d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Nieuwe Laptop > Aangezien Ik Tog Ga Werken..
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Aug 1 2008 05:46pm
ik wil mijn geld opmaken.
en nu wil ik al een tijdje (vooral met dit warme weer) liever buiten in de tuin/tent/teras whatevaahhh computeren. Ook het msnen/vnc vanaf de bank voor de tv leek me leuker als steeds naar me kamer gaan. ook wil ik de laptop op me tv aansluiten bij het kijken van films ;PP en meschien af en toe een spelletje als Half life1 spelen.

maar nu moet ik kiezen...



de specs van de macbook:
2,1 GHz Intel Core 2 Duo-processor
13 inch scherm
1gb ddr2 667mhz ram
120gb sata hdd 5400rpm
Intel GMA X3100 graphics 144MB (wss shared..) -- 1280x800
webcam
dvd/cd lezen maar niet schrijven
2.3kg 2,75 cm hoog.
4,5 uur lang draadloos acu.
1000 euro kost dit ding.



specs van de hp windows notebook
15 inch scherm
Core 2 Duo T7250 (2,0 GHz)
2gb ddr800 ram
160gb sata 5400 rpm
Intel® GMA X3100 graphics t/m 384 MB (shared)
2,6 kg 3.4cm hoog
acu word wel vermeld maar niet de acuduur.. ik schat iets tussen de 2 en 3 uur wat gemiddeld is bij de hp notebooks
1046 euro.


Iphone, -- hoewel deze meschien niet in dit lijstje thuishoort.. maar je kan er ook VNC op doen en msnen etc.
16gb
3inch scherm ofzo was het?
2mp camera
5 uur gebruik
300 uur standby.
400 euro unlocked uit zwitserland

hoewel de macbook een kleiner scherm heeeft is dit meschien tog beter omdat hij daardoor ook compacter is en lichter als dat ding op me schoot ligt.
hlep me chose lawlol.
oja mocht ik deze week nog kunnen werken kan ik nog maar 3 weken vol werken en daarna maar 2 dagen per week dus en dan duurt het op zijn minst nog 1 maand voor ik 1000 euro bij elkaar heb gespaard.
en ik begrijp dat je bij de apple ook voor de status van het merk betaald, net zoals je voor een rolex horloge ook meer betaalt simpelweg omdat hij er beter uitziet en een betere naam draagt, niet omdat hij beter werkt dan een horloge van een ander merk.

PS, ik heb gewoon een hp notebook uitgezocht die kwa prijs het dichts in de buurt kwam als die van de macbook

This post was edited by edujackass on Aug 1 2008 06:08pm
Member
Posts: 1,819
Joined: Jan 10 2008
Gold: 111.01
Aug 1 2008 05:53pm
Toshiba en Sony Vaio zijn ook goede laptops wink.gif kun je ook is nakijken
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Aug 1 2008 10:21pm
ik heb is gekeken bij de dell xps laptops,
voor 1008 euro krijg je daar:

Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz,
15 inch scherm
3gb ram
160gb hdd
geforce 8600M GT 256mb toegewezen geheugen (zal wel shared betekenen)
2MP webcam
dvd/cd lezen en schrijven
2.6kg
acuduur staat er niet bij.
en dan zit er nog shit bij zoals aanraakgevoelige media toetsen en een vingerafdruklezer

This post was edited by edujackass on Aug 1 2008 10:26pm
Member
Posts: 15,375
Joined: Sep 1 2007
Gold: 34,723.00
Aug 1 2008 11:53pm
Quote (Jiggy @ Fri, Aug 1 2008, 11:53pm)
Toshiba en Sony Vaio zijn ook goede laptops wink.gif kun je ook is nakijken


Sony Vaio zijn vaak te duur met wat je ervoor terug krijgt.
Member
Posts: 8,696
Joined: Apr 1 2005
Gold: 10,649.90
Aug 2 2008 03:12am
ik heb een fujitsu-siemens esprimo mobile, 2gig ram, core 2 duo

super ding, alleen de video kaart is crap maarja het blijft een laptop

heb hem nu een half jaar ofzo nog geen problemen gehad en kan alles er mee wat ik wil

edit: het mooiste is dat ik er xp bij kreeg dus kon zonder problemen xp er op zetten
ik heb een uurtje erop gewerkt met vista erop en irriteerde me er toen al dood aan, alles gaat veel langzamer

This post was edited by Mischa on Aug 2 2008 03:13am
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Aug 2 2008 03:39am
macbook, maar dan wel met extra ram . dat moet minimaal 2 gig zijn. Mac is zoveel stabieler dan windows.. ik ebn aan het sparen om er ook een te kopen tongue.gif
Banned
Posts: 8
Joined: Aug 2 2008
Gold: 0.00
Aug 2 2008 06:11am
Ik hoorde dat Gehawk een macbook heeft..

Macbook heeft gewoon een dvd brander hoor ^^

Mac is zoveel beter dan Windows smile.gif
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Aug 2 2008 09:16am
je kan kiezen, of die met de combodrive of voor 150 euro meer ofzo een superdrive versie met 2gb ram en een 2.4ghz processor de superdrive doet ook schrijven.
Member
Posts: 8,696
Joined: Apr 1 2005
Gold: 10,649.90
Aug 2 2008 09:29am
macbook ziet er nice uit maar je kan er weinig mee, heb er erg veel klachten over gehoord
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Aug 2 2008 09:40am
Quote (Mischa @ Sat, 2 Aug 2008, 17:29)
macbook ziet er nice uit maar je kan er weinig mee, heb er erg veel klachten over gehoord

Zoals?

Brandt trouwens wel cd's.
Go Back To Nederlands Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll