d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > 1 Ding Begrijp Ik Niet Over Racisten > Kom Inside
Prev1789101129Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 30 2008 02:05pm
Quote (Kanni @ Tue, 30 Sep 2008, 19:18)
Mee eens, al ben ik ervan overtuigd dat die foute mentaliteit door meerdere zaken bepaald wordt (identiteitscrisis, financiƫle moeilijkheden, geen toekomstperspectief).

Trouwens, als je naar de geschiedenis van dat volk kijkt, is het heel logisch dat Rifi's erg gesteld zijn op hun vrijheid. Berbers worden nog steeds als minderwaardig beschouwd in grote delen van Marokko. Anderzijds wordt dat isolement ook pas sinds 'n decennia als een probleem gezien. Toen gastarbeiders in Nederland aankwamen, kregen ze geen cursus Nederlands en moesten ze de datum van Koninginnedag niet uit 't hoofd leren. Je oogst wat je zaait.

Ook nog even zeggen dat asociaal gedrag is niet typisch iets Marokkaans is. 'Flodders' bestaan even goed. Als je die Nederlandse criminelen zou onderzoeken, zou je dezelfde conclusies trekken. Meeste criminelen komen uit 'n sociaal zwak milieu. Marokkaan, Antilliaan of Nederlander. Die eerste twee zullen meer opduiken in de statistieken, omdat ze vaker uit dat soort milieu komen.


Stel je niet zo aan.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 30 2008 02:40pm
Quote (mikexx2020 @ Mon, Sep 29 2008, 08:51pm)
Quote (JWT @ Mon, Sep 29 2008, 09:51pm)
Quote (mikexx2020 @ Mon, Sep 29 2008, 08:49pm)
Quote (JWT @ Mon, Sep 29 2008, 09:49pm)
Quote (mikexx2020 @ Mon, Sep 29 2008, 08:48pm)
Quote (JWT @ Mon, Sep 29 2008, 09:47pm)
Quote (mikexx2020 @ Mon, Sep 29 2008, 07:50pm)
sogenaamd antiliaanns newbie
Leer zelfs Nederlands, kutmongool.


je bent een antiliaan wil je zeggen?
50/50


jaja zal wel bai den conyo bo mama
Jij in die van je vader. Welke van de 2, maakt niet uit.


bo no sa nada mariku papia papiamento tambe dushi?



Kerel is niet goed.
Member
Posts: 1,935
Joined: Jun 3 2008
Gold: 6.22
Sep 30 2008 02:48pm
piapiamentio dipapa pizza bueno digorgio
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Sep 30 2008 03:20pm
Quote (Hellskin @ Tue, 30 Sep 2008, 19:34)
ik haalde dat stukje van die professor/hoogleraar aan omdat ik het oneerlijk vind dat je vooral het balletje bij "ons" neer legt met argumenten zoals discriminatie al dan niet op de arbeids markt isolament. etc etc.

De mentaliteit die de professor beschreef, is voor een groot deel een gevolg van socio-economische omstandigheden (zoals bv. discriminatie op de arbeidsmarkt). Pak je die aan, dan pak je een groot deel van het probleem aan.
Wie is 'ons'?

Quote (Hellskin @ Tue, 30 Sep 2008, 19:34)
dat isolement is ook niet iets waar wij verantwoordelijk voor zijn (of in iedergeval niet in de eerste plaats). De turkse en marokaanse gastarbeiders die wilde het liefst gewoon bij elkaar wonen etc.

Als tienduizend Nederlanders morgen naar Marokko emigreren, denk je dan dat ze niet het liefst bij elkaar wonen? Het is heel logisch dat je een vertrouwde omgeving zoekt.

Quote (Hellskin @ Tue, 30 Sep 2008, 19:34)
ik ben het opzich met je eens dat sociaal-economische omstandigheden opzeker invloeden heeft op de criminaliteit maar ik vind het oneerlijk dat de argumenten dan vaak gaat over wat nederland & "de nederlanders" fout doen.

