Quote (xepolite @ Wed, 22 Mar 2006, 17:12)
Quote (¢?NNI)
Huh? Natuurlijk worden de gevangenisstraffen NU niet effectief uitgevoerd, we hebben het hier over een hypothetische stelling. Ik heb trouwens ook nog geen executies gezien in Nederland/België, jij wel soms?
Natuurlijk hebben we het over een hypothetische stelling; Wat is de belangrijkste regel bij het opstellen van hypothesen? Realistisch blijven. Aan je tweede zin begrijp ik niets, sorry.
Jij zei:
Quote (xepolite)
We kunnen helaas geen van beide bewijzen of dit wel of niet mogelijk is, hoewel de manier waarop gevangenisstraffen tot nu toe zijn uitgevoerd in mijn voordeel spreken.
"in mijn voordeel spreken"? Huh? Natuurlijk worden de gevangenisstraffen NU niet effectief uitgevoerd, we hebben het hier over een hypothetische stelling. Ik heb trouwens ook nog geen executies gezien in Nederland/België, jij wel soms? Of wat bedoel je met dat "in mijn voordeel spreken"?
En wat is er niet realistisch aan het effectief uitvoeren van gevangenisstraffen?
Quote (xepolite @ Wed, 22 Mar 2006, 17:12)
Quote (¢?NNI)
'Geen argument'? Hoe is dat geen argument? Als het invoeren van de doodstraf het opgeven van lidmaatschap bij de EU zou betekenen is dat een goede REDEN AKA ARGUMENT om het niet in te voeren.
Opnieuw; omdat je regels/voorwaarden kunt veranderen. Als er nu een referendum komt over het wel of niet toestaan van de doodstraf en de meerderheid stemt voor, dan worden die regels echt wel aangepast.
Ah, je hebt het dus over de EU. Dat lijkt me bijna onmogelijk. Als één van de belangrijke EU-landen tegenstemt, is het al zo goed als beslist. "realistisch blijven"? Intresting.
Quote (Ov2rkill)
Omg die gesprekken gaan hier echt over de ballen, in plaats van elkaar constant tegen te spreken probeer eens compromissen te sluiten. Jullie lijken soms echt wel kinder van 5 jaar met een IQ van een puber
Tolerantie is ook een vorm van volwassenheid. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt, ik discussiër met xepolite over onze visie op de doodstraf. De reden waarom we geen "compromis" sluiten is omdat we beiden vastberaden en ontoegeeflijk zijn en vast zijn overtuigd van ons eigen standpunt, of ja, hoe noemde jij het?
Btw: compromis maken is iets voor politici.
This post was edited by ¢?NNI on Mar 22 2006 10:34am