d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Medicijnen Testen
1238Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Posts: 1,003
Joined: Apr 11 2008
Gold: 915.00
Apr 14 2008 02:11pm
Misschien heb je er al wat over gelezen of van vrienden en kennissen wat van gehoord of misschien heb je het zelf gedaan: medicijnen testen tegen een vergoeding.

Ik zit te twijfelen om mij op te geven.

De tegenargumenten zijn: Is dat nou wel zo veilig? Wat zijn de lange termijn gevolgen? Kun je eraan doodgaan?

Omdat ik op 1 juli mijn diploma in bezit heb en niet op vakantie ga in Juli zou ik voor bijv. 2 weekjes in juli medicijn onderzoeken kunnen doen. Vergoedingen verschillen nogal tussen de 800-3000 euro. Voor veel onderzoeken moet je ook nog regelmatig terugkomen voor checkups en dergelijke.

De reden waarom ik het wil doen is omdat ik geld nodig heb. Volgend jaar ga ik met HBO beginnen en op kamers wonen. College-geld blijft natuurlijk veel (rond de 1500 per jaar) en boekengeld voor het eerste jaar bedraagd rond de 800 euro zelfs. Voor collegeld kan ik een gunstige lening aanvragen maar ik hou in principe niet van leningen. Ook zou ik graag een laptop (macbook) willen aanschaffen voor de studie. Met mn huidige bijbaantje verdien ik niet zo veel en ik dacht als ik zon onderzoek doe kan ik misschien al een deel of het gehele collegegeld betalen. Helaas heb ik geen rijke ouders

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heb je ervaring of ken je mensen die dit gedaan hebben? Zouden jullie het zelf willen doen? Waarom wel/niet?
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 14 2008 02:17pm
Ik zou 't doen, zou het zelf ook zo doen alleen je mag volgens mij niet roken/gerookt hebben.
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Apr 14 2008 02:18pm
Ligt eraan voor welke aandoening de medicijnen bestemd zijn.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 14 2008 02:20pm
Quote (Sarpedon @ Mon, 14 Apr 2008, 21:11)
Misschien heb je er al wat over gelezen of van vrienden en kennissen wat van gehoord of misschien heb je het zelf gedaan: medicijnen testen tegen een vergoeding.

Ik zit te twijfelen om mij op te geven.

De tegenargumenten zijn: Is dat nou wel zo veilig? Wat zijn de lange termijn gevolgen? Kun je eraan doodgaan?

Omdat ik op 1 juli mijn diploma in bezit heb en niet op vakantie ga in Juli zou ik voor bijv. 2 weekjes in juli medicijn onderzoeken kunnen doen. Vergoedingen verschillen nogal tussen de 800-3000 euro. Voor veel onderzoeken moet je ook nog regelmatig terugkomen voor checkups en dergelijke.

De reden waarom ik het wil doen is omdat ik geld nodig heb. Volgend jaar ga ik met HBO beginnen en op kamers wonen. College-geld blijft natuurlijk veel (rond de 1500 per jaar) en boekengeld voor het eerste jaar bedraagd rond de 800 euro zelfs. Voor collegeld kan ik een gunstige lening aanvragen maar ik hou in principe niet van leningen. Ook zou ik graag een laptop (macbook) willen aanschaffen voor de studie. Met mn huidige bijbaantje verdien ik niet zo veel en ik dacht als ik zon onderzoek doe kan ik misschien al een deel of het gehele collegegeld betalen. Helaas heb ik geen rijke ouders

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heb je ervaring of ken je mensen die dit gedaan hebben? Zouden jullie het zelf willen doen? Waarom wel/niet?


daar ben jij voor om achter te komen!

maar kan je gerust stellen het zal allemaal wel meevallen -.-

This post was edited by BadBoyDeGekste on Apr 14 2008 02:20pm
Banned
Posts: 1,003
Joined: Apr 11 2008
Gold: 915.00
Apr 14 2008 02:21pm
Quote (Flatulence @ Mon, Apr 14 2008, 09:18pm)
Ligt eraan voor welke aandoening de medicijnen bestemd zijn.


Idd goed punt

Er zijn onderzoeken voor medicijnen voor het centraal zenuwstelsel of onderzoeken tegen bijv. psychoses. Daar zou ik niet aan mee doen. Omdat dat toch eng is en je weet niet wat er kan gebeuren lijkt mij

Corvx, Er zijn veel onderzoeken bij Kendle die gewoon gematigde rokers vragen hoor
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 14 2008 02:23pm
Quote (Sarpedon @ Mon, 14 Apr 2008, 21:11)
Misschien heb je er al wat over gelezen of van vrienden en kennissen wat van gehoord of misschien heb je het zelf gedaan: medicijnen testen tegen een vergoeding.

Ik zit te twijfelen om mij op te geven.

De tegenargumenten zijn: Is dat nou wel zo veilig? Wat zijn de lange termijn gevolgen? Kun je eraan doodgaan?

Omdat ik op 1 juli mijn diploma in bezit heb en niet op vakantie ga in Juli zou ik voor bijv. 2 weekjes in juli medicijn onderzoeken kunnen doen. Vergoedingen verschillen nogal tussen de 800-3000 euro. Voor veel onderzoeken moet je ook nog regelmatig terugkomen voor checkups en dergelijke.

De reden waarom ik het wil doen is omdat ik geld nodig heb. Volgend jaar ga ik met HBO beginnen en op kamers wonen. College-geld blijft natuurlijk veel (rond de 1500 per jaar) en boekengeld voor het eerste jaar bedraagd rond de 800 euro zelfs. Voor collegeld kan ik een gunstige lening aanvragen maar ik hou in principe niet van leningen. Ook zou ik graag een laptop (macbook) willen aanschaffen voor de studie. Met mn huidige bijbaantje verdien ik niet zo veel en ik dacht als ik zon onderzoek doe kan ik misschien al een deel of het gehele collegegeld betalen. Helaas heb ik geen rijke ouders

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heb je ervaring of ken je mensen die dit gedaan hebben? Zouden jullie het zelf willen doen? Waarom wel/niet?


allemaal heel leuk, en ik ben ook niet egt bang voor bijwerkingen maar ik neem aan dat onder trugkomen en controle bloedprikken valt? want dan haak ik af..
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 14 2008 02:24pm
Quote (CpTJenJen @ Mon, 14 Apr 2008, 21:23)
allemaal heel leuk, en ik ben ook niet egt bang voor bijwerkingen maar ik neem aan dat onder trugkomen en controle bloedprikken valt? want dan haak ik af..


ik heb het wel eens bijna gedaan

en ja je moet veel papier werk invullen en bloed laten afnemen sad.gif

toch maar niet gedaan ookal verdient het goed en snel tongue.gif
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 14 2008 02:25pm
Quote (Sarpedon @ Mon, 14 Apr 2008, 22:21)


Corvx, Er zijn veel onderzoeken bij Kendle die gewoon gematigde rokers vragen hoor


Hm, dan zal ik maar even rondkijken. Makkelijk zakcentje verdienen.
Member
Posts: 3,969
Joined: Apr 21 2006
Gold: 16.93
Apr 14 2008 02:28pm
Op campus hangen er veel van die studies uit.

Ik had vorig jaar, samen met een vriendin, meegedaan aan een studie voor griepvaccin. Het was 150 euro per keer dat je terug moest komen om bloed te laten trekken en voor de rest mocht je niet gerookt hebben, enige vorm van drugs of binnen de 3-6 maand niet meegedaan hebben aan een andere studie.
Voor de rest was er niet veel aan.

Quote (Sarpedon @ Mon, Apr 14 2008, 10:29pm)
Bij de meeste denk ik wel

Waarom haak je af? Omdat je dat pijnlijk vind of bang bent voor besmette hiv naalden? Verklaar je nader wink.gif

Beetje realistisch blijven , of denk je echt dat ze wat naalden gaan zoeken in containers.

This post was edited by Demonsangel on Apr 14 2008 02:30pm
Banned
Posts: 1,003
Joined: Apr 11 2008
Gold: 915.00
Apr 14 2008 02:29pm
Quote (CpTJenJen @ Mon, Apr 14 2008, 09:23pm)
allemaal heel leuk, en ik ben ook niet egt bang voor bijwerkingen maar ik neem aan dat onder trugkomen en controle bloedprikken valt? want dan haak ik af..


Bij de meeste denk ik wel

Waarom haak je af? Omdat je dat pijnlijk vind of bang bent voor besmette hiv naalden? Verklaar je nader wink.gif
Go Back To Nederlands Topic List
1238Next
Add Reply New Topic New Poll