Quote (muizenscheet @ Tue, 18 Mar 2008, 17:59)
en jumpen word nooit overgenomen omdat het al ingebouwt is in belgische cultuur.
Ja: onder de noemer 'volksdans' heeft het een plekje naast de vogeltjesdans veroverd. Het ligt maar aan hoe je het woord 'cultuur' interpreteerd.
Over die nieuwe 'dansstijl': het interesseert me niet. Er zijn dagelijks honderdduizenden mensen die naar soaps als 'Thuis' en 'Familie' kijken, dus mensen die op spastische wijze met hun armen gaan zwaaien en 't vervolgens een dansstijl gaan noemen, verbazen me niet echt. Gisteren in 'Man bijt hond' nog 'n leuke gezien: een vrouw had 'n hondencrèche, en alle honden mochten vrij rondlopen want ze kreeg 'hartpijn' als ze honden in gevangenschap zag. Er stond toch 'n ijzeren kooi in de living. Voor haar man. Hij was niet zo'n hondenliefhebber, dus leefde hij voornamelijk in de kooi. 'Man bijt hond' is geniaal.