d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Een Vraagje Over Sites
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Jun 11 2008 06:12am
dag iedereen, ik ben nieuw hier op jsp... mijn acc ingame is gehawk .. zou iemand me kunnen helpen in de nieuwe ladder?

nee serieus ..,

ik zou een site willen maken voor onze OKG en ik vroeg me af hoe je hieraan kan beginnen,
kan je ergens GRATIS een site aanmaken?
hoe begin ik hieraan?
welke sites geven gratis webplaats?
hoeveel MB zou er op die sites kunnen ?

etc...

een beetje hulp hierbij zou vriendelijk zijn smile.gif

~Tim
Member
Posts: 13,283
Joined: Jun 2 2006
Gold: 4.33
Jun 11 2008 06:25am
Zoek je een lege pagina die je volledig zelf zou schrijven? Of zoek je een of andere site builder?

Zelf geschreven is pakken mooier, maar met zo'n site-builder duurt het misschien een kwartier om een site af te werken..
Heb er mij al een tijd niet meer mee bezig gehouden.. Maar als je wat meer info geeft kan ik wel eens kijken.

Edit: freehostia.com geeft een deftige FTP server, ik heb toch nooit een tekort aan ruimte ondervonden.. Bekijk het eens zou ik zeggen.

This post was edited by Toasts on Jun 11 2008 06:29am
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Jun 11 2008 06:32am
Quote (Toasts @ Wed, Jun 11 2008, 12:25pm)
Zoek je een lege pagina die je volledig zelf zou schrijven? Of zoek je een of andere site builder?

Zelf geschreven is pakken mooier, maar met zo'n site-builder duurt het misschien een kwartier om een site af te werken..
Heb er mij al een tijd niet meer mee bezig gehouden.. Maar als je wat meer info geeft kan ik wel eens kijken.

Edit: freehostia.com geeft een deftige FTP server, ik heb toch nooit een tekort aan ruimte ondervonden.. Bekijk het eens zou ik zeggen.


wel .. een pagina volledig zelf schrijven zou hip zijn .. al weet ik niet hoe erraan te beginnen .. ik ben een complete nul op het vlak van computers etc tongue.gif
een site builder zou wel tof zijn misschien... ik zal eens kijken op die freehostia tongue.gif
alvast bedankt voor de hulp;)
Member
Posts: 1,935
Joined: Jun 3 2008
Gold: 6.22
Jun 11 2008 06:37am
Een mooie site geheel zelf schrijven leer je niet zo 1, 2, 3. Als je echt geïnteresseerd bent, begin met wat HTML tutorials, er zijn er genoeg te vinden op het net. Gebruik anders een programma zoals frontpage.

Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Jun 11 2008 06:41am
Misschien moet je hier ff kijken: http://www.mijnhomepage.nl/homepage.php
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Jun 11 2008 06:54am
Quote (Toasts @ Wed, Jun 11 2008, 12:25pm)
Zoek je een lege pagina die je volledig zelf zou schrijven? Of zoek je een of andere site builder?

Zelf geschreven is pakken mooier, maar met zo'n site-builder duurt het misschien een kwartier om een site af te werken..
Heb er mij al een tijd niet meer mee bezig gehouden.. Maar als je wat meer info geeft kan ik wel eens kijken.

Edit: freehostia.com geeft een deftige FTP server, ik heb toch nooit een tekort aan ruimte ondervonden.. Bekijk het eens zou ik zeggen.


ok .. kehb is gekeken naar die site.. ik heb een account (gratis) aangemaakt. . maar ik heb geen flauw benul hoe ik daar iets moet opzetten tongue.gif
ik versta er echt geen **** van
Member
Posts: 13,283
Joined: Jun 2 2006
Gold: 4.33
Jun 11 2008 06:55am
Quote (Falkerakatim @ Wed, 11 Jun 2008, 14:32)
wel .. een pagina volledig zelf schrijven zou hip zijn .. al weet ik niet hoe erraan te beginnen .. ik ben een complete nul op het vlak van computers etc tongue.gif
een site builder zou wel tof zijn misschien... ik zal eens kijken op die freehostia tongue.gif
alvast bedankt voor de hulp;)


Als je er niets van kent, zou ik inderdaad een sitebuilder aanraden, sitekreator.com is makkelijk maar het zijn niet bepaald de mooiste sites.
Freehostia heeft misschien ook sitebuilders, maar je kan er in elk geval een zelf geschreven website mee hosten.

Anders moet je eens kijken voor web templates? Dat is ook al een stuk gemakkelijker als zelf van 0 beginnen.

edit: Om freehostia te gebruiken heb je een FTP programma nodig om de bestanden erop te zetten, ligt allemaal nogal ingewikkeld als je het daarmee doet,
Google gewoon 'free ftp program' oid, dan moet je met je login gegevens van freehostia daarmee verbinden en kan je zo bestanden erop zetten.
Ik zou gewoon de site die zompy gepost heeft gebruiken voor de basis, en dan ergens een mooi template zoeken en zo je website bouwen, het is nog steeds mooier als een sitebuilder. smile.gif

This post was edited by Toasts on Jun 11 2008 06:58am
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Jun 11 2008 07:03am
lol hoe komt het toch dat iedereen daar zoveel van weet smile.gif ik ga die freeshostia ni gebruiken .. ik snap niet hoe het werkt.. en ik zal het wss nooit snappen tongue.gif
kzal is proberen met gratis webprogramma's^^
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Jun 11 2008 07:04am
Wat voor soort site zou je willen?
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Jun 11 2008 07:08am
Quote (Zompy @ Wed, Jun 11 2008, 01:04pm)
Wat voor soort site zou je willen?


gewoon een site, met info over de okg, plaats voor foto's te zetten, blokje met links, en een klein forum
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll