d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Lonen Jobstudenten Be/nl > Heunk
1238Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Sep 14 2008 11:02pm
ik heb in de vorige topic gelezen wat de lonen waren in BE/NL

3.5euro / uur ... :s
dat is toch onderbetaald, nog niet eens een hongerloon

ik heb deze vakantie + vorige zondag gewerkt (ik ben wel al 20 maar toch) .. ik werkte in augusutus aan 10.43€ / uur +25% suplement voor zaterdagen / 36% suplement voor uren na 20u / 56 % voor zon en feestdagen
zondag heb ik gewerkt aan 10.86€/ uur .. +56% suplement = bijna 17 euro per uur ... en als jobstudent gaat daar bijna niets aan af smile.gif

daarvoor kan je al eens buitenkomen ... maar 3.5 euro / uur ligt onder het minimumloon .. dat is toch verschrikkelijk, dat is misbruik maken van studenten, illegalen krijgen meer geld voor hun krantenronde ...
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Sep 14 2008 11:48pm
Een student verdient geen €3,50 in Nederland.
Wellicht een 14-jarige, die krantjes bezorgt of zo.
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Sep 15 2008 12:01am
Quote (WemyNM @ Mon, 15 Sep 2008, 06:48)
Een student verdient geen €3,50 in Nederland.
Wellicht een 14-jarige, die krantjes bezorgt of zo.

Faal.

Falkerakatim:
http://img149.imageshack.us/my.php?image=lonenub7.jpg

This post was edited by MilkAndCookies on Sep 15 2008 12:03am
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Sep 15 2008 12:16am
Quote (WemyNM @ Mon, 15 Sep 2008, 07:48)
Een student verdient geen €3,50 in Nederland.
Wellicht een 14-jarige, die krantjes bezorgt of zo.


Ik heb nog niet zo heel lang geleden magazijn werk gedaan voor 3,33 per uur.
Werd ook gezien als vakantie werk, maar ik had op 't moment niks dus kon niet anders.
Werk nu weer in een ander magazijn voor ong 8,50 per uur.
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 15 2008 01:25am
komt door al die goedkope kankerpolen en kanker moslims
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 15 2008 01:43am
Quote (MilkAndCookies @ Mon, Sep 15 2008, 06:01am)
Ja, minimum loon ja.

Ik werk in een supermarkt voor 6,60 per uur. (inclusief alle toeslagen, zitten inbegrepen). Maar mijn loon gaat ieder jaar steeds een paar keer omhoog:
1: jaartje ouder
2: nieuw jaarcontract
3: nieuwe CAO

Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Sep 15 2008 03:30am
Ja, man. Niet moeilijk dat er zoveel gehosselt wordt in Nederland.
Met dat loon kan je niet eens een treinticketje betalen.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Sep 15 2008 05:34am
Ik zat altijd riant boven minimunloon dan.

Quote (Kanni @ Mon, 15 Sep 2008, 11:30)
Ja, man. Niet moeilijk dat er zoveel gehosselt wordt in Nederland.
Met dat loon kan je niet eens een treinticketje betalen.


Dat ligt eerder aan de NS dan aan de lonen.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 15 2008 06:54am
Laag minimumloon = veeeeeel werkgelegenheid.

Overigens betaalt de Lonka kankergoed.
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Sep 15 2008 07:21am
Quote (JWT @ Mon, 15 Sep 2008, 08:43)
Ja, minimum loon ja.

Ik werk in een supermarkt voor 6,60 per uur. (inclusief alle toeslagen, zitten inbegrepen). Maar mijn loon gaat ieder jaar steeds een paar keer omhoog:
1: jaartje ouder
2: nieuw jaarcontract
3: nieuwe CAO


Had het meer over de opmerking over 14 jarigen die kranten lopen voor 3,50 per uur.
Go Back To Nederlands Topic List
1238Next
Add Reply New Topic New Poll