d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Wiet > Geef je mening
Prev1789101113Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.31
Jul 11 2007 10:47am
Quote (Zephon @ Wed, Jul 11 2007, 05:25pm)
Quote (edujackass @ Wed, 11 Jul 2007, 16:54)
Quote (Zephon @ Wed, 11 Jul 2007, 17:20)
dat is complete onzin , waar heb je dat gevonden? of hebben je ouders je dat verteld?

wiet ftw

rook het wat meer over je longen dan hebben we snel geen last meer van jou Zephon

eigenlijk rook ik het over de longen (dat doe je met al het rookwaar behalve sigaren) en de kans dat je er dood aan gaat is miniem, maar we zullen zien.
En je weet dat je eerder kanker krijgt van gewone shag als een pure joint? ik hoop het. anders weet je het nu he.

Met spijt moet ik toch mededelen dat wiet op zich veel meer teer bevat dan gewone shag, wat veel meer gevaren met zoch meebrengt.

De bron : http://www.drugsinbeweging.be/Info_drugs_cannabis.html
De quote :
Langdurig cannabisgebruik houdt geen risico in voor lichamelijke afhankelijkheid, maar kan de gezondheid wel schaden. Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak.

Maar dat wist je natuurlijk wel al!
Member
Gold: 0.50
Jul 11 2007 11:01am
Nee dat wist ik niet, maar dan alsnog is het zo dat je over het algemeen meer rookt als blowt. Mensen die roken , roken meestal een pakje of meer per dag. Mensen die blowen halen over het algemeen dat niet. Wat ik zie is dat de meeste die blowen 2 joints op een dag roken, en mischien op een feest meer. Ik rook zelf ongeveer 2 joints in de week (niet puur) en weet wat ik er van zou kunnen krijgen. dit weerhoud me er niet van.
Member
Jul 11 2007 11:49am
Quote (Zephon @ Wed, Jul 11 2007, 06:01pm)
Nee dat wist ik niet, maar dan alsnog is het zo dat je over het algemeen meer rookt als blowt. Mensen die roken , roken meestal een pakje of meer per dag. Mensen die blowen halen over het algemeen dat niet. Wat ik zie is dat de meeste die blowen 2 joints op een dag roken, en mischien op een feest meer. Ik rook zelf ongeveer 2 joints in de week (niet puur) en weet wat ik er van zou kunnen krijgen. dit weerhoud me er niet van.

'k wou je dit gewoon bijbrengen, je doen stoppen met blowen is één der laatste dingen ik zou willen doen, ik blow zelf ook op zeer onregelmatige basis en die gedachte weerhoud me er ook niet van.
Member
Jul 11 2007 12:14pm
ik begrijp 'm, met jou is te praten hehe
Member
Gold: 4.33
Jul 11 2007 02:01pm
Quote (Zephon @ Wed, 11 Jul 2007, 16:52)
Quote (Toasts @ Wed, 11 Jul 2007, 12:28)
Quote (Zephon @ Wed, 11 Jul 2007, 12:48)
Quote (Toasts @ Wed, 11 Jul 2007, 02:26)
Quote (Zephon @ Tue, 10 Jul 2007, 22:17)
Je haalt nu net het punt noten eruit, misschien is dat een slechte vergelijking  maar uit een onderzoek aan de universiteit van Bristol is gebleken dat alcohol velen malen slechter voor een mens is als wiet. Alcohol staat net onder GHB , Heroine en cocaine, waar wiet op een hele lage plaats staat , zelfs tabak staat nog hoger als een jointje.
Leugens? Lijkt me toch niet.

Alcohol mag dan wel op korte termijn schadelijker zijn, maar een alcoholverslaving leidt niet tot een stap naar zwaardere middelen.
Als je echt verslaafd bent aan wiet, is de kans zeer groot dat je wel wat anders zult proberen.

En de psychose hoeft niet in de genen te zitten, het kan ook compleet veroorzaakt worden door chronisch gebruik van cannabis.

Hier is een beetje lectuur waardoor je het misschien (eindelijk) wel snapt en inziet.

Softdrugs en gezondheid

Er bestaat een relatie tussen softdrugsgebruik en psychotische aandoeningen zoals angstaanvallen en schizofrenie. Naast aanleg speelt ook de leeftijd een belangrijke rol bij het ontstaan van een psychose. De kwetsbare jongeren lopen door het gebruik van cannabis vijftig procent meer kans op de psychische aandoening, zo blijkt uit een medisch onderzoek dat woensdag, 1 december 2004, werd gepubliceerd in het tijdschrift British Medical Journal.

Marihuana-gebruikers lopen een groter risico op een beroerte of op geheugenverlies. Marihuana-gebruik verhoogt ook de snelheid waarmee bloed door de hersenvaten stroomt aanzienlijk. Eveneens de lange termijn effecten van het gebruik van deze softdrug blijven zichtbaar. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door The National Institute on Drug Abuse. Uit het onderzoek bleek ook dat de weerstand die het bloed ondervond hoger is bij gebruik van marihuana. Deze weerstand wordt weergegeven met een PI-score (pulsatility index). De PI-score van de marihuana-rokers bleek zelfs iets hoger dan de die van mensen met een chronisch hoge bloeddruk of diabetes. De verhoogde weerstand komt door een vernauwing van de bloedvaten. Door deze vernauwing krijgen hersencellen minder zuurstof toegediend waardoor de hersenfunctie vermindert. Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan.

Net zoals het roken van tabak, berokkent het roken van softdrugs schade aan de ademhalingswegen en verhoogt het de kansen op ziektes als kanker. Verder zijn er heel wat (auto-)ongevallen door druggebruik.

Stapsteen naar harddrugs

Vroeggebruikers (d.w.z. jonger dan achttien jaar) in Nederland gebruiken op latere leeftijd twee tot vijf keer vaker harddrugs volgens een onderzoek van tweelingonderzoekers dr. Jacqueline Vink en prof. dr. Dorret Boomsma van de afdeling Biologische psychologie van de Vrije Universiteit Amsterdam.

(wikipedia)

Die tekst spreekt zichzelf tegen, je bloed gaat sneller door je hersenvaten maar je bloedvaten worden vernauwd?
En ongelukken in verkeer door alcohol komen vaker voor. ( dit is trouwens een keuze die jezelf maakt, ik zou nooit stoned in een auto stappen ook niet dronken)
En je zegt dat alcohol minder slecht is? alleen slechter op korte termijn? learn your facts , dat is dus echt niet zo. Je bent gewoon voorstander van alcohol en tegen wiet. zeg dat dan gewoon. ik heb nooit gezegd dat wiet goed is en alcohol ook niet. Maar heel extreem is het ook niet als je niet te veel gebruikt, 1-2 jointjes in de week kan echt niet zoveel kwaad als elke dag een pakje sigaretten. En een psychische verslaving licht ook aan jouw eigen toestand als je zwakzinnig ben ben je snel verslaafd ja , als jij gewoon helder kan denken weet je dat je het lekker vind maar ook dat het niet goed voor je is. Ongeveer 28% van de mensen in Nederland rookt en denk je dat al die mensen heilig geloven dat het goed voor je is?

Dit is gewoon complete onzin wat je zecht.
De kans dat je iets krijgt van wiet is net zo groot als dat je iets krijgt van alcohol of shag.

Leer toch lezen in godsnaam, er moet geen aanleg zijn voor een psychose, en het kan voorvallen door het gewoon meermaals. (hoeft dus niet elke dag)
Zie dan toch je fout in, en geef toe dat alcohol veel minder gevaarlijk is dan wiet. Alcohol kan dan wel schadelijker zijn voor je gezondheid, je leven wordt er niet door stukgemaakt als je pech hebt. Dat is het grootste gevaar van wiet, als er nu geen enkel gevaar was voor een psychische aandoening door deze drug zou ik het waarschijnlijk zelf regelmatig doen. Daarom is wiet extreem, en alcohol niet.

ik heb niks toe te geven, jij kan de feiten gewoon niet aan. mensen worden ook helemaal gek van alcohol en dit komt vaker voor dan wiet, lees informatie over korsakov, zoek het eens op met google er zijn veel mensen die met problemen door alcohol die in inrichtingen zitten. Met wiet zijn dit er veel minder. Het kan allebei slecht voor je zijn, maar wiet is zeker niet slechter als alchohol. Jij bekijkt het van 1 kant omdat JIJ toevallig gevoeliger bent voor wiet dan voor alcohol, dit geld voor de meeste mensen niet.
Duidelijk genoeg?

Wiet is duidelijk slechter als alcohol, van 1x blowen kan je een psychose krijgen, van alocohol kan je door chronish en overmatig gebruik een psychose krijgen.
Er zijn gewoon meer voorvallen van deze ziekte omdat alcohol niet illegaal is, als wiet legaal zou zijn in alle landen zouden jou vergelijkingen alleen maar jezelf belachelijk maken. Ik bekijk het niet langs 1 kant, ik weet dat alcohol ook gevaarlijk en schadelijk is, maar dit kan met mate echt geen ernstige psychische schade berokkenen.
Aanvaard het nou gewoon.
Member
Jul 11 2007 02:06pm
je bent niet goed wijs, je kan niet zomaar psychishe schade krijgen van wiet als je niet al iets heb , zoals dat schizofrenie in de familie zit ofzo, of overmatig gebruik dus, dat is ook zo met alcohol

This post was edited by Zephon on Jul 11 2007 02:07pm
Member
Gold: 10,649.90
Jul 11 2007 02:42pm
Quote (Toasts @ Wed, Jul 11 2007, 08:01pm)
Quote (Zephon @ Wed, 11 Jul 2007, 16:52)
Quote (Toasts @ Wed, 11 Jul 2007, 12:28)
Quote (Zephon @ Wed, 11 Jul 2007, 12:48)
Quote (Toasts @ Wed, 11 Jul 2007, 02:26)
Quote (Zephon @ Tue, 10 Jul 2007, 22:17)
Je haalt nu net het punt noten eruit, misschien is dat een slechte vergelijking  maar uit een onderzoek aan de universiteit van Bristol is gebleken dat alcohol velen malen slechter voor een mens is als wiet. Alcohol staat net onder GHB , Heroine en cocaine, waar wiet op een hele lage plaats staat , zelfs tabak staat nog hoger als een jointje.
Leugens? Lijkt me toch niet.

Alcohol mag dan wel op korte termijn schadelijker zijn, maar een alcoholverslaving leidt niet tot een stap naar zwaardere middelen.
Als je echt verslaafd bent aan wiet, is de kans zeer groot dat je wel wat anders zult proberen.

En de psychose hoeft niet in de genen te zitten, het kan ook compleet veroorzaakt worden door chronisch gebruik van cannabis.

Hier is een beetje lectuur waardoor je het misschien (eindelijk) wel snapt en inziet.

Softdrugs en gezondheid

Er bestaat een relatie tussen softdrugsgebruik en psychotische aandoeningen zoals angstaanvallen en schizofrenie. Naast aanleg speelt ook de leeftijd een belangrijke rol bij het ontstaan van een psychose. De kwetsbare jongeren lopen door het gebruik van cannabis vijftig procent meer kans op de psychische aandoening, zo blijkt uit een medisch onderzoek dat woensdag, 1 december 2004, werd gepubliceerd in het tijdschrift British Medical Journal.

Marihuana-gebruikers lopen een groter risico op een beroerte of op geheugenverlies. Marihuana-gebruik verhoogt ook de snelheid waarmee bloed door de hersenvaten stroomt aanzienlijk. Eveneens de lange termijn effecten van het gebruik van deze softdrug blijven zichtbaar. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door The National Institute on Drug Abuse. Uit het onderzoek bleek ook dat de weerstand die het bloed ondervond hoger is bij gebruik van marihuana. Deze weerstand wordt weergegeven met een PI-score (pulsatility index). De PI-score van de marihuana-rokers bleek zelfs iets hoger dan de die van mensen met een chronisch hoge bloeddruk of diabetes. De verhoogde weerstand komt door een vernauwing van de bloedvaten. Door deze vernauwing krijgen hersencellen minder zuurstof toegediend waardoor de hersenfunctie vermindert. Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan.

Net zoals het roken van tabak, berokkent het roken van softdrugs schade aan de ademhalingswegen en verhoogt het de kansen op ziektes als kanker. Verder zijn er heel wat (auto-)ongevallen door druggebruik.

Stapsteen naar harddrugs

Vroeggebruikers (d.w.z. jonger dan achttien jaar) in Nederland gebruiken op latere leeftijd twee tot vijf keer vaker harddrugs volgens een onderzoek van tweelingonderzoekers dr. Jacqueline Vink en prof. dr. Dorret Boomsma van de afdeling Biologische psychologie van de Vrije Universiteit Amsterdam.

(wikipedia)

Die tekst spreekt zichzelf tegen, je bloed gaat sneller door je hersenvaten maar je bloedvaten worden vernauwd?
En ongelukken in verkeer door alcohol komen vaker voor. ( dit is trouwens een keuze die jezelf maakt, ik zou nooit stoned in een auto stappen ook niet dronken)
En je zegt dat alcohol minder slecht is? alleen slechter op korte termijn? learn your facts , dat is dus echt niet zo. Je bent gewoon voorstander van alcohol en tegen wiet. zeg dat dan gewoon. ik heb nooit gezegd dat wiet goed is en alcohol ook niet. Maar heel extreem is het ook niet als je niet te veel gebruikt, 1-2 jointjes in de week kan echt niet zoveel kwaad als elke dag een pakje sigaretten. En een psychische verslaving licht ook aan jouw eigen toestand als je zwakzinnig ben ben je snel verslaafd ja , als jij gewoon helder kan denken weet je dat je het lekker vind maar ook dat het niet goed voor je is. Ongeveer 28% van de mensen in Nederland rookt en denk je dat al die mensen heilig geloven dat het goed voor je is?

Dit is gewoon complete onzin wat je zecht.
De kans dat je iets krijgt van wiet is net zo groot als dat je iets krijgt van alcohol of shag.

Leer toch lezen in godsnaam, er moet geen aanleg zijn voor een psychose, en het kan voorvallen door het gewoon meermaals. (hoeft dus niet elke dag)
Zie dan toch je fout in, en geef toe dat alcohol veel minder gevaarlijk is dan wiet. Alcohol kan dan wel schadelijker zijn voor je gezondheid, je leven wordt er niet door stukgemaakt als je pech hebt. Dat is het grootste gevaar van wiet, als er nu geen enkel gevaar was voor een psychische aandoening door deze drug zou ik het waarschijnlijk zelf regelmatig doen. Daarom is wiet extreem, en alcohol niet.

ik heb niks toe te geven, jij kan de feiten gewoon niet aan. mensen worden ook helemaal gek van alcohol en dit komt vaker voor dan wiet, lees informatie over korsakov, zoek het eens op met google er zijn veel mensen die met problemen door alcohol die in inrichtingen zitten. Met wiet zijn dit er veel minder. Het kan allebei slecht voor je zijn, maar wiet is zeker niet slechter als alchohol. Jij bekijkt het van 1 kant omdat JIJ toevallig gevoeliger bent voor wiet dan voor alcohol, dit geld voor de meeste mensen niet.
Duidelijk genoeg?

Wiet is duidelijk slechter als alcohol, van 1x blowen kan je een psychose krijgen, van alocohol kan je door chronish en overmatig gebruik een psychose krijgen.
Er zijn gewoon meer voorvallen van deze ziekte omdat alcohol niet illegaal is, als wiet legaal zou zijn in alle landen zouden jou vergelijkingen alleen maar jezelf belachelijk maken. Ik bekijk het niet langs 1 kant, ik weet dat alcohol ook gevaarlijk en schadelijk is, maar dit kan met mate echt geen ernstige psychische schade berokkenen.
Aanvaard het nou gewoon.

je lult zwaar uit je nek

heb je ooit een alcoholverslaafde gezien? waarschijnlijk niet, omdat je waarschijnlijk te arrogant bent om zulke mensen aan te kijken. alcoholverslaafden functioneren niet goed meer in de maatschappij, en denken maar aan 1 ding: alcohol tot zich nemen. Wietverslaafden daarentegen functioneren prima en kunnen werk soms beter doen dan mensen die geen wiet gebruiken, omdat het je concentratie vergroot.

wiet zou misschien een psychose kunnen veroorzaken, maar zover ik weet zijn daar geen gevallen van bekend. Ook is er nooit iemand ter wereld gestorven aan een overdosis wiet. Het aan alcohol gestorven mensen (alcoholvergiftiging) is een enorm aantal. Wiet zou misschien longkanker veroorzaken, maar wat denk je wat alcohol met je lichaam doet?
Member
Jul 11 2007 02:53pm
@ Toasts , om het tegendeel nog eens extra duidelijk te maken lees dit eens:
http://www.guido.be/desktopmodules/articledetail.aspx?mid=377&itemid=51&tabid=71&pageid=131
en nog een quotje
3) THC ofte tetrahydrocannabinol, de werkzame stof van de hennepplant, kan bij nog onervaren gebruikers het korte-termijngeheugen in een knoop doen slaan. Ze hebben moeite om logisch na te denken, en verliezen midden in een betoog wel eens hun draad. Deze verschijnselen treden echter alleen op als je high bent. Daarna valt alles weer in zijn plooi. Verhalen dat je door regelmatig wiet te roken aan permanent geheugenverlies begint te lijden, zot wordt of zelfs hersenschade oploopt, zijn uit de lucht gegrepen. 

