d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Ruzie Met Microsoft
1237Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 15 2009 02:50am
Mensen! Ik heb een probleem.
Er is inmiddels aardig wat gebeurd. Ik zal het onderverdelen in 3 updates, zodat je een beter overzicht hebt. (deze ''updates'' had ik al eerder ergens anders gepost, dus het is gewoon kopieren/plakken)
Lees eerst deze email die ik naar microsoft heb gestuurd:

Quote (Email)

Hallo,

Mijn Xbox 360 (serienummer: xxxxxxxxxxxxxxxx) is enige tijd geleden naar jullie opgestuurd voor reparatie vanwege een slechtwerkende lens. Toen ik de Xbox 360 ontving kreeg ik een brief die aangaf dat microsoft geen probleem kon vinden en daarom niets heeft gedaan.
Vervolgens wilde ik de Xbox 360 weer op de TV aansluiten en kreeg direct te maken met een foutmelding:http://www.youtube.com/watch?v=3JEsNuuvCU8&eur
Ik heb met jullie klantenservice gebeld (referentienummer: xxxxxxxxxxxx) en kreeg te horen dat er geknoeid is met mijn Xbox 360 en dat om die reden niets is gedaan toen ik de Xbox naar jullie had opgestuurd.
Ik heb de telefonist verteld dat dat niet het geval is; ik heb namelijk niets met mijn Xbox 360 gedaan. Ik zou niet eens weten hoe ik de xbox moet openen, maar dat terzijde. Ik wist dat het gesprek met deze meneer mij niets zou opleveren, vandaar dat ik het gesprek beëindigde. Ik hoop ook dat door middel van e-mail jullie mij beter kunnen helpen. De man vertelde mij ook dat jullie bewijs hebben dat mijn Xbox 360 is opengemaakt. Ik zou dit bewijs graag willen zien. Het kan namelijk echt niet waar zijn. De Xbox 360 is nieuw gekocht en kan alleen maar zijn opengemaakt zijn door jullie.
Ik heb ook contact gehad met de winkel waar ik de Xbox 360 van hebt gekocht, die vertelde mij dat jullie de klacht echt horen af te handelen. Het enige wat hun voor mij kunnen doen is de Xbox 360 via hun winkel naar jullie opsturen, maar volgens mij heeft dit weinig effect vanwege het unieke serienummer wat de Xbox 360 heeft.

Heeft u enig advies voor mij wat ik kan doen?

Ik heb dit probleem ook op jullie forum voorgesteld:http://forums.xbox.com/26969899/ShowPost.aspx

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Met deze email schoot ik overigens geen zak op.

Update 1:Wat ik binnenkort ga doen is nogmaals naar de helpdesk bellen en vragen naar de supervisor die mij kan helpen om het bewijs te sturen. Ik pik dit namelijk niet zomaar, want het is ECHT niet waar! Ik las overigens op internet dat meerdere mensen dit hebben gehad met dezelfde error. Ook kregen ze horen van Microsoft dat er geknoeid is met het systeem. Hoe kunnen ze zo'n fout maken?

Update 2:
Goed, ik heb net met een supervisor gebeld en die vertelde mij dat hij contact heeft opgenomen met het servicecentrum voor het bewijs van de 'afkeuring'.
Over 10 werkdagen kan ik terugbellen. Ben benieuwd, ik laat het er niet zomaar bij.

Update 3:
Eergisteren helpdesk gebeld en gevraagd om het bewijs, maar dat kunnen ze mij niet geven! Ze zijn immers wel iets bijgedraaid. Ze zeggen niet meer dat ik met de xbox heb geknoeid, maar dat er IETS is gebeurd waardoor de servicecenter kan zien dat ik de gebruikersvoorwaarden heb verbroken. Ik heb dat ding nooit laten vallen oid. De enige die de xbox geopend hebben zijn hun zelf. Na het gesprek de winkel gebeld waar ik de xbox gekocht heb, die begrijpen er ook niks van en hadden microsoft nogmaals gebeld, maar dit leverde jammer genoeg ook niks op.