Ik zeg toch nergens dat 'Nederland' of 'de Nederlanders' iets fout doen?
Ik stel alleen vast dat criminaliteit vaak het gevolg is van slechte socio-economische omstandigheden en om die criminaliteit te doen dalen, moet je investeren in het verbeteren van die socio-economische omstandigheden. Zowel voor allochtonen als autochtonen.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Sep 30 2008 03:29pm
[QUOTE=mikexx2020,Mon, 29 Sep 2008, 00:08][QUOTE=JurK.,Sun, Sep 28 2008, 11:06pm]<DIV class=quote1>Quote (mikexx2020 @ Sun, 28 Sep 2008, 23:05)</DIV>
<DIV class=quote2><!--QuoteEBegin-->wat eenkut opmerking
je kan niet eens typen

appels niet appelen[/QUOTE]

tis allebei goed[/QUOTE]

jaja maar luister dan in amerika had je koekoeks clan hun dragen witte kleding omdat ze alles haten wat zwart is
maar hoezo die racisten van NL steunen zogenaamd koekoeks clan
maar toch dragen ze zwarte kleding leg mij dit uit?
zijn ze dan half racists?[/QUOTE]

kijk american history X
Member
Posts: 12,234
Joined: Feb 12 2006
Gold: 20.75
Sep 30 2008 07:03pm
ff voor de duidelijkheid:

koekoeksclan [koekoeksklen] de; m -s 1 groep personen die koekoeksklokken spaart 2 groep kinderen die graag 'anna maria koekoek' speelt 3 groep personen die de cuculus canorus bestudeert
Member
Posts: 4,870
Joined: Oct 9 2005
Gold: 179.04
Oct 1 2008 12:22am
@Kanni:

Als tienduizend Nederlanders morgen naar Marokko emigreren, denk je dan dat ze niet het liefst bij elkaar wonen? Het is heel logisch dat je een vertrouwde omgeving zoekt.

Nee, dat doen ze waarschijnlijk niet. Nederlanders zijn het gewend om zich aan te passen. Wij doen dit al eeuwen, bijvoorbeeld door het spreken van andere talen.
Zelf zit ik momenteel voor enkele maanden in Oostenrijk, ja er zitten hier ook wat Nederlanders, maar ik ga er niet mee om of iets dergelijks.

Ik zeg toch nergens dat 'Nederland' of 'de Nederlanders' iets fout doen?
Ik stel alleen vast dat criminaliteit vaak het gevolg is van slechte socio-economische omstandigheden en om die criminaliteit te doen dalen, moet je investeren in het verbeteren van die socio-economische omstandigheden. Zowel voor allochtonen als autochtonen.


Er is al genoeg geinvesteerd in in het verbeteren van de socio-economische omstandigheden (denk aan verschaffen van werkgelegenheid en sociale uitkeringen) en nog is er geen vooruitgang geboekt, eens houdt het op he...


EDIT: Ja, mijn quoting skills zijn niet zo goed.

This post was edited by Lucas[NM] on Oct 1 2008 12:22am
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Oct 1 2008 01:19am
Lucas,
Quote (jouw profiel)
Doggy-Style
Hihihi

Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Oct 1 2008 01:40am
Quote (Lucas[NM&#93; @ Wed, 1 Oct 2008, 07:22)
@Kanni:

Als tienduizend Nederlanders morgen naar Marokko emigreren, denk je dan dat ze niet het liefst bij elkaar wonen? Het is heel logisch dat je een vertrouwde omgeving zoekt.

Nee, dat doen ze waarschijnlijk niet. Nederlanders zijn het gewend om zich aan te passen. Wij doen dit al eeuwen, bijvoorbeeld door het spreken van andere talen.
Zelf zit ik momenteel voor enkele maanden in Oostenrijk, ja er zitten hier ook wat Nederlanders, maar ik ga er niet mee om of iets dergelijks.


Daar ben ik het alvast niet mee eens. Je hoeft alleen maar naar een willekeurige ANWB-camping te kijken om te zien dat de Nederlander zich, zelfs voor een weekje of 2, niet per definitie wil aanpassen.

@Hellskin: Niemand maakt in dit geval bewust een fout, let eens op.

This post was edited by sK_Kabouter on Oct 1 2008 01:42am
Member
Posts: 4,870
Joined: Oct 9 2005
Gold: 179.04
Oct 1 2008 01:45am
Quote (JWT @ Wed, Oct 1 2008, 09:19am)
Lucas,
Hihihi


Ja, dus?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1789101129Next
Add Reply New Topic New Poll