d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Wiet > Geef je mening
Prev18910111213Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.50
Jul 11 2007 03:18pm
Dat is niet wat hij zei.
Leer toch lezen in godsnaam, er moet geen aanleg zijn voor een psychose, en het kan voorvallen door het gewoon meermaals. (hoeft dus niet elke dag)
Zie dan toch je fout in, en geef toe dat alcohol veel minder gevaarlijk is dan wiet. Alcohol kan dan wel schadelijker zijn voor je gezondheid, je leven wordt er niet door stukgemaakt als je pech hebt. Dat is het grootste gevaar van wiet, als er nu geen enkel gevaar was voor een psychische aandoening door deze drug zou ik het waarschijnlijk zelf regelmatig doen. Daarom is wiet extreem, en alcohol niet.
dit heeft hij toch echt gezegd GEEN AANLEG
Member
Gold: 0.31
Jul 11 2007 03:21pm
Quote (Zephon @ Wed, Jul 11 2007, 10:18pm)
Dat is niet wat hij zei.
Leer toch lezen in godsnaam, er moet geen aanleg zijn voor een psychose, en het kan voorvallen door het gewoon meermaals. (hoeft dus niet elke dag)
Zie dan toch je fout in, en geef toe dat alcohol veel minder gevaarlijk is dan wiet. Alcohol kan dan wel schadelijker zijn voor je gezondheid, je leven wordt er niet door stukgemaakt als je pech hebt. Dat is het grootste gevaar van wiet, als er nu geen enkel gevaar was voor een psychische aandoening door deze drug zou ik het waarschijnlijk zelf regelmatig doen. Daarom is wiet extreem, en alcohol niet.
dit heeft hij toch echt gezegd GEEN AANLEG

Nou ja, ze kunnen beiden je leven verneuken, laten we het daarbij houden.

Edit : Owja, er is wel degelijk aanleg voor nodig.
En wiet kan verslavend werken, psychisch dan.
Maar alcohol dan weer op beide vlakken.
De ene persoon kan dan wederom normaal functioneren in de maatschappij na 10pinten, de andere na 2 joints.
Het is allebei een drug.
Goh, je kan hierover blijven uitwijden...

Quote (Toasts @ Wed, Jul 11 2007, 10:21pm)
(de aanleg hoeft er niet te zijn, daar ben ik 100% zeker van want ik heb er al wat dingen over opgezocht en aan m'n huisdokter gevraagd, chronisch gebruik van eender welke drug zorgt voor de kans op psychose.)

Veralgemeningen zoals deze dreigen meestal niet correct te zijn :/
'k zal nog eens op onderzoek gaan, en als je zegt om het eender welke drug hoort alcohol daar ook bij btw.

Nouja, slaapwel!
morgen eens verder in verdiepen.

This post was edited by Ov2rkill on Jul 11 2007 03:27pm
Member
Gold: 4.33
Jul 11 2007 03:21pm
Quote (Mischa @ Wed, 11 Jul 2007, 22:42)
je lult zwaar uit je nek

heb je ooit een alcoholverslaafde gezien? waarschijnlijk niet, omdat je waarschijnlijk te arrogant bent om zulke mensen aan te kijken. alcoholverslaafden functioneren niet goed meer in de maatschappij,  en denken maar aan 1 ding: alcohol tot zich nemen. Wietverslaafden daarentegen functioneren prima en kunnen werk soms beter doen dan mensen die geen wiet gebruiken, omdat het je concentratie vergroot.

wiet zou misschien een psychose kunnen veroorzaken, maar zover ik weet zijn daar geen gevallen van bekend. Ook is er nooit iemand ter wereld gestorven aan een overdosis wiet. Het aan alcohol gestorven mensen (alcoholvergiftiging) is een enorm aantal. Wiet zou misschien longkanker veroorzaken, maar wat denk je wat alcohol met je lichaam doet?

Een vriend van mij is zo goed als alcoholverslaafd, en hij functioneert nog wel, en wat jij zegt is nonsens, elke verslaafde denkt er vaak aan om de stof waaraan hij verslaafd is tot zich te nemen. Dus als je wietverslaafd ben zou je ook 'alleen nog maar aan wiet denken', je spreekt jezelf tegen.

Nogmaals, ik heb al gezegd dat ik besef dat alcohol ook schadelijk is voor je lichaam, misschien zelfs schadelijker dan wiet voor de mensen die geen psychose krijgen, maar 1% van de wereldbevolking, en daarvan weet nog geen vierde van het van zichzelf, dus het is enorm gevaarlijk als je niet zeker weet dat je er geen aanleg voor hebt, en dan nog..

(de aanleg hoeft er niet te zijn, daar ben ik 100% zeker van want ik heb er al wat dingen over opgezocht en aan m'n huisdokter gevraagd, chronisch gebruik van eender welke drug zorgt voor de kans op psychose.)

