d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > De Wereld Op De Kast
Prev1678910Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jun 4 2007 10:25am
Quote (sK_Kabouter @ Mon, Jun 4 2007, 04:24pm)
Quote (Xepo @ Mon, 4 Jun 2007, 18:22)
Quote (sK_Kabouter @ Mon, Jun 4 2007, 04:17pm)
edit: stel dat een alcoholist en een niet-alcoholist allebei nog maar 30 dagen te leven hebben en er is 1 lever beschikbaar. Wie zou hem moeten krijgen? dilemma!
Ja, precies! en laten ze nou ook nog even oud zijn ^^

Ik hoop dat het nooit voorkomt.

Ik bedacht me net dat het alleen maar lastiger wordt als bijvoorbeeld de alcoholist kinderen heeft en de niet-alcoholist...pffffff....
Moraal van dit verhaal; zorg dat je niet hoeft te beslissen over wie een donor-orgaan krijgt =p

Member
Gold: 774.55
Jun 4 2007 10:27am
Dan zou ik toch de "gezonde" persoon het lever geven. Wie weet gaat de alcohol list vervolgens met zijn nieuwe lever verder.
Maar dat ligt er natuurlijk weer aan wat de oorzaak is dat die andere persoon een nieuwe lever nodig heeft.
Die alcoholist heeft het kunnen voorkomen.
Member
Gold: 0.48
Jun 4 2007 10:36am
Quote (xycho2d @ Mon, 4 Jun 2007, 17:27)
Dan zou ik toch de "gezonde" persoon het lever geven. Wie weet gaat de alcohol list vervolgens met zijn nieuwe lever verder.
Maar dat ligt er natuurlijk weer aan wat de oorzaak is dat die andere persoon een nieuwe lever nodig heeft.
Ja, maar heeft de non-alcoholist meer recht dan de alcoholist?

nah

Member
Gold: 116.00
Jun 4 2007 10:46am
Quote (Doggy-Style @ Mon, 4 Jun 2007, 18:36)
Quote (xycho2d @ Mon, 4 Jun 2007, 17:27)
Ja, maar heeft de non-alcoholist meer recht dan de alcoholist?

nah

Is het rationeel gezien effectiever omgaan met donororganen? Ja.
Het is alleen niet vast te stellen wat de criteria moeten zijn.

This post was edited by sK_Kabouter on Jun 4 2007 10:47am
Member
Gold: 132.00
Jun 4 2007 01:52pm
Quote (Toasts @ Sat, Jun 2 2007, 12:55pm)
Ik doneer mijn organen na mijn dood, aangezien ik ze toch niet meer nodig zal hebben. happy.gif

En jij ?

net wat ik denk..
Member
Gold: 31.00
Jun 4 2007 02:30pm
Quote (sK_Kabouter @ Mon, Jun 4 2007, 03:30pm)
"tot een stuk in de nacht zitten" is iets anders dan je longen kapotroken of je lever kapotdrinken. Ik zit ook wel eens 5 avonden in de week in de kroeg. Maakt dat van mij een alcoholist? Nee. (Ja. 20 glazen per week is alcoholisme..maar daar rekenen alleen mierenneukers mee) Tuurlijk missen ze wel eens iets, maar als die werfleider zijn vorige lever echt kapotgedronken had lijkt het me sterk dat hij een nieuwe lever had gekregen.

Quote (Wuben[NM] @ Mon, 4 Jun 2007, 17:02)
Quote (DemOnatOr @ Mon, 4 Jun 2007, 14:28)
Als er niks wordt terug gestuurd gaan zij er van uit dat je wilt doneren(?).. dus bij deze, je bent donor!

Ik dacht dat die regeling was teruggeroepen?

dat is ook zo.

Niet, lees je brief na. Ty!

Ik had dat gelezen en had geen zin om terug te sturen. Maar toen las ik dat als je niet terug stuurde dat zij er automatisch van uitgingen dat je wou doneren.
Luiheid ftl :<

This post was edited by DemOnatOr on Jun 4 2007 02:31pm
Member
Gold: 0.00
Warn: 10%
Jun 4 2007 07:00pm
Quote (DemOnatOr @ Mon, Jun 4 2007, 08:30pm)
"tot een stuk in de nacht zitten" is iets anders dan je longen kapotroken of je lever kapotdrinken. Ik zit ook wel eens 5 avonden in de week in de kroeg. Maakt dat van mij een alcoholist? Nee. (Ja. 20 glazen per week is alcoholisme..maar daar rekenen alleen mierenneukers mee) Tuurlijk missen ze wel eens iets, maar als die werfleider zijn vorige lever echt kapotgedronken had lijkt het me sterk dat hij een nieuwe lever had gekregen.

Als er niks wordt terug gestuurd gaan zij er van uit dat je wilt doneren(?).. dus bij deze, je bent donor!

dat is ook zo.

Ik had dat gelezen en had geen zin om terug te sturen. Maar toen las ik dat als je niet terug stuurde dat zij er automatisch van uitgingen dat je wou doneren.

Je kunt het toch altijd nog veranderen?
Member
Jun 5 2007 01:14am
Quote (Skulvar @ Tue, Jun 5 2007, 01:00am)
Quote (DemOnatOr @ Mon, Jun 4 2007, 08:30pm)

dat is ook zo.

Je kunt het toch altijd nog veranderen?

Ja, maar totdat je dat doet gaan ze er nog wel vanuit dat je donor wilt zijn/bent.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jun 5 2007 06:52am
Quote (http://www.donorvoorlichting.nl)
Niet registreren is niet hetzelfde als geen donor willen zijn. De vraag over donatie blijft, maar ligt dan in handen van de nabestaanden. Met alle onduidelijkheid en zorgen van dien.

Bij verschil van mening tussen de nabestaanden kan de donatie geen doorgang vinden. Zijn er geen nabestaanden en heeft de overledene zijn keuze niet geregistreerd in het Donorregister, dan is de betrokkene geen donor.

Hoezo is iedereen donor?

This post was edited by Xepo on Jun 5 2007 06:53am
Member
Jun 5 2007 07:15am
Quote (Xepo @ Tue, Jun 5 2007, 12:52pm)
Niet registreren is niet hetzelfde als geen donor willen zijn. De vraag over donatie blijft, maar ligt dan in handen van de nabestaanden. Met alle onduidelijkheid en zorgen van dien.

Bij verschil van mening tussen de nabestaanden kan de donatie geen doorgang vinden. Zijn er geen nabestaanden en heeft de overledene zijn keuze niet geregistreerd in het Donorregister, dan is de betrokkene geen donor.

Hoezo is iedereen donor?

Ik heb nooit gezegd dat iedereen donor is, ten eerste al omdat sommige mensen het wel terug sturen dat ze geen donor willen zijn. Ook denk ik als je aangeeft dat je nabestaanden het mogen beslissen (of als je niks terug stuurt en je dan dus alsnog je nabestaanden laat beslissen).. dat je dan wel donor wilt zijn, maar je nabestaanden laat beslissen aangezien zij het misschien niet willen. Want als je echt geen donor wilt zijn, laat je je nabestaande niet beslissen en geef je zelf wel aan dat je het niet wilt.

Hoe denk jij hier over dan?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1678910Next
Add Reply New Topic New Poll