d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wiet & Hasj > Welke Soorten Hou Jij Van?
Prev1789101114Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Apr 11 2008 11:17am
Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 18:09)
Als je het zo bekijkt, dan zou je tegen iedereen die ongezond leeft aan moeten zeuren. Niet alleen de rokers.

Ik ben zelf ook geen gezondheidsfreak, maar bij overduidelijke gevallen van 'n heel ongezonde levensstijl: ja.
Ik zeur niet.
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 11 2008 02:56pm
Quote (??NNI @ Fri, 11 Apr 2008, 19:17)
Ik ben zelf ook geen gezondheidsfreak, maar bij overduidelijke gevallen van 'n heel ongezonde levensstijl: ja.
Ik zeur niet.


Toch vind ik dat 't een eigen keuze blijft, en de overheid heeft ZAT geld voor die operatie's of wat dan ook. Enig idee hoeveel mensen hun verzekeringen betalen en nooit naar de dokter of wat dan ook gaan?
Ik betaal wel, maar ben al zo'n 5-6 jaar niet naar de dokter geweest. En zo zijn er zat mensen die hetzelfde hebben.

Maar ik snap je punt wel, vindt alleen niet dat je rokers allemaal over 1 kam moet scheren.
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Apr 12 2008 08:05am
Quote
Maar ik snap je punt wel, vindt alleen niet dat je rokers allemaal over 1 kam moet scheren.


zoiezo heeft roken ook niet zoveel invloed op de totale gezondheidszorg dat het een issue is.



Ik moet best vaak naar de docter en ziekenhuis. maar ik heb nognooit gerookt of geblowt.
ik bezoek op dit moment z'n 2x per week een fisiotherapeut.

als dat een probleem is dan gaat de verzekering nog vragen of ik aub wil stoppen met het werk dat ik doe en dat ik stop met thaiboxen

ik neem het nu niet op voor de rokers/blowers. ik heb absoluut een hekel aan roken enzo en ik ben pro-rookverbod. maar de verzekeraars in nederland (en vast ook in belgie) hebben meer dan genoeg geld

Quote (�?NNI @ Fri, Apr 11 2008, 05:17pm)

Ik zeur niet.


dat is niet zoals ik me je herrinner happy.gif

This post was edited by Hellskin on Apr 12 2008 08:08am
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 12 2008 08:57am
Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 21:56)
Toch vind ik dat 't een eigen keuze blijft, en de overheid heeft ZAT geld voor die operatie's of wat dan ook. Enig idee hoeveel mensen hun verzekeringen betalen en nooit naar de dokter of wat dan ook gaan?
Ik betaal wel, maar ben al zo'n 5-6 jaar niet naar de dokter geweest. En zo zijn er zat mensen die hetzelfde hebben.

Maar ik snap je punt wel, vindt alleen niet dat je rokers allemaal over 1 kam moet scheren.


wat heeft, de overheid heeft genoeg geld en mensen die hun verzekering betalen en nooit naar de docter hoeven met elkaar te maken?

denk je dat dat geld naar de overheid gaat?
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Apr 12 2008 08:57am
Quote (BadBoyDeGekste @ Sat, Apr 12 2008, 03:57pm)
wat heeft, de overheid heeft genoeg geld en mensen die hun verzekering betalen en nooit naar de docter hoeven met elkaar te maken?

denk je dat dat geld naar de overheid gaat?


uhhh.. ja?

Belasting etc, hoe komt de overheid anders aan het geld?
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 12 2008 08:59am
Quote (Apachai @ Sat, 12 Apr 2008, 15:57)
uhhh.. ja?

Belasting etc, hoe komt de overheid anders aan het geld?


wat heeft ziekte kosten verzekering met de overheid te maken??!


belasting en verzekering betalen heeft echt niets met elkaar te maken...
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Apr 12 2008 09:00am
Quote (BadBoyDeGekste @ Sat, Apr 12 2008, 03:59pm)
wat heeft ziekte kosten verzekering met de overheid te maken??!


belasting en verzekering betalen heeft echt niets met elkaar te maken...


Neej maar de overheid heeft nog wel genoeg geld?
En icon_pointr.gif de operaties etc die moeten worden betaald zijn wel duur, maar de mensen die die operaties hebben, hebben jaren lang accijns betaald icon_pointr.gif aan de overheid..
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Apr 12 2008 11:31am
Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 21:56)
Toch vind ik dat 't een eigen keuze blijft, en de overheid heeft ZAT geld voor die operatie's of wat dan ook. Enig idee hoeveel mensen hun verzekeringen betalen en nooit naar de dokter of wat dan ook gaan?
Ik betaal wel, maar ben al zo'n 5-6 jaar niet naar de dokter geweest. En zo zijn er zat mensen die hetzelfde hebben.

In principe is 't je eigen keuze. Maar ik vind dat een egoïstische (en domme) keuze.
Moesten mensen geen longkanker kweken, zou 't geld dat daarbij vrijkomt aan nuttigere zaken besteed kunnen worden.

Quote (CorvX @ Fri, 11 Apr 2008, 21:56)
Maar ik snap je punt wel, vindt alleen niet dat je rokers allemaal over 1 kam moet scheren.

Over één kam scheren? Roken is ongezond. That's it.

Quote (Hellskin)
zoiezo heeft roken ook niet zoveel invloed op de totale gezondheidszorg dat het een issue is.

Heb jij enig idee hoeveel een longkankerpatiënt kost, en hoeveel longkankerpatiënten er ten gevolge van roken zijn?

Quote (Hellskin)
maar de verzekeraars in nederland (en vast ook in belgie) hebben meer dan genoeg geld

Het punt is dat je als 't ware spaart voor een bepaalde ziekte en wanneer ze je treft, je anderen laat opdraaien voor de kosten. Terwijl je de ziekte had kunnen voorkomen door niet te roken.
Ik weet niet of die verzekeraars meer dan genoeg geld hebben. Ik weet ook niet of er zoiets bestaat als: 'meer dan genoeg geld hebben'.
Member
Posts: 8,696
Joined: Apr 1 2005
Gold: 10,649.90
Apr 14 2008 08:42am
Quote (BadBoyDeGekste @ Thu, Apr 10 2008, 04:23pm)
hij het betere dingen te doen imo


ja speel geen d2 meer alhoewel heb gister mf sorcje gemaakt maar niet actief meer
en me opleiding kost veel tijd dus nn jsp
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 14 2008 08:49am
Quote (??NNI @ Sat, 12 Apr 2008, 19:31)
In principe is 't je eigen keuze. Maar ik vind dat een egoïstische (en domme) keuze.
Moesten mensen geen longkanker kweken, zou 't geld dat daarbij vrijkomt aan nuttigere zaken besteed kunnen worden.


Dat is jouw mening, mijne niet.
En de overheid krijgt superveel geld door mensen die roken, hele hoge accijns staat er op tabak.
Dus egoistisch? Nee.
Als iedereen ineens zou stoppen met roken, dan duurde het niet lang voordat de overheid belastingen etc duurder hadden gemaakt.
En wat voor nuttigere zaken? Geld dat de overheid overhoud gaat mooi hun eigen zak in.

Go Back To Nederlands Topic List
Prev1789101114Next
Closed New Topic New Poll