Quote (Ov2rkill @ Wed, 12 Jul 2006, 17:41)
Quote (¢?NNI @ Tue, Jul 11 2006, 10:08pm)
Is het rascistisch om te zeggen "jij bent zwart" of "jij bent blank"?
In mijn ogen kan alles racistisch opgenomen worden als je over een verschil spreekt van mens tot mens, dit ligt bij iedereen anders dus wat de norm ook is om iemand zo te noemen dat het niet racistisch is geeft me geen klop. Het
kan allemaal racistisch opgenomen worden als het in een gepaste zin staat. Zowiezo is dit iets subjectief dus dit laten we zo, ik toch.
Puur theoretisch heb jij gelijk, in de praktijk heb ik gelijk; althans volgens de defenitie van "racisme" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme)
Quote (Ov2rkill @ Wed, 12 Jul 2006, 17:41)
Quote (¢?NNI @ Tue, Jul 11 2006, 10:08pm)
Ik zeg ook niet dat jij dat zei, dat waren gewoon enkele illustraties van
wat andere personen postten. & aangezien je hele post aan mij geadresseerd was (of zo leek het toch) ging ik ervan uit alsof dat een verwijt tegenover mij was. Niet terecht dus.
Als ik iets richt naar jou alleen zullen de quote's wel duidelijk zichtbaar zijn, geen zorgen. Dit was dus naar iedereen in die discussie gericht dus deels ook naar jou, maar niet bedoeld als een verwijt.
Btw,k'heb precies een paar woorden vergeten plaatsen in mijn vorige post(s) hier. Joy joy, boodschap is toch wel overgekomen precies.
Precies!