d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Drugs > Meningen graag!
Prev189101112Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,300.00
Mar 29 2007 01:00am
drugs gebruiken is het zelfde als bedenken wat je op je brood zal doen..
tis je eigen keuze, denkt er rustig overna, en kiest! White Widow!

of als je trek hebt in wat zwaarders, doe dan maar een portie mexicaanse paddo's!

en ipv je glas melk... gewoon een bier of 10!

tis maar net waar JIJ ZELF zin in hebt..
Member
Gold: 4.33
Mar 29 2007 02:49am
Quote (sK_Kabouter @ Tue, 27 Mar 2007, 15:09)
Quote (Toasts @ Tue, 27 Mar 2007, 13:19)
Als je softdrugs/alcohol gebruikt met mate kan dit inderdaad wel positiever zijn.

Een jointje kan al leiden tot een psychose. Lekker positief effect.

Overmatig gebruik kan leiden tot zware schizofrenie, weet ik.
Er zullen altijd mensen zijn die te ver gaan, overmatig alcoholgebruik kan evenveel schade aanrichten.
En matig gebruik van soft drugs of alcohol (bv; alleen op feestjes) kan echt weinig/geen schade aanrichten.

This post was edited by Toasts on Mar 29 2007 02:50am
Member
Gold: 0.00
Mar 29 2007 03:06am
Quote (Animotion @ Wed, 28 Mar 2007, 21:30)
Nouja zo bedoelde ik het inderdaad niet, lichamelijk ga je er niet op vooruit natuurlijk.
Ik duidde meer op de discussie of het gewoon fout is of dat het de "schade" wel waard is.
De denkt: "Ik wil genieten dus ik gebruik het" en de ander "Het is mij veels te gevaarlijk, laat maar zitten"
Je kan natuurlijk nooit van één van die twee zeggen dat ie beter is.

Ah, op die manier. Ja, kan. Ik voel mij bevoorbeeld superieur aan iedereen die drugs verheerlijkt terwijl zij op hun beurt niet zullen toegeven dat ik superieur ben.

Quote (Shinobi-tlo @ Wed, 28 Mar 2007, 21:44)
Zit veel verschil in drugs , Of het nou harddrugs is of softdrugs.
Af en toe een paddo eten of een jonko smoken is niet echt schadelijk, maar cocaine of iet's dergelijks kwa harddrugs is dus wel erg schadelijk.
En trouwens weed, paddo's, marihuana, hasj etc is puur natuur, die harddrugs poeder, spuitgedoe enzovoort is gemaakt door mensen zelf, vieze bende is het.

Ga deze topic eens lezen ofzo. Zoals Xepo al bewees; "af en toe een jointje roken" is wel degelijk schadelijk. De zaken die je opnoemt zijn trouwens nooit "puur" natuur. Die producten worden kunstmatig gemanipuleerd.

M[o]nkey[115]: Geweldige vergelijking. Vooral omdat beleg minstens zo schadelijk is als drugs. Bravo!
Member
Gold: 4.00
Mar 29 2007 04:07am
Quote (¢?NNI @ Thu, Mar 29 2007, 11:06am)
Quote (Animotion @ Wed, 28 Mar 2007, 21:30)
Nouja zo bedoelde ik het inderdaad niet, lichamelijk ga je er niet op vooruit natuurlijk.
Ik duidde meer op de discussie of het gewoon fout is of dat het de "schade" wel waard is.
De denkt: "Ik wil genieten dus ik gebruik het" en de ander "Het is mij veels te gevaarlijk, laat maar zitten"
Je kan natuurlijk nooit van één van die twee zeggen dat ie beter is.

Ah, op die manier. Ja, kan. Ik voel mij bevoorbeeld superieur aan iedereen die drugs verheerlijkt terwijl zij op hun beurt niet zullen toegeven dat ik superieur ben.

Quote (Shinobi-tlo @ Wed, 28 Mar 2007, 21:44)
Af en toe een paddo eten of een jonko smoken is niet echt schadelijk, maar cocaine of iet's dergelijks kwa harddrugs is dus wel erg schadelijk.
En trouwens weed, paddo's, marihuana, hasj etc is puur natuur, die harddrugs poeder, spuitgedoe enzovoort is gemaakt door mensen zelf, vieze bende is het.

Ga deze topic eens lezen ofzo. Zoals Xepo al bewees; "af en toe een jointje roken" is wel degelijk schadelijk. De zaken die je opnoemt zijn trouwens nooit "puur" natuur. Die producten worden kunstmatig gemanipuleerd.

M[o]nkey[115]: Geweldige vergelijking. Vooral omdat beleg minstens zo schadelijk is als drugs. Bravo!

Als vergelijking bedoel ik niet"echt schadelijk" ik zeg niet dat het gezond is, weet ook niet wat ze in belgie in de softdrugs doen, maar mijn plantjes houden wel van wat zon wink.gif

Member
Gold: 12.00
Mar 29 2007 05:55am
Drugs moet kunnen maar niet te veel..
Member
Gold: 350.00
Mar 29 2007 08:02am
Quote (¢?NNI @ Wed, Mar 28 2007, 08:15pm)
Quote (Animotion @ Wed, 28 Mar 2007, 16:28)
Grappig ook dat de discussie eens een keertje niet alleen maar over wel of niet goed gaat, dat is toch een eindeloze discussie.

Hoezo eindeloos? Is er dan iemand die durft te beweren dat drugs "goed voor je zijn"? (afgezien van Mischa, die duidelijk niet toerekeningsvatbaar is als het op serieuze onderwerpen aankomt)

Quote (Duncan99 @ Wed, 28 Mar 2007, 18:12)
had eens 2 joints op en voelde me egt niet goed, ging in het gras liggen en alles om me heen viel weg en zag alleen nog wit en ook hoorde ik even nix (wtf was dat? inmiddels een jaar geleden)

had toen ook nog eens problemen met vriending enzo, is dat wat word bedoeld met oa psychose?

Nee, Sk_Kabouter heeft al uitgelegd wat een "psychose" is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose Doe dan ook de moeite om de uitleg te lezen, dan zou je weten dat wat jij meemaakte geen psychose is.

ik heb het gelezen, kon toch hallucinatie zijn
Member
Mar 29 2007 08:07am
Quote (xycho2d @ Wed, Mar 28 2007, 10:30am)
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Mar 28 2007, 10:27am)

wtf :/ alchol staat nogal hoog

omdat alcohol ook heel slecht is he~~

maarja omdat het al eeuwen wordt gebruikt in elk land is het legaal smile.gif
Member
Gold: 10,701.57
Mar 29 2007 08:16am
joints zijn ok
alcohol is ok
alcohol + joints is niet ok
Ik heb paar keer black out gehad door die combinatie en dan moet je w8en tot je vrienden je vertellen wat je allemaal hebt uitgestoken die vorige avond.
Ik ben volledig gestopt met joints nu tongue.gif

This post was edited by Larzie on Mar 29 2007 08:16am
Member
Mar 29 2007 08:52am
Quote (Shinobi-tlo @ Thu, 29 Mar 2007, 11:07)
Als vergelijking bedoel ik niet"echt schadelijk" ik zeg niet dat het gezond is, weet ook niet wat ze in belgie in de softdrugs doen, maar mijn plantjes houden wel van wat zon wink.gif

Ok, op die manier kan het wel "puur natuur". In coffeeshops worden de plantjes chemisch bewerkt met bewaarmiddelen, en er wordt ook vaak getwist met de THC-waarden.

Quote (Duncan99)
ik heb het gelezen, kon toch hallucinatie zijn

Ok, mijn fout. Het kan misschien een hele lichte vorm zijn. Maar in het algemeen worden psychoses in een zwaardere vorm ervaren.

Quote (Larzie)
joints zijn ok
alcohol is ok
alcohol + joints is niet ok
Ik heb paar keer black out gehad door die combinatie en dan moet je w8en tot je vrienden je vertellen wat je allemaal hebt uitgestoken die vorige avond.
Ik ben volledig gestopt met joints nu

Sja, maar dan ga je enkel af op je zintuigelijke waarneming van "gezond".
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 29 2007 12:12pm
Quote (Shinobi-tlo @ Wed, 28 Mar 2007, 22:44)

op die regel van puur natuur moet je nu ook weer niet afgaan biggrin.gif

ok je hebt wel gelijk over weed/marihuana / paddo's dat het gewoon uit de grond komt enz, maar cocaine is ook maar gewoon een coca plant ohmy.gif

Ok cocaine wordt wel chemisch bewerkt om er meer van te maken dan het effectief is, maar ga naar een land als Columbia of Guatemala en krijg het echte spul. Dan weet je serieus niet wat je overkomt, je blijft er gewoon zo dood van smile.gif

Heroine is ook maar van een plant, lijkt zelfs op sla wink.gif alleen die papaver zou ik zelf niet op eten.
Hetzelfde geld voor opium, een van de verslavenste stoffen en je gaat er helemaal in op, komt ook uit de grond wink.gif

Weed wordt zeker chemisch bewerkt, je geeft die planten zoveel voedingsstoffen en supplementen dat ze uitgroeien tot superplanten met dikke toppen. Deze zijn het uiteindelijk die de winst bepalen, en probeer maar eens een serre met 100'den planten vrij te houden van insecten. Het wordt volgespoten met pesticiden namelijk.

Hasj is niet echt een natuurlijke drugs, het wordt gemaakt van het sap uit de bladeren van weed, en wordt dan verder aangemengd met andere grondstoffen. Of het effectief gezond is zou ik niet kunnen zeggen.

Paddo's is echt helemaal fout, ok je hebt 2 soorten de hallucinante en de lach. Maar las hier iets van iemand met Mexicaanse, dat is echt wel foute boel. Het kan een hele tijd goed gaan, tot je eens fout gaat in je trip. Je kan er echt wel serieus in blijven hangen, in een stomme paddestoel. En daarbij, het is gewoon niet te vreten laat staan te eten. Daarom wordt het meestal in chocolade gemengd, spaghetti word ook wel gebruikt.

Maak je er thee van probeer het maar eens te drinken. Vindt het echt iets afschuwelijk.

Al de andere drugs is over het algemeen nog grotere vuiligheid als bovengenoemde. XTC / LSD / Crack / Heroine / Cranck / vloeibare / ... het is allemaal puur chemisch oftewel afval van een van de andere producten. De een al verslavender als de ander, maar geen enkel kan van gezegt worden dat het goed voor je lichaam is.

Een verslaving bepaal jezelf ook voor een groot deel, je lichaam geraakt er gewoon aan verslaafd zelfs aan sigaretten. Echter het grootste probleem ligt helemaal bij jezelf. Tussen je 2 oren in !!!
Go Back To Nederlands Topic List
Prev189101112Next
Add Reply New Topic New Poll