Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 21:56)
Toch vind ik dat 't een eigen keuze blijft, en de overheid heeft ZAT geld voor die operatie's of wat dan ook. Enig idee hoeveel mensen hun verzekeringen betalen en nooit naar de dokter of wat dan ook gaan?
Ik betaal wel, maar ben al zo'n 5-6 jaar niet naar de dokter geweest. En zo zijn er zat mensen die hetzelfde hebben.
In principe is 't je eigen keuze. Maar ik vind dat een egoïstische (en domme) keuze.
Moesten mensen geen longkanker kweken, zou 't geld dat daarbij vrijkomt aan nuttigere zaken besteed kunnen worden.
Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 21:56)
Maar ik snap je punt wel, vindt alleen niet dat je rokers allemaal over 1 kam moet scheren.
Over één kam scheren? Roken is ongezond. That's it.
Quote (Hellskin)
zoiezo heeft roken ook niet zoveel invloed op de totale gezondheidszorg dat het een issue is.
Heb jij enig idee hoeveel een longkankerpatiënt kost, en hoeveel longkankerpatiënten er ten gevolge van roken zijn?
Quote (Hellskin)
maar de verzekeraars in nederland (en vast ook in belgie) hebben meer dan genoeg geld
Het punt is dat je als 't ware spaart voor een bepaalde ziekte en wanneer ze je treft, je anderen laat opdraaien voor de kosten. Terwijl je de ziekte had kunnen voorkomen door niet te roken.
Ik weet niet of die verzekeraars meer dan genoeg geld hebben. Ik weet ook niet of er zoiets bestaat als: 'meer dan genoeg geld hebben'.