En verder?
Member
Gold: 0.00
Jul 11 2007 03:07pm
kvind wiet wel leuk

deed het eerst 5 per dag

nu geen 1 meer, ben er al anderhalve maand mee gestopt.

voel me stuk prettiger, en ben vrolijker zonder, dan met. smile.gif
Member
Jul 11 2007 03:10pm
Quote (Mischa @ Wed, Jul 11 2007, 09:42pm)
je lult zwaar uit je nek

heb je ooit een alcoholverslaafde gezien? waarschijnlijk niet, omdat je waarschijnlijk te arrogant bent om zulke mensen aan te kijken. alcoholverslaafden functioneren niet goed meer in de maatschappij, en denken maar aan 1 ding: alcohol tot zich nemen. Wietverslaafden daarentegen functioneren prima en kunnen werk soms beter doen dan mensen die geen wiet gebruiken, omdat het je concentratie vergroot.

wiet zou misschien een psychose kunnen veroorzaken, maar zover ik weet zijn daar geen gevallen van bekend. Ook is er nooit iemand ter wereld gestorven aan een overdosis wiet. Het aan alcohol gestorven mensen (alcoholvergiftiging) is een enorm aantal. Wiet zou misschien longkanker veroorzaken, maar wat denk je wat alcohol met je lichaam doet?

Quote (Ov2rkill @ Tue, Jul 10 2007, 05:45pm)
Quote (Zephon @ Tue, Jul 10 2007, 04:03pm)
iemand wordt ook zomaar niet schizofreen van een joint, dat gebeurt ook alleen als jezelf al wat heb.
Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat noten slecht zijn omdat je er dood aan kan gaan als je alergisch bent, en dat ze verboden zouden moeten worden.

Sommige mensen kunnen sterven door noten te eten, dit door bijvoorbeeld een allergische reactie.
Sommige mensen kunnen schizofreen worden door een joint te roken, de thc in een joint heeft de mogelijkheid om latente, nog niet tot uiting gekomen schizofrene reacties uit te lokken.

Beiden zijn niet illegaal (in holland dan) maar kunnen schadelijk zijn, men probeert je hier duidelijk te maken dat het kan, en niet zo weinig als je denkt.
Quasi 1% van de wereldbevolking heeft te kampen met schizofrenie (net als diabetis), de enigste reden waarom je zo mensen weinig ziet is omdat deze enorm introvert zijn, een zeer regelmatig leven moeten leiden, weinig buiten komen en mediactie moeten slikken om de gevolgenvan schizofrenie te onderdrukken.

Laat me dit nogmaals quoten.
Laat me ff het punt van Toasts duidelijk maken, en lees dit goed aub:

1% van de wereldbevolking heeft een aanleg tot schizofrenie, die komt niet bij iedereen tot uiting.
Blowen is hiervan een uitlokker bij die mensen, 1x blowen kan ervoor zorgen dat de schizofrenie tot uiting komt, onder de vorm van psychosen (dit voor de rest van de persoon zijn leven).
Dus het kan zijn dat iemand er al 15jaar aanleg voor heeft en dan voor zijn eerste keer blowed en dan opeens schizofreen wordt. Als je, zoals in jullie gevallen, al jaren blowed en er geen last van bevind zal je daar waarschijnlijk geen aanleg voor hebben.

En om duidelijk te zijn, ja ik spreek van ervaring, ik heb dit al in levende lijve ondervonden (zowel de schizofrenen als de alcoholverslaafden, laat staan de medicatiemisbruikers), ik heb hier al genoeg onderzoek omtrent verricht en ja, ik heb hier zelf psychologen én psychiaters over aangesproken.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1789101113Next
Closed New Topic New Poll