Quote (DeMeVeR @ Thu, Sep 7 2006, 11:17pm)
Quote (¢?NNI @ Thu, Sep 7 2006, 10:42am)
Quote (DeMeVeR)
Wist je dat het merendeel van de skinheads ook niets met racisme te maken heeft?
en jij zegt iets van vooroordelen over gabbertjes....
Waar staat dat nu weer geschreven? Bron?
persoonlijke ervaring,
Ik ken een paar skinheads en ik ben 1x naar een feestje geweest.
Het is een minderheid die de groep een slechte naam geeft.
Zoals de aanhang van de kastelein (of is het kastelijn, niet 100% zeker daarover) in Brugge.
De extreem rechtse zijn de enige interessante voor de media.
De originele skinhead beweging is begonnen als protest beweging in engelse
arbeidersmilieus (zelfs in samenwerking met niet blanke mensen)
Ik zal het exacte verhaal of websites / info wel eens vragen moest je interesse hebben.
Vouch, de skinheadcultuur is inderdaad in Engeland ontstaan als protest tegen het establishment. In die tijd werden ze de mods genoemd en ze waren zelfs extreem links. De skinheads van nu hebben vele kenmerken behouden zoals het kaalscheren, combats, bomberjacks etc, en wat nieuwe merken toegevoegd die toen nog niet bestonden ^^ Om nu te zeggen dat het een kleine minderheid is die rechts is lijkt me wat utopisch. Volgens mij ligt het ergens in de buurt van fifty fifty. Het is normaal dat vele mensen denken dat alle skinheads racisten zijn, want in de media zijn die 2 woorden haast synoniem. Grote uiterlijke verschillen tussen de 2 subgroepen zijn er niet echt, maar de linkse skinheads dragen meestal rode veters in hun combats, en de rechtse skinheads dragen er witte. Natuurlijk is dit geen geschreven wet ofzo, maar in de meeste gevallen kan je ze zo onderscheiden.