This post was edited by Toasts on Jul 11 2007 03:26pm
Member
Gold: 10,649.90
Jul 11 2007 04:40pm
ja maar hier maak je een grote fout
wiet is niet lichamelijk verslavend

je kan alleen verslaafd raken aan het stoned gevoel

het verschilt van persoon tot persoon, maar je kunt al met heel weinig wiet lekker stoned zijn, en met 2 jointjes per dag voel ik me heerlijk en is mijn verslaving geen probleem voor mij

alcohol daarentegen is lichamelijk verslavend, je lichaam gaat de stof alcohol nodig hebben en kan niet meer zonder

edit: en omdat het alleen geestelijk verslavend is kun je ook in vergelijking makkelijk afkicken van wiet, zodra je weer gewend bent aan het nuchter zijn boeit het ook verder niet, als je maar gemotiveerd bent
ik zou, ondanks ik elke dag blow, kunnen stoppen, het zal een weekje kut worden en snakken naar een jointje maar ik ga niet trillen of hallicuneren, na een week is het weg en voila

This post was edited by Mischa on Jul 11 2007 04:42pm
Member
Gold: 0.00
Jul 11 2007 09:00pm
Quote (Zephon @ Tue, 10 Jul 2007, 21:17)
Je haalt nu net het punt noten eruit, misschien is dat een slechte vergelijking  maar uit een onderzoek aan de universiteit van Bristol is gebleken dat alcohol velen malen slechter voor een mens is als wiet. Alcohol staat net onder GHB , Heroine en cocaine, waar wiet op een hele lage plaats staat , zelfs tabak staat nog hoger als een jointje.
Leugens? Lijkt me toch niet.

Deze topic gaat over wiet, niet over alcohol. Ik vraag me af waar die vergelijkingsdrang toch vandaan komt. Dat alcohol 'slechter is dan cannabis', is relatief. Alles hangt sterk af van hoe het wordt gebruikt. Zelfs dan nog. Het is niet omdat A slecht kan zijn en legaal is, dat B, dat ook slecht is, automatisch ook in aanmerking moet komen voor legalisering. Eén slecht product is beter dan twee. Van iemand die schijnbaar tegen alcoholmisbruik is, zou je wel verwachten dat hij op z'n minst ook tegen de legalisering van cannabis is.

Quote (Mischa @ Tue, 10 Jul 2007, 22:04)
Quote (Kanni)
Mischa: Ik wil jouw reactie wel eens zien als je 40 bent, jankend over je chemotherapie en gillend 'WAAR BLEEF DAT VLIEGTUIG TOCH'.

Het hoeft niet
mijn vader rookt sinds zijn 13e 2 pakjes extra lang sigaretten per dag en hij heeft laatst een longscan laten maken en die waren brandschoon
het is zo leuk om jou zo intelligent te zien doen met je media overspoelde arrogante kop, je somt allerlei dingen op uit de boekjes,
terwijl je er persoonlijk, uit eigen gevormde meningen niets vanaf weet

In mijn familiekring zijn al verschillende mensen aan longkanker gestorven, persoonlijk genoeg voor je? Dat doet er eigenlijk zelfs niet toe, het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat rokers gemiddeld tien jaar jonger sterven. Maar blijf jij maar geloven in de onschuld van een sigaret of joint. Slimme opmerkingen worden toch niet verwacht van jou.

Quote (Mischa @ Tue, 10 Jul 2007, 22:04)
als je het genot van wiet goed heb ervaren, kunnen die dingen je niets schelen, want er zal weinig gebeuren
ik word liever 40 en een prachtige jeugd achter de rug, dan nog 40 jaar mijn vrije tijd te moeten vullen met leuke activiteiten zoals nordic walking, creatief met servetten en dakpanschilderen.

Dus het slagen van jouw jeugd is volledig afhankelijk van jouw cannabisgebruik, en je bent er toe bereid om je eigen leven te daarvoor te verkorten. Wat ben jij toch een triest mannetje.
Member
Jul 12 2007 03:57am
ik heb tijdens mijn cannabis gebruik een leukere tijd dan dat ik het niet zou doen, dus kan ik later terug kijken op een leuke, geslaagde jeugd

This post was edited by Mischa on Jul 12 2007 03:57am
Member
Gold: 116.00
Jul 12 2007 06:27am
Quote (Mischa @ Thu, 12 Jul 2007, 11:57)
ik heb tijdens mijn cannabis gebruik een leukere tijd dan dat ik het niet zou doen, dus kan ik later terug kijken op een leuke, geslaagde jeugd

Het mag je misschien niet opgevallen zijn, maar er zijn zat andere dingen te doen die je gezondheid niet schaden.
Member
Gold: 587.10
Jul 12 2007 06:31am
Quote (sK_Kabouter @ Thu, Jul 12 2007, 12:27pm)

Het mag je misschien niet opgevallen zijn, maar er zijn zat andere dingen te doen die je gezondheid niet schaden.

idd, er bestaan pretparken en sporten genoeg, ik ben wielrenner en met je vrienden gaan trainen is één van de leukste dingen die er zijn, soms zitten we krom van het lachen op onze fiets, als we verhalen vertellen, zoals in de graskant rijden als je aan het drinken bent (is maar één van die dingen)
Member
Gold: 0.50
Jul 12 2007 07:19am
Quote (mod-termi @ Thu, 12 Jul 2007, 13:31)
Quote (sK_Kabouter @ Thu, Jul 12 2007, 12:27pm)

idd, er bestaan pretparken en sporten genoeg, ik ben wielrenner en met je vrienden gaan trainen is één van de leukste dingen die er zijn, soms zitten we krom van het lachen op onze fiets, als we verhalen vertellen, zoals in de graskant rijden als je aan het drinken bent (is maar één van die dingen)

dat is wielrenner humor waarschijnlijk, ik kan er nou niet echt om lachen

Member
Jul 12 2007 08:08am
ja inderdaaad

ik heb de grootste lol terwjil ik wiet gebruik en jij tijdens het wielrennen, dus wie ben jij dan om te zeggen om ermee te stoppen, en elke dag naar een pretpark gaan? rofl
Go Back To Nederlands Topic List
Prev18910111213Next
Closed New Topic New Poll