man man man...
Die mensen in afrika vragen geen meedelijden en brood van je. Je kan die mensen brood geven, rijst geven enz...
Dat is allemaal tijdelijk. Ik vind het ook gigantisch bullshit al die programma's op tv die geld inzamelen voor Afrika. KOMPLEET bullshit.
Die Bono van U2, die denkt dat die goed bezig is... DUDE SHUT THE FUCK UP AND DOE UW DING IN MUZIEK. Wereldvrede en armoedebestrijding moet ni in de handen liggen van een rockster. En dat er zoveel mensen zijn die die crap volgen. Allemaal tijdelijk... Brood, geld, scholen, ziekenhuizen, huizen, betere infrastructuur, betere landbouw enz... ALLEMAAL BULLSHIT VAN JEWELSTE!!
Die mensen die van de armoede bloed schijten willen enkel en alleen dat er eindelijk eens een moedige man op de wereld komt die beseft hoe gemakkelijk het is om de armoede uit de wereld te helpen.
begin niet met shit zoals "denk je dat het gemakkelijk is om heel fucking afrika van de hongersnood te helpen?".
JA DAT IS GEMAKKELIJK!!!
Gewoon moorden die afrikaanse presidenten en die fucking massamoordende groeperingen.
Ik bedoel... om het maar extreem simplistisch uit te drukken, het vergt maar een aantal welgewapende amerikaanse elitetroepen om heel afrika schoon te vegen van corruptie en schandaal. Want dat is de echte oorzaak van armoede daar. Corruptie en machtsmisbruik. Mensen die moeten vluchten, en uiteindelijk toch maar ergens terechtkomen waar ze het opgeven en wachten tot Meneer Azrael hen een bezoekje komt doen.
Leiders die het interessanter vinden om hun zakjes te vullen in plaats van een beekje te bouwen van 200km zodat die ene dorpje ook water kan hebben. Slechte landbouwgrond? Wel, leid die mensen toch naar een beter plek? Afrika is gigantisch groot, de landen daar zijn gigantisch groot. Is heel Afrikaans land onvruchtbaar? Bullshit.
Pff... Je hoeft geen meedelijden te hebben, je meedelijden zal niks uithalen. Je hoeft je niet slecht te voelen wanneer je hamburgers eet, en een paar frietjes en een halve hamburger weggooit.
Besef gewoon dat er tientallen kindjes zijn gestorven terwijl je dees las. Besef gewoon de corruptie die aan de gang is in de wereld. Je hoeft je ook niet slecht te voelen voor de leed van anderen. Maar dat het je NIKS doet, NIET interesseert? Dat gaat te ver. Ofwel ben je nog een kind en weet je niet wat er allemaal gebeurt (en je skate liever en luister naar 50cent), ofwel ben je gewoon een achterbakse aap.
Hoop gewoon af en toe dat er in de nabije toekomst iets drastisch verandert.
Ik moet nu werken, verdamme,
kom later wel op op da zeuren relatief enz.
Want ik wil iets bijvoegen over de Joden die dankzij de Holocaust NU een hele identiteit hebben opgebouwd die gebasseerd is op het leed van toen, van hun voorouders. Die nu denken dat ze het recht hebben om bij eenders welke staat hun zin te krijgen, en in meeste gevallen het ook zo is. Relatief gezien, fuck de holocaust, move on.
Quote (Falkerakatim @ Mon, Jan 14 2008, 03:44pm)
iedereen op de wereld leeft met ups en downs
lol, we zitten in de 21st eeuw makker,
elke paar seconden een kindje die sterft van honger, noem je da een "down" in de 21st eeuw?
This post was edited by MorphX on Jan 14 2008 08:48am