d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wooot? O_o
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.30
Sep 8 2006 03:42am
Quote (DeMeVeR @ Thu, Sep 7 2006, 11:17pm)
Quote (¢?NNI @ Thu, Sep 7 2006, 10:42am)

Quote (DeMeVeR)
Wist je dat het merendeel van de skinheads ook niets met racisme te maken heeft?
en jij zegt iets van vooroordelen over gabbertjes....

Waar staat dat nu weer geschreven? Bron?

persoonlijke ervaring,
Ik ken een paar skinheads en ik ben 1x naar een feestje geweest.
Het is een minderheid die de groep een slechte naam geeft.
Zoals de aanhang van de kastelein (of is het kastelijn, niet 100% zeker daarover) in Brugge.
De extreem rechtse zijn de enige interessante voor de media.
De originele skinhead beweging is begonnen als protest beweging in engelse
arbeidersmilieus (zelfs in samenwerking met niet blanke mensen)

Ik zal het exacte verhaal of websites / info wel eens vragen moest je interesse hebben.

Vouch, de skinheadcultuur is inderdaad in Engeland ontstaan als protest tegen het establishment. In die tijd werden ze de mods genoemd en ze waren zelfs extreem links. De skinheads van nu hebben vele kenmerken behouden zoals het kaalscheren, combats, bomberjacks etc, en wat nieuwe merken toegevoegd die toen nog niet bestonden ^^ Om nu te zeggen dat het een kleine minderheid is die rechts is lijkt me wat utopisch. Volgens mij ligt het ergens in de buurt van fifty fifty. Het is normaal dat vele mensen denken dat alle skinheads racisten zijn, want in de media zijn die 2 woorden haast synoniem. Grote uiterlijke verschillen tussen de 2 subgroepen zijn er niet echt, maar de linkse skinheads dragen meestal rode veters in hun combats, en de rechtse skinheads dragen er witte. Natuurlijk is dit geen geschreven wet ofzo, maar in de meeste gevallen kan je ze zo onderscheiden.
Member
Gold: 0.00
Sep 8 2006 04:20am
Quote (DeMeVeR @ Fri, 8 Sep 2006, 01:17)
Quote (¢?NNI @ Thu, Sep 7 2006, 10:42am)

Quote (DeMeVeR)
Wist je dat het merendeel van de skinheads ook niets met racisme te maken heeft?
en jij zegt iets van vooroordelen over gabbertjes....

Waar staat dat nu weer geschreven? Bron?

persoonlijke ervaring,
Ik ken een paar skinheads en ik ben 1x naar een feestje geweest.
Het is een minderheid die de groep een slechte naam geeft.
Zoals de aanhang van de kastelein (of is het kastelijn, niet 100% zeker daarover) in Brugge.
De extreem rechtse zijn de enige interessante voor de media.
De originele skinhead beweging is begonnen als protest beweging in engelse arbeidersmilieus (zelfs in samenwerking met niet blanke mensen)

Ik zal het exacte verhaal of websites / info wel eens vragen moest je interesse hebben.

Dus door een "paar" skinheads te kennen en "één" keer naar een feestje te gaan kan je stellen dat de meerderheid niet rascistisch is? Lijken me nogal zwakke argumenten. Ik ken er ook één die wel rascistisch is en die naar feestjes gaat waar ze de Hitler-groet doen (ook al is dat wel heel extreem).

Oh ja, leuk artikel dat ook iets met dit onderwerp te maken heeft:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_256205.html?wt.bron=categorieArt1

Quote (DeMeVeR)

Dat staat ook zo in dat arikel beschreven.
Member
Gold: 14.61
Sep 8 2006 05:39am
bij mij is er gelukkig ook nog nooit ingebroken
maar dan moet die inbreker ook geen hoogtevrees hebben
ik woon 4 hoog happy.gif
Member
Gold: 100.00
Sep 8 2006 07:50am
en mij quote je niet...

er zijn in de wereld echtwel veel meer anti-politics/anti-astablisment en linkse skinheads
Member
Gold: 0.00
Sep 8 2006 09:30am
Quote (Hellskin @ Fri, 8 Sep 2006, 15:50)
en mij quote je niet...

er zijn in de wereld echtwel veel meer anti-politics/anti-astablisment en linkse skinheads

Je zei toch ook gewoon wat die andere zei. Btw, ik vind extreem-links even slecht als extreem-rechts. Alle extremen zijn slecht. Of er effectief ook meer linkse skinheads zijn is de vraag, ik heb nog geen concrete bewijzen gezien.

This post was edited by ¢?NNI on Sep 8 2006 09:31am
Member
Member
Gold: 2,027.12
Sep 8 2006 02:18pm
dit maakt me echt bang , als zoiets bij mij gebeurt ohmy.gif gelukkig heb ik airsoft speelgoed ^^
Member
Sep 8 2006 03:10pm
airsoft doet niks. en als een 12 jaarig kind met een bbgun staat zijn ze heus niet onder de indruk...

mits je dual eye shot kan maken in een paar seconde heb je er niks aan...

pak een mes of hammer, veel beter.
ohjah intimidatie is alles in z'n geval.

begin te scheuwen als goku. en ga in ninja stand staan met je mes...

dan zijn ze snel weg, meestal

This post was edited by Hellskin on Sep 8 2006 03:11pm
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Sep 8 2006 03:15pm
Quote (vxx-ownage @ Fri, Sep 8 2006, 08:18pm)
dit maakt me echt bang , als zoiets bij mij gebeurt ohmy.gif gelukkig heb ik airsoft speelgoed ^^

vertel daar maar eens meer over ^^

speel namelijk zelf ook airsoft ongeveer 2 jaar atm smile.gif heb ak-47 en beretta opt moment smile.gif

Quote (Hellskin @ Fri, Sep 8 2006, 09:10pm)
airsoft doet niks. en als een 12 jaarig kind met een bbgun staat zijn ze heus niet onder de indruk...

mits je dual eye shot kan maken in een paar seconde heb je er niks aan...

je moet een bibigun niet vergelijken met een airsoft pistool, weet niet als je er ooit 1 gevoeld hebt, maar krijg er maar eens een op je face heb je toch een beest van een blauw oog derna ^^

This post was edited by jOOdje on Sep 8 2006 03:19pm
Member
Gold: 12,649.00
Sep 8 2006 03:39pm
Airsofties heb ik ook wel thuis liggen, alleen jammer dat dat niet mag van de politie, dus staat beetje vreemd als je gaat vertellen dat je die inbreker hebt verjaagd met je AK...
Die balletjes komen idd wel hard aan ja, heb een kameraad van me een paar jaar terug zo een vast in z'n wang geschoten laugh.gif

Ik pak liever een leuk mes of een honkbalknuppel om mee te dreigen, hehe.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll