d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Dialecten
1237Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 10:02am
Quote (WemyNM @ Mon, 7 Jan 2008, 16:49)
Hah, ooit een Tukker gehoord?
Nee! Tukker klinkt leuk. Kei gaaf.

@ Kanni, Noord-Brabants is ook (ver)achterlijk. Al vind ik deernes die 'kei gaaf' zeggen wel tof, hypocriet ik zijn, tenzij ik me vergis in het dialect.

This post was edited by Xepo on Jan 7 2008 10:02am
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jan 7 2008 10:04am
Quote (Xepo @ Mon, 7 Jan 2008, 18:02)
Nee! Tukker klinkt leuk. Kei gaaf.

@ Kanni, Noord-Brabants is ook (ver)achterlijk. Al vind ik deernes die 'kei gaaf' zeggen wel tof, hypocriet ik zijn, tenzij ik me vergis in het dialect.


Dat is Limburgs.
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 10:05am
Ah, ok, dolletjes.
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Jan 7 2008 10:10am
ik heb net een hekel aan mensen die keigaaf zeggen als andere mensen horen dat ze uit brabant komen.,.,.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 7 2008 11:07am
Ik heb een hekel aan Texels.
Ik hekel xenofoben, misanthropen en iedereen met een dialect.
Leer gewoon allemaal Roemeens.
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 11:26am
Quote (WemyNM @ Mon, 7 Jan 2008, 18:07)
Ik heb een hekel aan Texels.
Ik hekel xenofoben, misanthropen en iedereen met een dialect.
Leer gewoon allemaal Roemeens.
Gelijk heb je, het klinkt nergens naar. Kankertesselaars.

Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Jan 7 2008 11:35am
kei gaaf en kei vet is egt wel brabants
limburgers praten meet bekakt en in de richting van duits
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Jan 7 2008 11:56am
Hahahah, ik ben een tukker!
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 11:58am
Hehe, dit krijg je als je tukker intypt bij google;

http://www.psgroningen.nl/images/commissiesengenootschappen/TEC.jpg

Nu, vertel me, wat de neuk is een tukker? T__T
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Jan 7 2008 12:02pm
Tukker is iemand uit Oost-Nederland. Achterhoek of overijssel. Maar ik praat opzich niet zo :$. Heb in Groningen gewoont, dus praat wel redeeeeeeeeeeelijk normaal.. Maar je hebt hier volk om de hoek wonen.. :-|
Go Back To Nederlands Topic List
1237Next
Add Reply New Topic New Poll