d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Eindwerk Nederlands > enkele vraagjes
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 8,877.95
Mar 10 2006 03:28pm

goeiedag, ik ben een 17 jarige student (binnenkort 18) uit België die z'n eindwerk over z'n studiekeuze maakt en de schoolkeuze.
Ik zit in men zesde jaar economie wiskunde en zou graag verder studeren in een economische richting.
Men opdracht bestaat er uit om vier verschillende Vlaamse scholen te vergelijken nl. het Vlekho, Eshal, hogeschool Gent, universiteit Gent.

Men uiteindelijke vraag is of er iemand van jullie op deze scholen zit/heeft gezeten en of ik deze persoon in kwestie enkele vragen zou mogen stellen.
Ik weet wel dat de meerderheid van dit forum uit Nederlanders bestaat en over diablo etc gaat maar wie niet waagt niet wint smile.gif

ook enkele ideetjes over de uitwerking van m'n eindwerk zijn welkom wink.gif

dit zijn mijn hoofdpunten die ik tot nu toe heb:

-Inleidend woord: Hoe kwam ik op het onderwerp? Waarom heb ik het gekozen?

-Vergelijking van de scholen met economische opleidingen in Gent en Brussel die verder zullen uitgediept worden volgende punten

-De historiek van hogeschool/universiteit Gent en het Vlekho en Ehsal voor regio Brussel

-Verschillende studierichtingen bespreken (uurrooster,…) + vergelijking met verschillende scholen

-Interview met mevr. Putteman (leerkracht economie van me) : zij zat namelijk op het Vlekho: onder meer vragen hoe haar persoonlijke ervaring met Vlekho was, wat zij gevolgd heeft,…

-Bereikbaarheid van de school: (trein, tram, bus, auto,…), hoe lang duurt het om de school te bereiken

-Het uitgaansleven in Gent & Brussel: wat is er buiten leren te doen? Gezellige cafeetjes en meer…

-Op kot?

-Eindconclusie: mijn keuze + waarom?

de volgorde van de punten staat nog niet vast, maar waarschijnlijk eerst inleidend woord, dan historische gegevens...

als er nog iemand enkele originele ideeën heeft of enkele tips of slechts z'n mening wil delen, alles is welkom. Alvast hartelijk bedankt smile.gif

p.s je mag ook altijd je persoonlijke ervaringen vermelden hoe jij het studentenleven meemaakte, bepaalde veranderingen met het middelbaar onderwijs...

Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Mar 11 2006 08:32am
Als ik het mij goed herriner zat/zit Ov2rkill in Gent? Ik weet niet welke en ik kan er ook compleet naastzitten happy.gif

This post was edited by xepolite on Mar 11 2006 08:39am
Member
Gold: 0.31
Mar 12 2006 11:33am
True true, heb nog handelswetenschappen gevolgt in hogeschool van gent (Voskeslaan).
Ask away, en heb btw ook economie-wiskunde gevolgd dus als er daarover vragen zijn mag je ze ook vragen.

De school waar ik naartoe lag 7-8min van het station tot mijn klaslokaal, de uurroosters waren enorm uiteenlopend (12 klassen in die richting alleen), mijn uren waren ma-woe van 8-18u en don/vrij geen les dan. smile.gif
Gent opzich is gemakkelijk doorkruisbaar met het openbaar vervoer imo. als je wil weten waar mensen uitgaan in gent vraag eens naar de overpoort
Als je puur naar het uitgaan kijkt is gent beter dan brussel, ik ken vele mensen die in brussel school lopen maar toch woensdag/donderdag nog met mij op cafe gaan in gent.

en op kot.. hm is moeilijk te zeggen, ik geraak met het openbaar vervoer op 45 minuten op mijn school en tevoet op 2u30min +-
Voor de rest vraag maar, ik zit nog altijd in gent op school maar een andere richting nu en ik loop nu stage in gentbrugge.
Member
Gold: 8,877.95
Mar 15 2006 05:31am
bedantk ov2rkill wink.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Add Reply New Topic New Poll