d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Eindwerk Nederlands > enkele vraagjes
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 8,877.95
Mar 10 2006 03:28pm

goeiedag, ik ben een 17 jarige student (binnenkort 18) uit België die z'n eindwerk over z'n studiekeuze maakt en de schoolkeuze.
Ik zit in men zesde jaar economie wiskunde en zou graag verder studeren in een economische richting.
Men opdracht bestaat er uit om vier verschillende Vlaamse scholen te vergelijken nl. het Vlekho, Eshal, hogeschool Gent, universiteit Gent.

Men uiteindelijke vraag is of er iemand van jullie op deze scholen zit/heeft gezeten en of ik deze persoon in kwestie enkele vragen zou mogen stellen.
Ik weet wel dat de meerderheid van dit forum uit Nederlanders bestaat en over diablo etc gaat maar wie niet waagt niet wint smile.gif

ook enkele ideetjes over de uitwerking van m'n eindwerk zijn welkom wink.gif

dit zijn mijn hoofdpunten die ik tot nu toe heb:

-Inleidend woord: Hoe kwam ik op het onderwerp? Waarom heb ik het gekozen?

-Vergelijking van de scholen met economische opleidingen in Gent en Brussel die verder zullen uitgediept worden volgende punten

-De historiek van hogeschool/universiteit Gent en het Vlekho en Ehsal voor regio Brussel

-Verschillende studierichtingen bespreken (uurrooster,…) + vergelijking met verschillende scholen

-Interview met mevr. Putteman (leerkracht economie van me) : zij zat namelijk op het Vlekho: onder meer vragen hoe haar persoonlijke ervaring met Vlekho was, wat zij gevolgd heeft,…

-Bereikbaarheid van de school: (trein, tram, bus, auto,…), hoe lang duurt het om de school te bereiken

-Het uitgaansleven in Gent & Brussel: wat is er buiten leren te doen? Gezellige cafeetjes en meer…

-Op kot?

-Eindconclusie: mijn keuze + waarom?

de volgorde van de punten staat nog niet vast, maar waarschijnlijk eerst inleidend woord, dan historische gegevens...