goeiedag, ik ben een 17 jarige student (binnenkort 18) uit België die z'n eindwerk over z'n studiekeuze maakt en de schoolkeuze.
Ik zit in men zesde jaar economie wiskunde en zou graag verder studeren in een economische richting.
Men opdracht bestaat er uit om vier verschillende Vlaamse scholen te vergelijken nl. het Vlekho, Eshal, hogeschool Gent, universiteit Gent.
Men uiteindelijke vraag is of er iemand van jullie op deze scholen zit/heeft gezeten en of ik deze persoon in kwestie enkele vragen zou mogen stellen.
Ik weet wel dat de meerderheid van dit forum uit Nederlanders bestaat en over diablo etc gaat maar wie niet waagt niet wint

ook enkele ideetjes over de uitwerking van m'n eindwerk zijn welkom

dit zijn mijn hoofdpunten die ik tot nu toe heb:
-Inleidend woord: Hoe kwam ik op het onderwerp? Waarom heb ik het gekozen?
-Vergelijking van de scholen met economische opleidingen in Gent en Brussel die verder zullen uitgediept worden volgende punten
-De historiek van hogeschool/universiteit Gent en het Vlekho en Ehsal voor regio Brussel
-Verschillende studierichtingen bespreken (uurrooster,…) + vergelijking met verschillende scholen
-Interview met mevr. Putteman (leerkracht economie van me) : zij zat namelijk op het Vlekho: onder meer vragen hoe haar persoonlijke ervaring met Vlekho was, wat zij gevolgd heeft,…
-Bereikbaarheid van de school: (trein, tram, bus, auto,…), hoe lang duurt het om de school te bereiken
-Het uitgaansleven in Gent & Brussel: wat is er buiten leren te doen? Gezellige cafeetjes en meer…
-Op kot?
-Eindconclusie: mijn keuze + waarom?
de volgorde van de punten staat nog niet vast, maar waarschijnlijk eerst inleidend woord, dan historische gegevens...
als er nog iemand enkele originele ideeën heeft of enkele tips of slechts z'n mening wil delen, alles is welkom. Alvast hartelijk bedankt

p.s je mag ook altijd je persoonlijke ervaringen vermelden hoe jij het studentenleven meemaakte, bepaalde veranderingen met het middelbaar onderwijs...