wel, ik zal eerst even de situatie schetsen:
We gaan volgend jaar met onze jeugdbeweging op 5daagse fietstocht (een tocht georganiseerd door de province.. waar ongeveer 500 jongeren aan zullen deelnemen)
alle vorige edities van stap/fietstochten namen we steeds een radio mee om te entertainen. voor staptochten hebben we een normale radio die werkt op D-batterijen en die luid genoeg is voor een stappende groep van´~7 -10 personen.
maar voor een fietstocht is de afstand tussen de verschillende personen vrij groot.. dus hebben we meer geluid nodig. een zware JVC radio kost al gauw 200-250€ en slikt ongeveer 16 D batterijen per dag (~ 6€/2 D batterijen van duracel)
daarom dachten we dit jaar aan een andere oplossing
Rugzak maken met speakers ingebouwd, aangedreven door een autobatterij + transfo + versterker
ik heb thuis een versterker van 4x 50W rms ... wat luid genoeg is.
probleem: een autobatterij kan gaan tot´~100 AH ... (dus indien je 120 W aan geluid mee hebt: 120/12V = 10A = 9-10 uur spelen)
mijn vragen:
- Hoeveel W zouden we nodig hebben om het geluid tot een mooie afstand te horen
- Hoeveel zouden die speakers kosten afzonderlijk (gewoon de boxen... geen behuizing of kast)
- Hoe lang duurt het om met een autobatterij-lader zo'n batterij op te laden?
- Hoeveel weegt een autobatterij juist? (ik vind dit niet terug op internet en zou dit wel graag weten

aangezien we het allemaal moeten dragen ook)
- zijn er nog andere ideen om voor een normale prijs een serieuze draagbare geluidsinstallatie mee te krijgen? (we hadden ook al gedacht aan een kleine generator van 1KVA maar die zal denk ik vrij veel kosten

)
bedankt voor de moeite...
~Tim