d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop
Prev17980818283136Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 9,221.15
Sep 25 2009 01:23pm
Quote (uNoTopia @ Thu, 24 Sep 2009, 19:28)
Vanavond Rosco en Salah Edin in Nijmegen. Vier euro dus ik ga maar even kijken wat de deal is.

Salah Edin en Rosco (van Zo Moeilijk) zouden "optreden" in de Merleyn in Nijmegen: van 21:00 tot ongeveer 1:00. Omdat ik vandaag om 06:15 op moest staan had ik van tevoren besloten om de laatste trein terug te nemen. Om nog een enigzins fatsoenlijke avond te hebben besloten we om ook echt rond 21:30 te gaan. Toen we daar 30 seconden binnenwaren viel de stroom uit... Bleek dat zo'n beetje alles in de buurt plat lag en dat het nog wel even kon duren. (zelfs de verkeersborden, wtf?) Wij terug naar vriend's casa.

We kregen rond half 11 een telefoontje dat er weer stroom was. Wij daarheen. Nice, al iets drukker dan de eerste keer want toen was er naast de crew, rosco en ons helemaal niemand. (Meet&greet, handtekeing op m'n bil jwt) Rosco en Nosa stuk op whiskey. 11 uur, niks, half 12 niks.

23:50, ik+2 moesten laatste trein pakken. De rest bleef. Jezussss zoooo vervelend. :angry:

Heel erg kut. Vooral omdat ik hoorde dat het nog wel hard was later :cry:
Member
Gold: 0.00
Sep 30 2009 09:57am
die Kid cudi lijkt me wel wat. Kanni jij weet vast wel waar ik man on the moon kan downloaden?
Member
Gold: 224.00
Sep 30 2009 10:58am
Check de 3voor12 luisterpaal. Daar staat hij nu nog in. Vind hem niet top. Alleen "Make Her Say" herhaal ik wel eens.

Nieuwe Dizzee is niet helemaal mijn stijl, maar Bonkers blijft teringhard.
Member
Oct 3 2009 04:08am
Gisteravond naar de Melkweg geweest waar Top Notch weer een concert had geregeld. Kempi, Flinke Namen, Dio en The Opposites met als host Winne en DJ Flexican als de DJ van de avond.
Ik was eigenlijk ziek, dus spacete hem op aspirine waardoor de ervaring iets minder is dan normaliter, maar het was alsnog een succesvolle avond.

Kempi vond ik niks voordat ik naar het concert ging en dat is niet veranderd. Toegegeven, hij switch makkelijk van zingen naar rappen wat opzich wel knap is, maar voor de rest is het niks. Eerste wat hij zegt, toen die opkwam was "Paradiso, laat je horen". Handig als je in de Melkweg staat. Daarnaast deed hij 4 of 5 langzame tracks voordat het meer uptempo werd, had hij 2 randoms mee die niet tof waren en viel het pijnlijk stil na elke track met een enkele keer zijn dj in paniek. Hij deed wel Haat & Verraad met Winne en RBDjan, dat was wel tof. Kempi ging te lang door, maar hij wilde al zijn tracks doen ofzo. Daarnaast deed hij zijn shirt uit terwijl die helemaal geen lichaam daarvoor heeft. Toch vond Winne dat "hij erg zijn best gedaan heeft."

Daarna kwam Dio. Ik ben er nu van overtuigd dat hij homofiel is. Hij springt rond en zijn handen.. ik weet niet. Gewoon beetje raar. Voor de rest vond ik hem erg meevallen. Heel tof zelfs. Aye is cool, Het Is Je Boy was goed gedaan en Baby vond ik helemaal geweldig. Bij Tijdmachine crowdsurfde hij naar de ingang van het pand toe en kwam even later weer via backstage op. Was geinig.

Was benieuwd naar Flinke Namen, aangezien Superstuntwerk wel een aardig album is. Overall vielen ze wat tegen. Hakemdoordemidden werd geremixed met hardcore wat tof was. Winne kan gabberen. Ze deden Hoeren niet. DJ Flexican vindt zichzelf helemaal geweldig en ging op een gegeven moment ook dansen. Beetje raar. Vond ze ook slecht te verstaan en Next Level Shit kwam niet zo over als ik gehoopt had. Winne deed ook een verse op Krazy.

Hoogtepunt was verreweg de Opposites. Ze vertelden dat ze al 2 jaar met deze show tourden en dat dit de laatste keer zou worden dat ze deze show zouden geven. Ze deden vrijwel al hun singles + hol van de leeuw + van de top naar de underground. Sjonnie En Anita was hard. Me Nikes was harder. Kom Nie Hier was nóg harder. Geen Klasse, Geen Stijl was teringhard en Dom Lomp en Famous was ultiem. Op een gegeven moment zat Dio op zijn knieen, Willy stond op hem en deed een salto naar achter op het publiek.

Daarna deed gelukkig Winne nog W.I.N.N.E. en Flexican draaide uit het niets ineens Bumaye zonder dat Typhoon er was.

Hoewel niet zo tof als de Top Notch avond van een paar maanden geleden, was het zeker niet slecht. Komt vrijwel volledig door The Opposites en Dio. Wel hoofdpijn vandaag.

Voor de herinnering: http://www.youtube.com/watch?v=bcr0Yy_D_CY (inclusief salto's van Dio en Willy at 3:00). Overigens staat die gast die dit geflmd heeft, recht achter me. Je ziet me amper, maar ik (+ vriendin) ben wel even in beeld voor de kenner. Die mensen links van me gingen irritant los.
Member
Oct 3 2009 12:25pm
Ik heb Kid Cudi nogal overschat in de zin dat het na een aantal keren luisteren (als het nieuwe eraf is) snel eentonig wordt. Maar toch wel een okay-album.

Nieuwe releases:
- The Salvation van Skyzoo = 8/10. Het is voornamelijk door 9th Wonder geproduceerd. Ook nog een heerlijke Just Blaze beat. Enige minpunt is dat Skyzoo zelf hier en daar nogal eentonig klinkt.
- BlaQKout van DJ Quick & Kurupt
- So Far Gone van Drake
- Ghostdini Wizard Of Poetry In Emerald City van Ghostface
- Kamaal The Abstract van Q-Tip (aanrader voor jazz-fans)
- The G-Files van Warren G
- The Broad Street Bully van Beanie Sigel
- The Antidote van Fashawn Prod. door The Alchemist (gratis te downloaden)
- The Undergods van Canibus & Keith Murray

Toekomstige Releases:
- 6/10 dropt Warning Shots 2 van Saigon
- 20/10 dropt Street Hop van Royce Da 5'9
-20/10 dropt ook Boy Meets World van Fashawn
- 17/11 dropt Before I Self Destruct van Fiddy Cent. Aanschouw de lelijke cover. De tweede (?) single 'Baby By Me' met Ne-Yo is alvast verschrikkelijk slecht.

- 24/11 dropt Shock Value 2 van Timbaland. Aanschouw deze ongelooflijke kutlijst aan artiesten: 'Justin Timberlake, Lady Gaga, Shakira, Kings of Leon, Miley Cyrus, Daughtry, The Fray, and Paramore' De eerste single dropt deze maand met SoShy, één of andere 'nieuwe' Franse artiest.
- Ergens in 2020 dropt The Chronic. Hier is nog een bewijs van Dre met Snoop en Game in de studio:

Verder komt er binnenkort ook een nieuw album van M.O. & Brakko.
Dret & Krulle zijn ook nice. Zoek naar een track 'Verder' prod. door Raven Bros, die ook het album van M.O. & Brakko hebben gedaan.

Quote (Wuben[NM)
,Sat, 3 Oct 2009, 11:08]Eerste wat hij zegt, toen die opkwam was "Paradiso, laat je horen". Handig als je in de Melkweg staat.

Veel 16-jarigen in dat publiek of lijkt dat maar zo?
Member
Oct 5 2009 03:46am
Quote (Kanni @ Sat, 3 Oct 2009, 20:25)
http://www.ml75.nl/images/smilies/smile.gif
Veel 16-jarigen in dat publiek of lijkt dat maar zo?

Heel veel. Sommigen nog een stuk jonger dan dat zelfs. Wat wil je, met Dio en the Opposites als acts. Hoe langer ik er over nadenk, hoe doper ik Dio vind worden. Hij had echt een goede show. Van wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik hem wel één van de dopeste acts. Na Opgezwolle (niet Fakkelbrigade), Zwart Licht en afgelopen keer de Opposites dan. Ook Extince verdient wel een plek, maar meer omdat hij legendarisch is, niet vanwege zijn topact toen.

Member
Gold: 453.00
Oct 6 2009 01:11pm
niec nuta
Member
Member
Gold: 9,221.15
Go Back To Nederlands Topic List
Prev17980818283136Next
Add Reply New Topic New Poll