Quote (Ov2rkill @ Jan 14 2006, 09:31 PM)
Neen, ik haat alleen mensen om hoe ze zijn en wat ze doen.
Ik haat bijvoorbeeld buitenlanders die misbruik van het concept racisme: als ik buitenlanders vroeger haatte om hoe ze waren niet omdat ze van een ander ras waren maar gewoon om dat ze echt achterlijk deden, dan was ik een opeens bestempelt als racist. Dit feit haat ik zo grondig, door het concept racisme en de mensen die het misbruiken moet je vriendelijk doen tegen buitenlanders anders beginnen ze over racisme en is alles naar de zak. Aan zo mensen heb ik dan wel een grondige hekel, niet omdat ze een andere huiskleur hebben of andere manieren van leven, gewoon omdat ze mosbruik maken van hun anders zijn.
En neen, ik beschouw me niet als een racist daarvoor, waarom zou ik ook.
Daarin heb je gelijk. Zolang er geen discriminatie plaatsvindt, of zolang je hen niet beoordeelt op basis van uiterlijke kenmerken is het misplaats om je een racist te noemen. Ik vind elke vorm van positieve discriminatie ook wel overbodig. Bv: er werd een voorstel gedaan om bepaalde bedrijven ertoe te verplichten x aantal allochtonen te werk te stellen. zoiets is positieve discriminatie. Mensen moeten aangenomen worden op basis van kwaliteiten, ervaring en kennis, niet omdat ze allochtoon of autochtoon zijn. Ik vind wel dat allochtonen even eerlijke kansen moeten krijgen als autochtonen. Helaas is het nog steeds zo dat allochtonen (net als vrouwen) moeilijker aangenomen worden (en in sommige gevallen, slechter betaald).
Edit: ik heb ook nee gestemd, btw.
This post was edited by ¢?NNI on Jan 14 2006 03:39pm