d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waar Ligt De Grens Tussen...
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 10 2008 03:24pm
Een betweter zijn en gewoon veel weten?

Als je binnen een groep mensen op zo'n beetje alle vragen een correct antwoord heb, moet je deze dan altijd uitspreken? Met name wanneer het om een niet zo bijster belangrijke kwestie gaat.

Voorbeelden;
Die maat van je zingt altijd maar de verkeerde tekst, corrigeer je hem?
Iemand geeft de vertaling van een Engels woord wat niet helemaal klopt, verbeter je dat?
Iemand vraagt zich tussen neus en lippen door af waarom een pijnstiller werkt, jij kan dat tot in de puntjes uitleggen. Doe je dat? Helemaal niet? of houd je je, bewust, gedeeltelijk van de domme?

Als het nu heel af en toe gebeurt, ok, dan denk ik dat je gewoon overal volledig antwoord op kunt geven. Maar wanneer dit zich zo'n beetje dagelijks voordoet, kan ik me voorstellen dat het voor de andere mensen irritant is.

Hoe denk jij hierover? Is strategische onwetendheid sociaal correct?

Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Jan 10 2008 03:27pm
Quote (Xepo @ Thu, 10 Jan 2008, 22:24)
Een betweter zijn en gewoon veel weten?

Als je binnen een groep mensen op zo'n beetje alle vragen een correct antwoord heb, moet je deze dan altijd uitspreken? Met name wanneer het om een niet zo bijster belangrijke kwestie gaat.

Voorbeelden;
Die maat van je zingt altijd maar de verkeerde tekst, corrigeer je hem?
Iemand geeft de vertaling van een Engels woord wat niet helemaal klopt, verbeter je dat?
Iemand vraagt zich tussen neus en lippen door af waarom een pijnstiller werkt, jij kan dat tot in de puntjes uitleggen. Doe je dat? Helemaal niet? of houd je je, bewust, gedeeltelijk van de domme?

Als het nu heel af en toe gebeurt, ok, dan denk ik dat je gewoon overal volledig antwoord op kunt geven. Maar wanneer dit zich zo'n beetje dagelijks voordoet, kan ik me voorstellen dat het voor de andere mensen irritant is.

Hoe denk jij hierover? Is strategische onwetendheid sociaal correct?


hmm ligt eraan hoe je het brengt vind ik, je hebt manieren waarop het irritant is.. maar je kan er ook een grapje van maken en dan is het vaak niet zo erg tongue.gif
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jan 10 2008 03:33pm
Quote (Xepo @ Thu, 10 Jan 2008, 23:24)
Een betweter zijn en gewoon veel weten?

Als je binnen een groep mensen op zo'n beetje alle vragen een correct antwoord heb, moet je deze dan altijd uitspreken? Met name wanneer het om een niet zo bijster belangrijke kwestie gaat.

Voorbeelden;
Die maat van je zingt altijd maar de verkeerde tekst, corrigeer je hem?
Iemand geeft de vertaling van een Engels woord wat niet helemaal klopt, verbeter je dat?
Iemand vraagt zich tussen neus en lippen door af waarom een pijnstiller werkt, jij kan dat tot in de puntjes uitleggen. Doe je dat? Helemaal niet? of houd je je, bewust, gedeeltelijk van de domme?

Als het nu heel af en toe gebeurt, ok, dan denk ik dat je gewoon overal volledig antwoord op kunt geven. Maar wanneer dit zich zo'n beetje dagelijks voordoet, kan ik me voorstellen dat het voor de andere mensen irritant is.

Hoe denk jij hierover? Is strategische onwetendheid sociaal correct?


Ken het probleem. Het valt te leren op een leuke manier te zeggen hoe het werkelijk zit, maar ik heb ook geleerd dat je soms gewoon je mond moet houden als het er niet echt toe doet. Mijn vriendin grossiert in onwaarheden, maar eigenlijk vind ik dat wel leuk.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 10 2008 04:05pm
Quote (Xepo @ Thu, 10 Jan 2008, 22:24)
Een betweter zijn en gewoon veel weten?

Als je binnen een groep mensen op zo'n beetje alle vragen een correct antwoord heb, moet je deze dan altijd uitspreken? Met name wanneer het om een niet zo bijster belangrijke kwestie gaat.

Voorbeelden;
Die maat van je zingt altijd maar de verkeerde tekst, corrigeer je hem?
Iemand geeft de vertaling van een Engels woord wat niet helemaal klopt, verbeter je dat?
Iemand vraagt zich tussen neus en lippen door af waarom een pijnstiller werkt, jij kan dat tot in de puntjes uitleggen. Doe je dat? Helemaal niet? of houd je je, bewust, gedeeltelijk van de domme?

Als het nu heel af en toe gebeurt, ok, dan denk ik dat je gewoon overal volledig antwoord op kunt geven. Maar wanneer dit zich zo'n beetje dagelijks voordoet, kan ik me voorstellen dat het voor de andere mensen irritant is.

Hoe denk jij hierover? Is strategische onwetendheid sociaal correct?


zo iemand ken ik wel ja
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 10 2008 04:12pm
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 10 Jan 2008, 22:33)
Ken het probleem. Het valt te leren op een leuke manier te zeggen hoe het werkelijk zit, maar ik heb ook geleerd dat je soms gewoon je mond moet houden als het er niet echt toe doet. Mijn vriendin grossiert in onwaarheden, maar eigenlijk vind ik dat wel leuk.
Haha, ja, ik moet toegeven dat het soms wel heel schattig kan zijn. Ligt ook zeker aan de persoon.

Quote (BadBoyDeGekste @ Thu, 10 Jan 2008, 23:05)
zo iemand ken ik wel ja
Tja, badboy, ik kan me voorstellen dat het tering irritant is om voortdurend terecht te worden gecorrigeerd.

Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 10 2008 04:14pm
Quote (Xepo @ Thu, 10 Jan 2008, 23:12)
Tja, badboy, ik kan me voorstellen dat het tering irritant is om voortdurend terecht te worden gecorrigeerd.


hmm heb ik geen last van..
Banned
Posts: 768
Joined: Dec 29 2007
Gold: 0.00
Warn: 90%
Jan 10 2008 04:23pm
Quote (Xepo @ Thu, Jan 10 2008, 10:12pm)
Tja, badboy, ik kan me voorstellen dat het tering irritant is om voortdurend terecht te worden gecorrigeerd.


Lol...

Edit: wel goed topic eigenlijk.. vraag me soms ook af of ik beter mn mond moet houden ^^

This post was edited by Goonzu on Jan 10 2008 04:24pm
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Jan 11 2008 02:07am
Waar is Wemy, hij kan het je vast uitleggen! laugh.gif

This post was edited by MilkAndCookies on Jan 11 2008 02:07am
Member
Posts: 10,777
Joined: Sep 14 2005
Gold: 12,649.00
Jan 11 2008 02:31am
Quote (CpTJenJen @ Thu, 10 Jan 2008, 22:27)
hmm ligt eraan hoe je het brengt vind ik, je hebt manieren waarop het irritant is.. maar je kan er ook een grapje van maken en dan is het vaak niet zo erg tongue.gif
Goed antwoord waar ik het wel mee eens ben.

Quote (BadBoyDeGekste @ Thu, 10 Jan 2008, 23:05)
zo iemand ken ik wel ja
Zelfkennis is een belangrijke eigenschap.

Quote (MilkAndCookies @ Fri, 11 Jan 2008, 09:07)
Waar is Wemy, hij kan het je vast uitleggen! laugh.gif
Hahahahaa!!

Banned
Posts: 6,908
Joined: Sep 12 2006
Gold: 21.91
Warn: 20%
Jan 11 2008 02:39am
Quote (Xepo @ Thu, Jan 10 2008, 09:24pm)
Een betweter zijn en gewoon veel weten?

Als je binnen een groep mensen op zo'n beetje alle vragen een correct antwoord heb, moet je deze dan altijd uitspreken? Met name wanneer het om een niet zo bijster belangrijke kwestie gaat.

Voorbeelden;
Die maat van je zingt altijd maar de verkeerde tekst, corrigeer je hem?
Iemand geeft de vertaling van een Engels woord wat niet helemaal klopt, verbeter je dat?
Iemand vraagt zich tussen neus en lippen door af waarom een pijnstiller werkt, jij kan dat tot in de puntjes uitleggen. Doe je dat? Helemaal niet? of houd je je, bewust, gedeeltelijk van de domme?

Als het nu heel af en toe gebeurt, ok, dan denk ik dat je gewoon overal volledig antwoord op kunt geven. Maar wanneer dit zich zo'n beetje dagelijks voordoet, kan ik me voorstellen dat het voor de andere mensen irritant is.

Hoe denk jij hierover? Is strategische onwetendheid sociaal correct?


ligt er aan hoe je het brengt
als je het op een leuke manier brengt dan zal de ander die het verkeerd deed vast wel begrip hebben dat jij het weet
en het respecteren

maar als je het brengt of hij volslagen dom is dan zal het wel irritand zijn ja
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll