Niet omdat je het niet bespreurd dat ze het doen, maar let goed op wat ik zei, ik zei niet dat alle psychologen zo zijn maar dat de neiging ertoe wel rap zou kunnen komen.
Er zullen vast ook Nederlandse docenten zijn die letten op het taalgebruik van niet-leerlingen.
Ok, geld was iets te specifiek, daar zat ik fout. Ik bedoelde meer dat economie handelen is, wat uiteindelijk ook maar één handeling is waar, uiteraard, veel bij komt te kijken dan alleen het handelen zelf. Inderdaad is geld niet hét ding wat de economie drijft, het is meer...laten we zeggen winst/rijkdom, geeft niet in welke soorten goederen, dat men naar streeft.
Nee, economie is de omgang van de mens met schaarse goederen. Als daar handel bij hoort, so be it, maar dat hoeft lang niet.
En ik doe verpleegkunde, met als 'vooropleiding' economie-wiskunde in het secundair.
Verpleeg me dan, verdomme!
Trouwens, iets heel anders. Gek is het, dat wanneer je op de middelbare zit je denkt, "wat heb ik het druk." Terwijl je het jaar daarna op een vervolgopleiding denkt, "was het maar weer zo rustig als op de middelbare."
Verkapte herinneringsverfraaiing?