d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop
Prev19091929394136Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Dec 8 2009 05:30pm
Member
Posts: 2,330
Joined: Oct 14 2006
Gold: 0.00
Dec 10 2009 08:07am
Quote (uNoTopia @ Dec 9 2009 12:30am)


Ik heb dat plaatje echt al aan iedereen laten zien, en iedereen lacht zich kapot haha
vooral als je het album gwn afspeelt en dan dat plaatje bekijkt
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 10 2009 12:57pm
Puur, Luie Mannen en Sneeuw zijn wel classic tracks van de beste man, helaas staan er geen tracks van dat niveau op Hefvermogen.

De eerste 5 tracks zijn van dat album zijn okay, maar er staan wel enorme missers op: 'Gedroomd' met Big2 en Dio en vooral Johnny Feat. Jayh. Die laatste is zo'n ongelofelijke kuttrack. Eén of ander clichéverhaaltje (Hef waagt zich aan storytelling) over 'de pijn in het leven van een straatjongetje' (tienerzwangerschap, geen geld, moeder dood, vader weggegaan zijn de standaard-thema's) en een enorm slap, lelijk, ongeïnspireerd refreintje, dit keer ingezongen door Jayh. Het is echt een tijd geleden dat ik zo gehaat heb op een track.

Om toch nog even te herinneren aan de betere tijden:



Heb ook net alle albums van Joe Budden (inclusief Mood Muzik reeks) binnengekregen. Leuk om toe te voegen aan m'n collectie, maar de geluidskwaliteit van Joe Budden albums is toch echt belabberd (die laatste van Royce ook). Alsof er zelfs geen moeite is gedaan om het goed te doen klinken. (misschien is dat wel écht zo) Zou het zoveel kosten om je album te laten afmixen/masteren?
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Dec 11 2009 03:41am
Die crew heeft echt wel geld daar voor hoor. Die laatste clip van Microphone zag er ook niet bepaald cheap uit.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Dec 11 2009 06:16am
Inderdaad, die Johnny track is zooooo slecht.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Dec 13 2009 10:11am
Ben normaal geen fan van deze man, maar dit klinkt wel karel hard:

http://www.101.tv/page/101barz/play/b0f6f07b8e37833b6661de5e8edfff60
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 13 2009 03:27pm
Ik ken Pete Philly eigenlijk enkel van dat refreintje van die track van Jiggy, en dat doet hij heel goed. Had zijn laatste album eens zien liggen in de winkel, maar was toen € 17 of zo, en ik check meestal eerst voor ik wat koop. Dat moet ik dus nog steeds doen. Die 101 sessie is in ieder geval heel hard. Zijn Engels is ook bijna accentloos, dat is op zich al een geruststelling. Dat is bij sommige andere NL-artiesten (Sugacane, Brainpower) wel anders.

Nog meningen over Pete Philly & Perquisite?

Quote (Wuben[NM)
,8 Dec 2009 21:10]Puppets is mijn ringtone. Toptrack.

Ik zit nu helemaal in dat album. Puppets, You en vooral Yesterday zijn geniale nummers. Hele originele producties, on-Amerikaans eigenlijk. Slug heeft een rustige stem, sterke teksten & ontspannen flow. Ja, ik ga zeker nog hun vorige werken checken/kopen.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 13 2009 03:34pm
Quote
Na een lange weg, met veel strijd is zojuist de winnaar voor ‘beste Hiphop act’ van de Grote Prijs van Nederland bekend gemaakt. De winaar van de editie 2009 is:

1. Dret & Krulle
2. Unknown Eye
3. Dope D.O.D.

De Muzikantenprijs ging naar:

DJ Friss

De Publieksprijs ging naar:

Dret & Krulle

Om het toch maar te posten.
Eigenlijk vind ik muziekwedstrijden nooit spannend/interessant omdat je uiteindelijk toch je eigen mening hebt. 20 jaar geleden was het nog interessant omdat je toen nog geen internet had en als artiest een platencontract nodig had om iets uit te brengen, maar ik ga er ook niet op haten. Ze hebben een paar weken aandacht en wellicht ook wat prijzengeld en studiotijd gewonnen.
Moet die EP van Dret & Krulle nog checken trouwens.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 14 2009 07:28am
Hefvermogen levert toch een aantal geniale quotes op:

'Negen van de tien bitches vinden me leuk,
tot dat ze horen hoeveel bitches ik neuk.
Je wilt niet weten hoeveel bitches ik neuk,
shit het is niet meer leuk (het is niet meer leuk man, echt niet).'


'Ik ben vies, jij bent netjes,
het enige papier in je zak zijn servetjes.'


'Ik word wakker gepijpt, ik mag niet eens plassen.'

'In de winter rock ik slippers met 2 sokken.'

'Jonko en whisky,
of een happy meal, kipnuggets en fristi.'
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 14 2009 12:47pm
Het eerste wapenfeit van Bar Exam 3, het volgende project van Royce Da 5'9 is deze 'No Coming Back From That' met hier en daar een sneer naar Canibus en Benzino. Snoeihard!



Nog een aantal leuke tracks van de afgelopen dagen:

Obie Trice - On & On
December - Nino (Prod. Perry Mystique)
Raekwon - Happy New Years
Curren$y - Famous
Jim Jones Feat. Rev Run - Wishing On A Sucker MC
AZ - I'm Ill (Prod. MoSS)
Go Back To Nederlands Topic List
Prev19091929394136Next
Add Reply New Topic New Poll