d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Eindexamen > Wat Kiezen Jullie Volgend Jaarrr
1238Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Dec 11 2008 08:53am
Zag de enige goede post van Hendrick, en dacht ik post ook ff wat

Ik ga waarschijnlijk Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie studeren in Tilly

Daar ook op kamers natuurlijk smile.gif

Iemand anders hier in eindexamen vwo?

This post was edited by thomas1441 on Dec 11 2008 08:53am
Member
Gold: 224.00
Dec 11 2008 09:26am
Ga dan International Business doen. De stof is identiek, maar de ervaring van internationale studie is zeer waardevol.

Nederlandse studenten zijn, als ze niet in contact komen met internationale studenten (en gedwongen moeten samenwerken), enigszins kleinzielig ten opzichte van internationale shit. Doorbreek dat voor jezelf en je komt er beter uit, believe me.

Ik heb International Economics and Finance gedaan aan de UvT (bijna identiek aan Algemene economie) en zie eigenlijk alleen maar voordelen aan die keuze boven Algemene Economie:
- Je Engels is top na een paar jaar (even doorbijten in het begin wellicht, maar is het waard: je werk later is toch ook 50% Engelstalig)
- Je hebt de keuze om een half jaar in het buitenland te studeren. Dat raad ik zéér aan.
- Je komt in contact met andere culturen en personen.
- International Business klinkt veel beter dan Bedrijfskunde.

Overtuigd?

EDIT: bedenk me ineens dat IB volgend jaar niet meer bestaat maar anders heet.

In 'mijn tijd' had je 3 internatiole studies:
- Business Administration (de gemakkelijke weg)
- IB (Bedrijfskunde)
- IEF (Economie: de moeilijkste van de 3.. je kent me )

Nu zijn die eerste 2 samengevoegd tot één programma. Op BA studenten werd door ons altijd een beetje neergekeken omdat ze het teringsimpel hadden en niks wisten. Kijk dus even of dat nieuwe programma niet te veel BA is geworden. IB is where it's at.

This post was edited by Wuben[NM] on Dec 11 2008 09:28am
Member
Gold: 179.04
Dec 11 2008 09:36am
Wat is dat nou? Jezelf een Internationale Opleiding noemen en de keuze om naar het buitenland te gaan geven. Doe het zoals Avans, het is dan wel HBO, maar die schoppen je verlpicht een jaar naar het buitenland.

Overigens geen geflame aub Ruben, ik ga echt nog wel Master doen, ben gewoon lui en jong...
Member
Dec 11 2008 09:40am
Quote (Lucas[NM] @ Thu, 11 Dec 2008, 17:36)
Wat is dat nou? Jezelf een Internationale Opleiding noemen en de keuze om naar het buitenland te gaan geven. Doe het zoals Avans, het is dan wel HBO, maar die schoppen je verlpicht een jaar naar het buitenland.

Overigens geen geflame aub Ruben, ik ga echt nog wel Master doen, ben gewoon lui en jong...

Zitten veel internationale mensen in die jaren. Beetje raar dat ze voor een paar jaar naar Nederland komen en dan verplicht wéér weg worden gestuurd. Voor Nederlandse studenten vind ik eigenlijk wel dat je ze het land uit moet flikkeren.
Member
Dec 11 2008 09:41am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, Dec 11 2008, 05:40pm)
Zitten veel internationale mensen in die jaren. Beetje raar dat ze voor een paar jaar naar Nederland komen en dan verplicht wéér weg worden gestuurd. Voor Nederlandse studenten vind ik eigenlijk wel dat je ze het land uit moet flikkeren.

Bij ons is het ook alleen maar voor de Nederlandse studenten, het verplichte jaar in het buitenland.

De buitenlandse studenten mogen alsnog naar een ander land om stage te lopen, maar zijn dit niet verplicht.

Overigens ben ik het verder wel met je eens, de wereld wordt steeds kleiner en het internationale aspect steeds belangrijker.

This post was edited by Lucas[NM] on Dec 11 2008 09:42am
Member
Dec 11 2008 09:47am
Quote (Lucas[NM] @ Thu, 11 Dec 2008, 17:41)
Bij ons is het ook alleen maar voor de Nederlandse studenten, het verplichte jaar in het buitenland.

De buitenlandse studenten mogen alsnog naar een ander land om stage te lopen, maar zijn dit niet verplicht.

Overigens ben ik het verder wel met je eens, de wereld wordt steeds kleiner en het internationale aspect steeds belangrijker.

Ja, die regeling is beter. Bij ons had je ook een paar Nederlanders die in Nederland bleven. Het is hun eigen keuze, maar ik vind het zonde. Verplicht stellen schrikt misschien toekomstige studenten wel af, dus in dat opzicht is het wel weer begrijpelijk.
Member
Dec 11 2008 09:52am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, Dec 11 2008, 05:47pm)
Ja, die regeling is beter. Bij ons had je ook een paar Nederlanders die in Nederland bleven. Het is hun eigen keuze, maar ik vind het zonde. Verplicht stellen schrikt misschien toekomstige studenten wel af, dus in dat opzicht is het wel weer begrijpelijk.

Ik zag een jaar ook niet zitten, een half jaar vond ik lang genoeg. Dat was in eerste instantie ook het geval, maar nee...ze moesten het vanaf mijn jaar maar eens even verhogen naar 2 semesters hoor!

Misschien schrikt het wel mensen af ja, we hadden toch 210 inschrijvingen, waar er nu nog 80 van over zijn.
Member
Gold: 0.00
Dec 11 2008 09:53am
Een ding is zeker, ga nooit naar Canada!
Jaaa toch?

Ruben, geef nog even een youtube link van dat nummer wat 'geniaal' was.
Member
Dec 11 2008 09:54am
Een jaar is inderdaad wel lang, maar ik zou direct tekenen als ik het nog een keer zou kunnen doen. Die shit is wicked.
Member
Gold: 5,901.42
Dec 11 2008 09:58am
studere is kut
wow spele is cool
Go Back To Nederlands Topic List
1238Next
Add Reply New Topic New Poll