Quote (sK_Kabouter @ Wed, Oct 1 2008, 12:41pm)
Het is niet de overheersende probleemgroep. Het is de probleemgroep waar op dit moment in de media en de politiek de meeste aandacht voor is. Persoonlijk heb ik veel meer last die klote tokkies in mijn wijk. Mijn Marrokaanse buren zijn heel nette mensen die prima met studenten kunnen omgaan. De tokkies daarentegen doen al moeilijk als je 's zomers voor hun huis langs fietst, en roepen je al na als je rustig om hun wegblokkade van scooters heenfietst.
edit: Het is dus onmogelijk om alle problemen met jongeren op een bepaalde bevolkingsgroep te schuiven. Er is over het algemeen een 'probleem' met laaggeschoolde jongeren uit economisch lage milieu's.
Daarom heb ik het ook over de 3e/4e generatie, die beginnen overal tegenaan te schoppen (figuurlijk natuurlijk).
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, ik ken zelf ook een aantal zeer vriendelijke, geintegreerde en sociaal vaardige allochtonen. Het is zonde dat een gedeelte van de bevolking het voor hen verpest.
Het is overigens ook maar net wat voor ervaringen je hebt met bepaalde mensen, zelf heb ik geruime tijd in een winkel gewerkt en als er sprake was van winkeldiefstal, zakkenrollen of pinfraude was het in 95% van de gevallen iemand van niet-Nederlandse afkomst.