d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Vlaamse Hip Hop/rap > Jazeker.
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,364
Joined: Feb 17 2006
Gold: 175.00
May 21 2008 02:06pm
kzoek eigenlijk wel degelijke vlaamse-westvlaamse-gentse-antwerpse-whateverdialect-rap of hip hop
wie kent plukketuffer?
best wel lekker
liefst GOED en geen "home-made" crap.
thanks
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
May 21 2008 02:38pm
Vantorre feat. GMC - Izegemse Straatn

Staat op mijn PC maar ik heb geen idee waar het vandaan komt ( klinkt wel vlaamse-westvlaamse-gentse-antwerpse-whateverdialect ) tongue.gif

Kan hem alleen niet vinden op YouTube ofzo. ohmy.gif
Member
Posts: 2,847
Joined: May 14 2006
Gold: 0.30
May 21 2008 06:33pm
http://www.youtube.com/watch?v=bANAkt66bmM

Komt uit Aalst, ik moet je er wel bijvertellen dat te tekst allesbehalve serieus bedoeld is biggrin.gif

Het eerste clipje dat tussen de suggesties staat is ook wel leuk, dat is uit Aartselaar

Ik heb nog wel wat hiphop in allerlei verschillende dialecten op mijn pc maar die zal je niet op youtube kunnen vinden.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
May 22 2008 04:51am
De Vlaamse hiphopscene laat me voorlopig vrij koud. Het stelt allemaal maar weinig voor. Het probleem is, dat het allemaal erg underground is omdat er geen geld in wordt gepompt. Geen 'Grote prijs van Vlaanderen', geen Vlaamse Lijn5 of FunX. Het enige dat ook nog zelden op TMF of JIM gedraaid wordt is ABN en 't hof van commerce. ABN is simpelweg kut. Een gemiddelde stotteraar flowt beter. 't hof van commerce kan leuk klinken, maar is voor iedereen onverstaanbaar, op enkele dorpen in West-Vlaanderen na.

Ik ken (tot nu toe) één goeie Vlaamse (Antwerpse) rapper: Jizz: http://www.myspace.com/thekingof2060
Hier vind je ook nog wat Vlaamschen hiphop: http://www.myspace.com/showarma

Luister gewoon Nederlandse hiphop: dat is van een veel hoger niveau.
Member
Posts: 7,364
Joined: Feb 17 2006
Gold: 175.00
May 22 2008 01:57pm
Quote (�?NNI @ Thu, 22 May 2008, 06:51)
De Vlaamse hiphopscene laat me voorlopig vrij koud. Het stelt allemaal maar weinig voor. Het probleem is, dat het allemaal erg underground is omdat er geen geld in wordt gepompt. Geen 'Grote prijs van Vlaanderen', geen Vlaamse Lijn5 of FunX. Het enige dat ook nog zelden op TMF of JIM gedraaid wordt is ABN en 't hof van commerce. ABN is simpelweg kut. Een gemiddelde stotteraar flowt beter. 't hof van commerce kan leuk klinken, maar is voor iedereen onverstaanbaar, op enkele dorpen in West-Vlaanderen na.

Ik ken (tot nu toe) één goeie Vlaamse (Antwerpse) rapper: Jizz: http://www.myspace.com/thekingof2060
Hier vind je ook nog wat Vlaamschen hiphop: http://www.myspace.com/showarma

Luister gewoon Nederlandse hiphop: dat is van een veel hoger niveau.


kheb wa rondgekeken in hiphop 3 en vond Hoedeplank van opgezwolle echt hemels.
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
May 22 2008 02:00pm
hip hop vind ik zowieso maar dwaas... en al ben ik afkomstig uit Aalst...
dat liedje dat hier gepost is uit aalst is nog zwakker dan mijn oma haar heup...
gewoonweg zielig.. ik schaam me voor mijn mede-aalstenaars :'(
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
May 22 2008 03:06pm
Quote (muizenscheet @ Thu, 22 May 2008, 21:57)
kheb wa rondgekeken in hiphop 3 en vond Hoedeplank van opgezwolle echt hemels.

Check:
Opgezwolle - Eigen Wereld / Vloeistof / Spuugdingen op de mic
Sticks & Delic - Fakkelteit
Sticks & Kubus - Microphone Colossus
Typhoon - Tussen Licht & Lucht
Jiggy Djé - Noah's Ark
Extince - Binnenlandse Funk / Vitamine E / 2e Jeugd / Toch?
Winne - Onoverwinnelijk
0118-VIER - Flessenpost / Harde Schijf
Blaxtar - Ozmoses / Chronozbaäl
Kubus & BangBang - Learning Curve / Pie & Mash
Kempi - Mixtape 1 / Rap 'n Borie / Mixtape 3.1
Jawat! - Ut Zwarte Aap
U-NIQ - Rotterdam / Het Kapitalisme

Ik zou kunnen doorgaan, maar hier heb je toch voorlopig genoeg aan.

Quote (Falkerakatim @ Thu, 22 May 2008, 22:00)
hip hop vind ik zowieso maar dwaas... en al ben ik afkomstig uit Aalst...
dat liedje dat hier gepost is uit aalst is nog zwakker dan mijn oma haar heup...
gewoonweg zielig.. ik schaam me voor mijn mede-aalstenaars :'(

Interessante post.
Go Back To Nederlands Topic List
Add Reply New Topic New Poll