Focking vaag dat ze mij zoiets overkomt. Ik heb er ECHT niks meegedaan. Weet iemand hoe duur dit is om te laten repareren door een beunhaas op een zoldertje? Er zit niks anders op ben ik bang. =/

Conclusie: Fock Xbox, consument staat met rug tegen de muur, consument is de dupe. Moet je nagaan hoeveel tijd en energie dit wel niet heeft gekost. Ik heb echt uren met die lui van de helpdesk aan de telefoon gezeten. Zijn gewoon een stelletje mafkezen die klanten moeten afwerpen, ze weten/kunnen en doen niks.
Banned
Warn: 60%
Jun 15 2009 02:54am
vriend van mij heeft tot 3x toe zijn xbox moeten opsturen om gerepareerd te worden, bij hem ging het allemaal wel gewoon goed, kan het hem vragen hoe hij het geregeld heeft(de xbox gaf alleen maar een rode ring en dat was steeds tijdelijk gefixt nadat hij hem terug kreeg), na de 4e keer heeft hij de xbox verkocht en een playstation 3 genomen
Member
Jun 15 2009 02:55am
Quote (shadowstriker89 @ Mon, Jun 15 2009, 08:54am)
vriend van mij heeft tot 3x toe zijn xbox moeten opsturen om gerepareerd te worden, bij hem ging het allemaal wel gewoon goed, kan het hem vragen hoe hij het geregeld heeft(de xbox gaf alleen maar een rode ring en dat was steeds tijdelijk gefixt nadat hij hem terug kreeg), na de 4e keer heeft hij de xbox verkocht en een playstation 3 genomen
Hoeft niet, de xbox is 'afgekeurd' of 'ongeschikt' ;p

Member
Gold: 224.00
Jun 15 2009 02:59am
Dat is wel redelijk genaaid. Kan je het niet nog hogerop zoeken? Of zelf de DVD speler vervangen? Dat laatste heb ik ook voor mijn reguliere xbox gedaan.
Banned
Warn: 60%
Jun 15 2009 03:24am
opnieuw opsturen heeft dus sowieso geen zin?
als je zeker weet dat je alleen een vieze lens hebt kan je dit proberen btw
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=54887&page=3
Member
Jun 15 2009 03:30am
Microsoft.

't woord alleen al.
Member
Jun 15 2009 03:34am
Quote (shadowstriker89 @ Mon, Jun 15 2009, 09:24am)
opnieuw opsturen heeft dus sowieso geen zin?
als je zeker weet dat je alleen een vieze lens hebt kan je dit proberen btw
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=54887&page=3
Nee, want sinds dat ik 'm terug heb, heb ik een zeldzame foutmeling en hij doet nu helemaal niets meer. Dat is juist het kutte

Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 100%
Jun 15 2009 04:18am
Écht Microsoft idd.
Member
Gold: 179.04
Jun 15 2009 04:50am
Quote (JWT @ Mon, Jun 15 2009, 10:34am)
Nee, want sinds dat ik 'm terug heb, heb ik een zeldzame foutmeling en hij doet nu helemaal niets meer. Dat is juist het kutte

Alle bewijs bij elkaar houden, het verhaal op papier zetten en zeer concreet uitleggen. Uitleggen hoe de medewerkers van de hak op de tak springen en al die fratsen.
Deze brief aangetekend met ontvangstbevestiging opsturen naar de klantenservice ovv klacht. Zodra er geen reactie komt er achteraan bellen, want met bellen naar de klantenservice schiet je niets op. Geloof me, heb al zoveel gezeik gehad met KPN, ook zo'n leuke.
Member
Jun 15 2009 05:05am
1) Blijven aandringen tot ze je beu worden.
2) Zoals Lucas zegt: aangetekende brief sturen.
3) Naar de media stappen. Er is vast ook een consumentenorganisatie in Nederland, hier heb je Testaankoop. Eerst dreigen dat je naar de media stapt met dit verhaal, grote kans dat ze dan wel bereid zijn om je te helpen.
Go Back To Nederlands Topic List
1237Next
Add Reply New Topic New Poll