Quote (zero_cool89 @ Sun, 14 May 2006, 13:15)
ik heb niets tegen andere huidskleuren. zelfs niet turken.
Beetje vreemde formulering door die "zelfs", maar ik begrijp wat je bedoelt.
Maar wat ik wel haat zijn mensen die al 10 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken.
Taal is inderdaad iets dat noodzakelijk is voor een goede communicatie, daar ben ik met akkoord.
Of mensen die ergens extreem in geloven, bijvoorbeeld moslims die nog steeds geloven dat een vrouw bestenigd moet worden als een andere man haar heeft verkracht.
Extremisme op zich is in geen geval een goede zaak. Maar je kan niet praten over "de moslims" zoals je ook niet kan spreken over "de katholieken". Binnen elke religie zitten natuurlijk fundamentalisten en het voorbeeld dat jij daar geeft behoord tot een fundamentalistische opvatting van de Koran. De Westerse moslims zullen dat niet zo extreem interpreteren. Maar uiteindelijk heeft elke religie of nationaliteit fundamentalistische aanhangers, enkel omdat moslimfundamentalisme en extremisme meer in beeld komt lijkt het alsof dat dat de enige vorm van extremisme is. Het voorbeeld in Antwerpen geeft een veel minder bekend soort extremisme weer, dat naar mijn mening nog veel te veel onderschat wordt.
Edit: hoe kon ik bijna vergeten reageren op xepolite's post?!
Quote (Xepolite)
Verschrikkelijk natuurlijk, op geen manier goed te praten of voor te sympatiseren.
Precies.
Quote (Xepolite)
Quote (Artikel)
De Arabisch-Europese Liga (AEL) gaat na de 'racistische slachtpartij' haar verantwoordelijkheid opnemen, zegt de als extreem bekend staande islamitische organisatie in een persbericht.
Ik ben benieuwd wat ze daar werkelijk mee bedoelen.
Ik ook, maar ik hoop dat dit voorval geen effect heeft op de relaties tussen de verschillende maatschappelijke gemeenschappen (wat ongetwijfeld wel zo zal zijn). Net zoals je bij de Polen die Joe vermoord hebben niet elke Pool kan veroordelen, moet bij dit voorval niet elke Belg veroordeelt worden.
Ook nog "interessant" is, dat de dader een neef zou zijn van een parlementslid van het Vlaams Belang (=een racistische partij die zo'n 35% van de stemmen haalt in Antwerpen; de partij heette vroeger "Vlaams Blok" maar werd veroordeelt voor racisme en heeft daardoor een naamsverandering ondergaan. In feite zijn hun standpunten nog steeds dezelfde, maar minder hard verwoord).
This post was edited by ¢?NNI on May 14 2006 07:18am