d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > 1 Ding Begrijp Ik Niet Over Racisten > Kom Inside
Prev18910111229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Oct 1 2008 02:07am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 1 Oct 2008, 08:22)
@Kanni:

Als tienduizend Nederlanders morgen naar Marokko emigreren, denk je dan dat ze niet het liefst bij elkaar wonen? Het is heel logisch dat je een vertrouwde omgeving zoekt.

Nee, dat doen ze waarschijnlijk niet. Nederlanders zijn het gewend om zich aan te passen. Wij doen dit al eeuwen, bijvoorbeeld door het spreken van andere talen.
Zelf zit ik momenteel voor enkele maanden in Oostenrijk, ja er zitten hier ook wat Nederlanders, maar ik ga er niet mee om of iets dergelijks.

Bullshit. Spanje, Frankrijk, Zweden en zelfs Argentinië (de landen waar ik het toevallig van weet) hebben allemaal Nederlandse kolonies, waar ze met zijn allen gezellig op een kluitje gaan zitten.

Nederlanders zijn zich niet gewend aan te passen, kijk maar naar jezelf. Overigens hoeft dat ook niet als je in Roosendaal woont, aangezien er toch nooit wat verandert.
Member
Gold: 0.00
Oct 1 2008 02:15am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Oct 1 2008, 08:07am)
Bullshit. Spanje, Frankrijk, Zweden en zelfs Argentinië (de landen waar ik het toevallig van weet) hebben allemaal Nederlandse kolonies, waar ze met zijn allen gezellig op een kluitje gaan zitten.

Nederlanders zijn zich niet gewend aan te passen, kijk maar naar jezelf. Overigens hoeft dat ook niet als je in Roosendaal woont, aangezien er toch nooit wat verandert.

hey ik woon ook in Roosendaal xDDD
Member
Gold: 179.04
Oct 1 2008 03:28am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Oct 1 2008, 10:07am)

Schatzi, woonplaats = Eggelsberg, Österreich.

En dan nog, zijn wij een overheersende probleemgroep in die landen? Volgens mij niet.
Member
Gold: 224.00
Oct 1 2008 03:33am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 1 Oct 2008, 11:28)
Schatzi, woonplaats = Eggelsberg, Österreich.

En dan nog, zijn wij een overheersende probleemgroep in die landen? Volgens mij niet.

Je woont je hele leven al in Roosendaal. Die paar maanden nu maken weinig uit.

Een overheersende probleemgroep? Zijn Marokkanen dat? Ik kan begrip opbrengen als je dat voor Rotterdam laat gelden (maar zelfs dan ben ik het oneens), maar in Roosendaal..?
Member
Oct 1 2008 03:56am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Oct 1 2008, 11:33am)

Een overheersende probleemgroep? Zijn Marokkanen dat? Ik kan begrip opbrengen als je dat voor Rotterdam laat gelden (maar zelfs dan ben ik het oneens), maar in Roosendaal..?

Wie zegt dat ik het enkel over Roosendaal heb? Ik vind het nogal triest dat je denkt dat mijn wereld zich beperkt tot Roosendaal.

Overigens, heb ik ooit gezegd dat ik het enkel over Marokkanen heb? Ik heb het over de derde en vierde generatie niet-autochtone medelanders.
Member
Gold: 100.00
Oct 1 2008 04:05am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Oct 1 2008, 09:33am)

het is toch ook een overheersende probleem groep (net als de antillianse jeugd btw)

was het trouwens alleenmaar zo in Rotterdam. Utrecht. Gouda. etc etc.

Zelfs in Venray

This post was edited by Hellskin on Oct 1 2008 04:06am
Member
Gold: 116.00
Oct 1 2008 04:41am
Quote (Hellskin @ Wed, 1 Oct 2008, 11:05)
het is toch ook een overheersende probleem groep (net als de antillianse jeugd btw)

was het trouwens alleenmaar zo in Rotterdam. Utrecht. Gouda. etc etc.

Zelfs in Venray

Het is niet de overheersende probleemgroep. Het is de probleemgroep waar op dit moment in de media en de politiek de meeste aandacht voor is. Persoonlijk heb ik veel meer last die klote tokkies in mijn wijk. Mijn Marrokaanse buren zijn heel nette mensen die prima met studenten kunnen omgaan. De tokkies daarentegen doen al moeilijk als je 's zomers voor hun huis langs fietst, en roepen je al na als je rustig om hun wegblokkade van scooters heenfietst.

edit: Het is dus onmogelijk om alle problemen met jongeren op een bepaalde bevolkingsgroep te schuiven. Er is over het algemeen een 'probleem' met laaggeschoolde jongeren uit economisch lage milieu's.

This post was edited by sK_Kabouter on Oct 1 2008 04:42am
Member
Gold: 100.00
Oct 1 2008 05:08am
Quote (sK_Kabouter @ Wed, Oct 1 2008, 10:41am)
Het is niet de overheersende probleemgroep. Het is de probleemgroep waar op dit moment in de media en de politiek de meeste aandacht voor is. Persoonlijk heb ik veel meer last die klote tokkies in mijn wijk. Mijn Marrokaanse buren zijn heel nette mensen die prima met studenten kunnen omgaan. De tokkies daarentegen doen al moeilijk als je 's zomers voor hun huis langs fietst, en roepen je al na als je rustig om hun wegblokkade van scooters heenfietst.

edit: Het is dus onmogelijk om alle problemen met jongeren op een bepaalde bevolkingsgroep te schuiven. Er is over het algemeen een 'probleem' met laaggeschoolde jongeren uit economisch lage milieu's.

dan heb jij hele andere ervaringen als ik. ik woon zelf ook in een turkse/marokaanse buurt en ik geef je op dat punt wel gelijk. hier in deze buurt heb ik er ook vrij weinig last van.
maar als ik in het centrum ben (bv tijdens het stappen) dan heb ik er des te meer last van

Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Oct 1 2008 05:18am
Quote (sK_Kabouter @ Wed, Oct 1 2008, 11:41am)

wat is er mis met de tokkies? ik vind wimpy aardig chill doen (vind ik)

jij woont in bouwmeesterbuurt? (almere)
daar woont die paps namelijk.
Member
Oct 1 2008 05:30am
Quote (sK_Kabouter @ Wed, Oct 1 2008, 12:41pm)

Daarom heb ik het ook over de 3e/4e generatie, die beginnen overal tegenaan te schoppen (figuurlijk natuurlijk).

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, ik ken zelf ook een aantal zeer vriendelijke, geintegreerde en sociaal vaardige allochtonen. Het is zonde dat een gedeelte van de bevolking het voor hen verpest.

Het is overigens ook maar net wat voor ervaringen je hebt met bepaalde mensen, zelf heb ik geruime tijd in een winkel gewerkt en als er sprake was van winkeldiefstal, zakkenrollen of pinfraude was het in 95% van de gevallen iemand van niet-Nederlandse afkomst.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev18910111229Next
Add Reply New Topic New Poll