d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Racisme.
1237Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Jan 14 2006 12:43pm
Eerst en vooral, is racisme natuurlijk een irrationeel begrip, aangezien er maar 1 menselijk ras bestaat. Desondanks, blijken de meeste mensen er toch van te houden mensen in te delen in verschillende rassen. En om een irrationele reden, haten sommige mensen andere rassen. Als jij jezelf beschouwd tot één van die mensen, zou ik graag te weten komen waarom (aan de hand van argumentatie).

Het is niet de bedoeling om er een belachelijk spamtopic van te maken, dus probeer een beetje bij de kwestie te blijven. Denk ook aan de d2jsp regels in verband met racisme en discriminatie.
Member
Gold: 28.70
Jan 14 2006 01:24pm
Neej ben geen racist. Weet niet wat voor argument erbij moet dus geen argument eh.
Member
Jan 14 2006 03:24pm
Nee, ik ben geen racist.

Edit:
5 nee stemmen, en 2 replies ? :-/

This post was edited by KillingScream on Jan 14 2006 03:26pm
Member
Gold: 0.31
Jan 14 2006 03:31pm
Neen, ik haat alleen mensen om hoe ze zijn en wat ze doen.
Ik haat bijvoorbeeld buitenlanders die misbruik van het concept racisme: als ik
buitenlanders vroeger haatte om hoe ze waren niet omdat ze van een
ander ras waren maar gewoon om dat ze echt achterlijk deden, dan was ik
een opeens bestempelt als racist. Dit feit haat ik zo grondig, door het
concept racisme en de mensen die het misbruiken moet je vriendelijk
doen tegen buitenlanders anders beginnen ze over racisme en is alles
naar de zak. Aan zo mensen heb ik dan wel een grondige hekel, niet
omdat ze een andere huiskleur hebben of andere manieren van leven,
gewoon omdat ze misbruik maken van hun anders zijn.
En neen, ik beschouw me niet als een racist daarvoor, waarom zou ik ook.

Ow ja, ik heb zelf ook een grondige hekel aan mensen die onrechtvaardig en negatief discrimineren en aan racisten.

This post was edited by Ov2rkill on Jan 14 2006 03:50pm
Member
Jan 14 2006 03:38pm
Quote (Ov2rkill @ Jan 14 2006, 09:31 PM)
Neen, ik haat alleen mensen om hoe ze zijn en wat ze doen.
Ik haat bijvoorbeeld buitenlanders die misbruik van het concept racisme: als ik buitenlanders vroeger haatte om hoe ze waren niet omdat ze van een ander ras waren maar gewoon om dat ze echt achterlijk deden, dan was ik een opeens bestempelt als racist. Dit feit haat ik zo grondig, door het concept racisme en de mensen die het misbruiken moet je vriendelijk doen tegen buitenlanders anders beginnen ze over racisme en is alles naar de zak. Aan zo mensen heb ik dan wel een grondige hekel, niet omdat ze een andere huiskleur hebben of andere manieren van leven, gewoon omdat ze mosbruik maken van hun anders zijn.
En neen, ik beschouw me niet als een racist daarvoor, waarom zou ik ook.

Daarin heb je gelijk. Zolang er geen discriminatie plaatsvindt, of zolang je hen niet beoordeelt op basis van uiterlijke kenmerken is het misplaats om je een racist te noemen. Ik vind elke vorm van positieve discriminatie ook wel overbodig. Bv: er werd een voorstel gedaan om bepaalde bedrijven ertoe te verplichten x aantal allochtonen te werk te stellen. zoiets is positieve discriminatie. Mensen moeten aangenomen worden op basis van kwaliteiten, ervaring en kennis, niet omdat ze allochtoon of autochtoon zijn. Ik vind wel dat allochtonen even eerlijke kansen moeten krijgen als autochtonen. Helaas is het nog steeds zo dat allochtonen (net als vrouwen) moeilijker aangenomen worden (en in sommige gevallen, slechter betaald).

Edit: ik heb ook nee gestemd, btw.

This post was edited by ¢?NNI on Jan 14 2006 03:39pm
Member
Gold: 0.31
Jan 14 2006 03:54pm
Idd, nog niet gedacht over die positieve discriminatie.
Heb nog gelezen in de krant dat ze hier in belgie één of andere norm gaan instellen zoals ze hebben gedaan in het parlement door een minimum procent vrouwen te laten zetelen. Iets van een 5-20% alloctonen (weet dit wel niet zeker) dat minimum moet aangenomen worden op de werkvloer. Wat ik dus zever vind in beide gevallen.
Member
Jan 14 2006 05:29pm
Quote (Ov2rkill @ Jan 14 2006, 09:54 PM)
Idd, nog niet gedacht over die positieve discriminatie.
Heb nog gelezen in de krant dat ze hier in belgie één of andere norm gaan instellen zoals ze hebben gedaan in het parlement door een minimum procent vrouwen te laten zetelen. Iets van een 5-20% alloctonen (weet dit wel niet zeker) dat minimum moet aangenomen worden op de werkvloer. Wat ik dus zever vind in beide gevallen.

Inderdaad, want zo kan je quota's blijven bepalen. Bv. voelen de fatso's in de maatschappij zich achteruitgesteld op politiek vlak, krijgen ze dan ook een aantal dikkerds dat automatisch in de regering moet gaan zetelen? (Sorry voor het voorbeeld Han. sad.gif )
Retired Moderator
Gold: 4,083.00
Trader: Trusted
Jan 15 2006 04:47am
bijna al mijn vrienden zijn aziatisch, dus mijn vote lijkt me duidelijk : nee wink.gif
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Jan 15 2006 06:10am
Zelfde als Ov2rkill,, Ik ben niet tegen buitenlanders en ik ben ook niet voor ze,, maar als ze in een ander land zijn moeten ze zich wel gedragen vind ik, en anders moeten er maar maatregelen worden getroffen ofzo zodat ze zich wel gedragen,, maar racist? nee!
Member
Gold: 19.26
Jan 15 2006 06:36am
Ik zou me zelf niet racisties noemen maar soms als ik boos word zet ik de nationaliteit er achter als je begrijpt wat ik bedoel.
Go Back To Nederlands Topic List
1237Next
Add Reply New Topic New Poll