d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Van Vista Naar Xp
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Apr 5 2008 10:30am
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht waarop standaard Vista geleverd wordt. Ik heb me laten vertellen dat het gebruik van XP voor het spelen van bepaalde spellen superieur is aan XP. Ik vroeg me af hoe ik naar XP kan downgraden of hoe, wellicht nog beter, ik XP naast vista kan installeren.

Hoe kan dat op een officiele manier en wat heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt,
Ruben
Member
Posts: 13,283
Joined: Jun 2 2006
Gold: 4.33
Apr 5 2008 10:32am
Heb je nog windows XP cd's van misschien een vorige PC?

Edit: Even snel gegoogled, iemand met hetzelfde probleem.
Hiermee heeft deze persoon het opgelost, dus misschien eens doorlezen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1232622

Het komt hierop neer: je moet vista verwijderen voor je XP kan installeren.
Om de vista partitie te verwijderen moet je in de BIOS wat zitten klooien, maar ben niet zeker hoe je het juist moet verwijderen aangezien ik nog windows XP heb.

This post was edited by Toasts on Apr 5 2008 10:43am
Member
Posts: 4,765
Joined: Dec 23 2005
Gold: 10,701.57
Apr 5 2008 10:55am
ik persoonlijk vindt vista stukke beter om spelle te spele
je kan gewoon de compatibiliteit aanpasse
ik weet wel nie welke spelle je speelt ?
maar diablo 2 werkt perfect op vista
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 5 2008 10:58am
Quote (Larzie @ Sat, 5 Apr 2008, 17:55)
ik persoonlijk vindt vista stukke beter om spelle te spele
je kan gewoon de compatibiliteit aanpasse
ik weet wel nie welke spelle je speelt ?
maar diablo 2 werkt perfect op vista


kuch vista suxx ass!! kuch

erhm gewoon format C: en gooi xp eroverheen dat kan iedereen wink.gif is niet moeilijk smile.gif je moet wel een xp cd hebben en legale key ofc wink.gif
Member
Posts: 4,765
Joined: Dec 23 2005
Gold: 10,701.57
Apr 5 2008 11:00am
Quote (CpTJenJen @ Sat, 5 Apr 2008, 17:58)
kuch vista suxx ass!! kuch

erhm gewoon format C: en gooi xp eroverheen dat kan iedereen wink.gif is niet moeilijk smile.gif je moet wel een xp cd hebben en legale key ofc wink.gif


nja je moet er wel mee omkunnen maar vista > xp je moet gewoon wa meer instelle

Member
Posts: 12,234
Joined: Feb 12 2006
Gold: 20.75
Apr 5 2008 11:06am
je moet gewoon de helft van vista services uitschakelen die vista sloom maken:

http://www.speedyvista.com/registry.html

ik vind vista wel relax, service pack 1 is net uit en de kinderziektes zijn redelijk verholpen!

als je gek wordt van al het klikken, kan je uac op quiet zetten:
http://www.tweak-uac.com/download/

maarja, omdat ik student was kon ik gratis legaal vista downloaden, ik zou er niet voor betaald hebben...

This post was edited by robuust on Apr 5 2008 11:21am
Member
Posts: 18,172
Joined: May 29 2005
Gold: 14,931.00
Apr 5 2008 11:10am
hier, om je n beetje te zieken

Quote

dat het gebruik van XP voor het spelen van bepaalde spellen superieur is aan XP
Banned
Posts: 8
Joined: Apr 5 2008
Gold: 0.00
Warn: 10%
Apr 5 2008 11:46am
XP > Vista

Vista = Eye candy

Vista vreet meer geheugen dus voor een laptop niet ideaal.. En als je de Vista lay-out mooi vind bestaan er nog apps voor XP ^^

Bovendien werkt veel software niet en Microsoft had dit product imo nog niet mogen uitbrengen..
Member
Posts: 12,234
Joined: Feb 12 2006
Gold: 20.75
Apr 5 2008 12:05pm
Quote (KunstlerFrau @ Sat, 5 Apr 2008, 17:46)
XP > Vista

Vista = Eye candy

Vista vreet meer geheugen dus voor een laptop niet ideaal.. En als je de Vista lay-out mooi vind bestaan er nog apps voor XP ^^

Bovendien werkt veel software niet en Microsoft had dit product imo nog niet mogen uitbrengen..


vista gebruikt ram gewoon effectiever, ik restart nooit omdat m'n computer slomer wordt na een tijd...
je moet dan wel genoeg ram hebben, met 512mb ga je het niet redden
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 5 2008 12:07pm
Quote (Larzie @ Sat, 5 Apr 2008, 18:00)
nja je moet er wel mee omkunnen maar vista > xp je moet gewoon wa meer instelle


erhm? en ik zou niet met vista om kunnen gaan. maar het eet geheugen alsof het niks is het draait 40 processen die je niet nodig hebt en daardoor word je pc maar langzaam zelfs als je instellingen perfect staan zou je pc met xp gewoon sneller zijn..


robuust
wat is in jou ogen effectief ram gebruik?? weinig ram gebruik is effectief..

This post was edited by CpTJenJen on Apr 5 2008 12:07pm
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll