d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wiet & Hasj > Welke Soorten Hou Jij Van?
Prev18910111214Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 14 2008 10:12am
Quote (�?NNI @ Sat, 12 Apr 2008, 18:31)
Het punt is dat je als 't ware spaart voor een bepaalde ziekte en wanneer ze je treft, je anderen laat opdraaien voor de kosten. Terwijl je de ziekte had kunnen voorkomen door niet te roken.
Ik weet niet of die verzekeraars meer dan genoeg geld hebben. Ik weet ook niet of er zoiets bestaat als: 'meer dan genoeg geld hebben'.


dat van die lonkanker is egt een domme opmerking..
het verhoogt de kans ja.. maar er zijn zoveel mensen die roken als een ketter en nergens last van hebben, en anderen die "gezond" leven en het wel krijgen..
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Apr 14 2008 10:17am
Quote (CorvX @ Mon, Apr 14 2008, 03:49pm)
Dat is jouw mening, mijne niet.
En de overheid krijgt superveel geld door mensen die roken, hele hoge accijns staat er op tabak.
Dus egoistisch? Nee.
Als iedereen ineens zou stoppen met roken, dan duurde het niet lang voordat de overheid belastingen etc duurder hadden gemaakt.
En wat voor nuttigere zaken? Geld dat de overheid overhoud gaat mooi hun eigen zak in.


Even Garben te hulp schieten met wat medische feitjes, beeld je er gewoon de kosten bij in.
Roken is niet alleen slecht voor de longen, maar ook voor de hart, de vaten, nicotineafhankelijkheid en kanker.
Wetende dat de hoofdsdoodoorzaak in België hart- en vaatziekten is moet je niet verder denken aan hoeveel roken allemaal kost.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 14 2008 10:18am
Quote (CorvX @ Mon, 14 Apr 2008, 15:49)
Dat is jouw mening, mijne niet.
En de overheid krijgt superveel geld door mensen die roken, hele hoge accijns staat er op tabak.
Dus egoistisch? Nee.
Als iedereen ineens zou stoppen met roken, dan duurde het niet lang voordat de overheid belastingen etc duurder hadden gemaakt.
En wat voor nuttigere zaken? Geld dat de overheid overhoud gaat mooi hun eigen zak in.


gogo 40% mensen zien je guild niet ^^

roken is ieders eigen keuze

blowen is nice

kga ff een white widdowtje roken dus men volgende reply's zullen vast wat inteligenter klinken happy.gif

Quote (Ov2rkill @ Mon, 14 Apr 2008, 17:17)
Even Garben te hulp schieten met wat medische feitjes, beeld je er gewoon de kosten bij in.
Roken is niet alleen slecht voor de longen, maar ook voor de hart, de vaten, nicotineafhankelijkheid en kanker.
Wetende dat de hoofdsdoodoorzaak in België hart- en vaatziekten is moet je niet verder denken aan hoeveel roken allemaal kost.


hmm dat kan ook door overgewicht en te vet eten..

het enige nadeel van roken is dat het ongewenst meeroken.
ik zeg niet dat roken veilig is maar dat is vuurwerk afsteken ook niet..

This post was edited by BadBoyDeGekste on Apr 14 2008 10:19am
Member
Posts: 9,674
Joined: Feb 27 2008
Gold: 6,593.05
Apr 14 2008 01:26pm
wiet / powerplant
Member
Posts: 10,108
Joined: Aug 17 2005
Gold: 8,877.95
Apr 14 2008 01:34pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, Apr 14 2008, 05:18pm)
hmm dat kan ook door overgewicht en te vet eten..

het enige nadeel van roken is dat het ongewenst meeroken.
ik zeg niet dat roken veilig is maar dat is vuurwerk afsteken ook niet..


Dus jij vindt dat hart - en vaat ziekten onbelangrijk zijn omdat dit ook door overgewicht kan veroorzaakt worden?
Dat klinkt logisch !
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 14 2008 01:39pm
Quote (mrs.piggy @ Mon, 14 Apr 2008, 20:34)
Dus jij vindt dat hart - en vaat ziekten onbelangrijk zijn omdat dit ook door overgewicht kan veroorzaakt worden?
Dat klinkt logisch !


nee maar hij doet netalsof de grootste doodsoorzaak roken is in belgie

een groter % van de mensen met hart en vaat problemen hebben of een overgewicht of leven erg ongezond..
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Apr 14 2008 02:03pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, Apr 14 2008, 08:39pm)
nee maar hij doet netalsof de grootste doodsoorzaak roken is in belgie

een groter % van de mensen met hart en vaat problemen hebben of een overgewicht of leven erg ongezond..


Roken = ongezond leven
Overgewicht = ongezond leven
Roken = slechtere conditie, wat kan leiden tot overgewicht.

Op de één of andere manier heeft het allemaal met elkaar te maken.
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 14 2008 02:06pm
Quote (Ov2rkill @ Mon, 14 Apr 2008, 21:03)
Roken = ongezond leven
Overgewicht = ongezond leven
Roken = slechtere conditie, wat kan leiden tot overgewicht.

Op de één of andere manier heeft het allemaal met elkaar te maken.


erhm... ik ken genoeg mensen die roken en die betere conditie hebben dan ik... dus weer zijn het allemaal "het kan lijden tot"
Member
Posts: 10,108
Joined: Aug 17 2005
Gold: 8,877.95
Apr 14 2008 02:09pm
Quote (CpTJenJen @ Mon, Apr 14 2008, 09:06pm)
erhm... ik ken genoeg mensen die roken en die betere conditie hebben dan ik... dus weer zijn het allemaal "het kan lijden tot"


Bekijk de globale cijfers eens. wink.gif
Ik ken ook mensen die 90 jaar zijn en altijd hebben gerookt, maar we zwijgen natuurlijk over alle 40-jarigen die door roken zijn gestorven.
Alles heeft z'n uitzonderingen. smile.gif
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Apr 14 2008 02:10pm
Quote (Ov2rkill @ Mon, Apr 14 2008, 10:03pm)
Roken = ongezond leven
Overgewicht = ongezond leven
Roken = slechtere conditie, wat kan leiden tot overgewicht.

Op de één of andere manier heeft het allemaal met elkaar te maken.
http://img149.imageshack.us/img149/4461/roosqm5.png

Voor jou!

Go Back To Nederlands Topic List
Prev18910111214Next
Closed New Topic New Poll