Quote (Hellskin @ Tue, 30 Sep 2008, 19:34)
ik haalde dat stukje van die professor/hoogleraar aan omdat ik het oneerlijk vind dat je vooral het balletje bij "ons" neer legt met argumenten zoals discriminatie al dan niet op de arbeids markt isolament. etc etc.
De mentaliteit die de professor beschreef, is voor een groot deel een gevolg van socio-economische omstandigheden (zoals bv. discriminatie op de arbeidsmarkt). Pak je die aan, dan pak je een groot deel van het probleem aan.
Wie is 'ons'?
dat isolement is ook niet iets waar wij verantwoordelijk voor zijn (of in iedergeval niet in de eerste plaats). De turkse en marokaanse gastarbeiders die wilde het liefst gewoon bij elkaar wonen etc.
Als tienduizend Nederlanders morgen naar Marokko emigreren, denk je dan dat ze niet het liefst bij elkaar wonen? Het is heel logisch dat je een vertrouwde omgeving zoekt.
ik ben het opzich met je eens dat sociaal-economische omstandigheden opzeker invloeden heeft op de criminaliteit maar ik vind het oneerlijk dat de argumenten dan vaak gaat over wat nederland & "de nederlanders" fout doen.
Ik zeg toch nergens dat 'Nederland' of 'de Nederlanders' iets fout doen?
Ik stel alleen vast dat criminaliteit vaak het gevolg is van slechte socio-economische omstandigheden en om die criminaliteit te doen dalen, moet je investeren in het verbeteren van die socio-economische omstandigheden. Zowel voor allochtonen als autochtonen.