hoge school misschien nog iets meer begeleiding geeft) (owja, er wordt hier ook gewerkt met het bachelor en master diploma systeem)
Member
Gold: 224.00
Aug 22 2006 10:56am
Wat een onzin.

Je vraagt om een mening. Je geeft je mening, met als beargumentatie dat 'het gewoon zo is'.

Voor je onderwijsssysteem: het internet is er, gebruik het. Als dat te moeilijk is, klik maar raak: http://www.minocw.nl/documenten/eurydice_nl.pdf#search=%22onderwijssysteem%20%2BNederland%22[.

Handig ook die keuzemogelijkheden. Beslaat echt elke groep in de Belgische en Nederlandse maatschappij.

Nogmaals: wat een onzin. Kan in het rijtje 'Wat is je favoriete zoogdier?'.
Member
Gold: 201,508.60
Aug 22 2006 11:58am
enja danny verveelde zich weer es wink.gif
aleja ik stelm voor belgie want ik woon er biggrin.gif
Member
Gold: 12,649.00
Aug 22 2006 01:00pm
Mijn stem gaat uit naar België, waarom? Weet ik nu nog niet, ik vind het gewoon zo.
Euhm, het gaat erom, aldus jezelf, waar je vandaan komt... Zover ik weet is dat geen mening, maar een feit. Ik kom uit Nederland btw.

Valt weinig te meningen hier imho. Lijkt me eerder een peiling om te kijken waar de mensen in het Dutch forum vandaan komen.
Member
Gold: 0.31
Aug 22 2006 01:09pm
Quote (Wuben @ Tue, Aug 22 2006, 05:56pm)
Wat een onzin.
Fijn dat je dit vindt.
Je vraagt om een mening. Je geeft je mening, met als beargumentatie dat 'het gewoon zo is'..
Ik zeg niet "Dat het zo is", ik zeg dat ik het zo vind. Een groot verschil dat zelf jij zou moeten merken, niet?
Voor je onderwijsssysteem: het internet is er, gebruik het. Als dat te moeilijk is, klik maar raak: http://www.minocw.nl/documenten/eurydice_nl.pdf#search=%22onderwijssysteem%20%2BNederland%22[..
Dankje
Handig ook die keuzemogelijkheden. Beslaat echt elke groep in de Belgische en Nederlandse maatschappij..
Alle provinicies hier neerschrijven is dan natuurlijk de oplossing voor je waarschijnlijk, ik wou gewoon weten hoeveel nederlanders en belgen hier waren, daarvoor deze topic. En dat alleen vragen was me iets te saai dus ik wou er een paar andere vragen bijstellen waarmee ik al een tijdje zat.
Nogmaals: wat een onzin. Kan in het rijtje 'Wat is je favoriete zoogdier?'.
Zie eerste antwoord.

Quote (cranium-sf @ Tue, Aug 22 2006, 06:58pm)
enja danny verveelde zich weer es wink.gif

Herexamen toch!
Member
Gold: 5,901.42
Aug 22 2006 01:12pm
Nederland hier, en nederland is beter want wij hebben meer kustlijn, al hou ik helemaal niet van de zee tongue.gif
Member
Gold: 100.00
Aug 22 2006 01:21pm
Australie staat er helemaal nieteens bij sad.gif
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Aug 22 2006 02:06pm
spaanse moeder,nederlandse vader biggrin.gif
ben wel in nederland geboren
Member
Gold: 0.00
Aug 22 2006 02:41pm
ik woon in het kleine belgie wink.gif in oost-vlaanderen
en zit in het 5schrijnwerk nu dus in het bso biggrin.gif
Member
Gold: 0.00
Aug 22 2006 02:45pm
Je kan de ene maatschappij niet "beter" vinden dan de andere. Dat kan je gewoon niet vergelijken, hoogstens aspecten ervan. Aangezien ik nooit in Nederland heb gewoond en wordt het zelfs moeilijk om de aspecten te vergelijken.

Enkele pluspunten aan Nederland (IMO):
*Legalisering van weed
*Nederland schijnt goedkoper te zijn om te leven
*Beter voetbalelftal
*Nederlanders zijn over het algemeen meer solidair dan Belgen (afgaande op bijvoorbeeld donaties zoals die voor de tsunami-ramp)
*Als je in Nederland woont kan je van je bankrekening geld storten op je PayPal-account. (héél belangrijk)

Enkele pluspunten aan België (IMO):
*Het onderwijssysteem schijnt beter te zijn (hoewel ik daar weinig van merk)
*Belgisch bier is lekker. Heiniken stinkt (andere Nederlandse bieren heb ik nog niet gedronken, dus daar spreek ik me niet over uit)
*België schijnt culinair beter te zijn.

Mjaaaaaa het is toch allemaal wat gebaseerd op wat je hoort of wat zo "schijnt" te zijn. Het is allemaal relatief. Maar zeggen dat ene land "beter is" dan het andere is hoe dan ook bullshit.

Quote (Wuben)
Handig ook die keuzemogelijkheden. Beslaat echt elke groep in de Belgische en Nederlandse maatschappij.

Hij wil gewoon weten van welk land we afkomstig zijn. Het lijken me dan ook wel hele gepaste keuzemogelijkheden.
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll