d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Studiekosten
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 370
Joined: Jan 27 2008
Gold: 0.00
Warn: 100%
Feb 12 2008 10:41am
Vroeg mij eigenlijk af omdat de meesten hier studeren.

Ik ga volgend jaar beginnen met hbo en dat gaat nogal wat kosten ongeveer 1500 per jaar x4 + stage buitenland +3000/4000 euro oid

Voor de studie ben ik erachter gekomen dat je lening kan aanvragen bij ib groep kun je afbetalen in 15 jaar oid

Nou ben ik benieuwd of er meer mensen dat doen? Of hebben jullie rijke ouders die alles voor je betalen tongue.gif
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Feb 12 2008 10:55am
mijn ouders betalen alles, maar je krijgt ook nog studie financiering.
ik heb normale beurs, iets van 93 euro p/maand.
als je ouders weinig verdienen krijg je meer, weet niet waar de grens ligt.
www.ib-groep.nl
stage in het buitenland is niet altijd van toepassing, en dan krijg je altijd nog stage vergoeding (meestal tenminste)
ook kirjg je dan meer studiefinanciering omdat je buitenshuis woont. 250p/m
en lenen is ook 250p/m
Member
Posts: 370
Joined: Jan 27 2008
Gold: 0.00
Warn: 100%
Feb 12 2008 11:26am
mijn ouders denk ik niet dus ik maak mij wel een beetje zorgen

ik weet dat uitwonend iets van 280 is maar je moet ook huur + voedsel enzo kopen he

ik ga op kamers dan iig want studie is beetje ver weg

blehh financiele aspect is eigenlijk het ergst voor de rest lijkt het mij een nieuw avontuur ^^
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Member
Posts: 370
Joined: Jan 27 2008
Gold: 0.00
Warn: 100%
Feb 12 2008 11:30am
Quote (�?NNI @ Tue, Feb 12 2008, 05:26pm)


soms krijg je echt van die nutteloze bijdrages.. dit is er één van
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Feb 12 2008 11:47am
Quote (Tsubasa @ Tue, 12 Feb 2008, 18:26)
mijn ouders denk ik niet dus ik maak mij wel een beetje zorgen

ik weet dat uitwonend iets van 280 is maar je moet ook huur + voedsel enzo kopen he

ik ga op kamers dan iig want studie is beetje ver weg

blehh financiele aspect is eigenlijk het ergst voor de rest lijkt het mij een nieuw avontuur ^^


bij mij zit iemand in de klas, die heeft het thuis ook niet ruim, moet bijna alles van zn studie financiering afstaan aan zn ouders.
hij red t ook, ook is er op elke school een potje waarmee ze studenten helpen die het financieel niet halen
Member
Posts: 21,293
Joined: Nov 12 2005
Gold: 326.73
Feb 12 2008 11:52am
Neem gewoon een Zwart bijbaantje. in de avond uren

Of een weed plantje die laat je gewoon groeien is legaal als je er maar niet te veel van neemt en na een paar maanden toch weer wat euro's erbij wink.gif
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 12 2008 12:37pm
ik krijg iets van 77 euro per maand

maar je kan bijlenen met weinig of geen rente d8 ik
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Feb 12 2008 12:48pm
http://www.ib-groep.nl/Images/8404-8_tcm7-1870.pdf
3.7% rente
dat is ongeveer tzelfde als je van de bank krijgt volgens mij, voor je spaarrekening

This post was edited by Tha_Axid on Feb 12 2008 12:48pm
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll