d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Drugs > Meningen graag!
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4.00
Mar 28 2007 06:03am
Naja, komt op het zelfde neer uiteindelijk wink.gif, een jonko op z'n tijd is ook wel lekker maar teveel beinvloed je school/werk, je sociale leven en het is ook niet zo goed voor je hersenen.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 28 2007 06:03am
Quote (¢?NNI @ Wed, Mar 28 2007, 12:00pm)
Quote (Xepo @ Wed, 28 Mar 2007, 12:51)
Jawel, teveel alcohol verhoogt bijvoorbeeld weer de bloeddruk. Waar die grens precies ligt weet ik niet, maar 1  consumptie per dag (~10gr alcohol) kan geen kwaad.

Uhu. Een glaasje (rode) wijn is gezond, heb ik geleerd.

Shinobi-tlo; wat een wijsheid.
Oh, een kleine correctie overigens; het bloedvatverwijding komt niet door de alcohol zelf, maar door de zogehete polyfenolen die gepaard gaan met alcoholische dranken. Alcohol heeft trouwens verder nog invloed op de verhouding tussen HDL en LDL cholesterol (HDL = goed, alcohol zorgt voor meer HDL en minder LDL) en de bloedstolling (minder risico op klonten en dus hart/vaat ziekten).

Ik heb dus in mijn vorige post wat dingen door elkaar gegooid, niet dat het uiteindelijk wat uitmaakt, maar toch... =\

This post was edited by Xepo on Mar 28 2007 06:04am
Member
Gold: 0.31
Mar 28 2007 06:40am
Quote (Xepo @ Wed, Mar 28 2007, 12:32pm)
Meh, ik ben het er niet mee eens dat alcohol, bij normaal gebruik, slechter is dan een joint. Je lichaam verwerkt een biertje in ruimweg anderhalf uur. Het giftige THC daarintegen wordt opgeslagen in vetweefsel, geslachtsorganen en hersenen en het duurt weken voordat het allemaal is afgebroken. Mensen die meerdere keren per week een joint roken staan dus continue bloot aan thc ( en is de kans op een overdosis groter dan bij alcohol). Daarnaast heeft alcohol nog een positieve werking, namelijk bloedvatverwijding, waardoor de kans op hart en vaatziekten afneemt. Een joint daarintegen brengt alleen extra kankerverwekkende stoffen met zich mee.

Even advocaat van de duivel spelen hier.
Alcohol heeft op zich een meer verslavend karakter, het kan zowel lichamelijk als geestelijk verslavend zijn. Alcohol zoals jij ziet, bekijk je uit de ogen van iemand die het 'normaal' zou doen, maar iedereen weet dat er op dat vlak enorm veel gezondigd wordt. Hoeveel mensen zijn er niet die dagelijks hun bepaalde alocholconsumptie nodig hebben alvorens te slapen, of zelf 's morgens voor het werken, want anders kunnen ze niet normaal functioneren of kunnen ze gewoonweg niet slapen. Alcohol, op een niet zo onschuldige basis gedronken dan, is dan ook weer een doodssteek voor de lever, waarbij ik al evenveel mensen heb zien afzien en zelf sterven in een vergevorderd acuut stadium. Alcohol op zich heeft zoveel invloed op je motoriek maar het geeft je dan weer het gevoel dat je alles aankan, in mijn ogen een levensgevaarlijke combinatie.
Weed, of de thc erin is dan weer iets wat de mens sedeert maar het geeft de mens geen gevoel dat hij nog alles kan. Het wordt onder andere gebruikt voor medische doeleinden met bewezen voordelen. Een joint, zoals je zei over alcohol, bij normaal, 'verstandig' gebruik brengt met zich ook mee dat mensen zich kalmer voelen, rustiger. Wat op zich zorgt voor een algemene, rustigere gemoedstoestand, wat een mooie afwisseling is in deze stressvolle wereld.
Member
Gold: 116.00
Mar 28 2007 07:51am
Quote (¢?NNI @ Wed, 28 Mar 2007, 13:01)
Quote (Kanni)
Quote (Wuben[NM)
,Tue, 27 Mar 2007, 18:53]Alcohol = hard drug.

Dat is afhankelijk van de gebruiker. Wanneer het "in grote hoeveelheid" wordt gebruikt, is het inderdaad "zeer schadelijk".

Plus, vatbaarheid voor verslavingen hangt af van persoon tot persoon. Ik vermoed dat het genetisch bepaald is, en erfelijk. Niet iedereen is er even vatbaar voor.

Dat is correct. De aanleg voor alcoholisme verschilt per persoon en wordt deels genetisch bepaald. Dit geld trouwens ook voor de vatbaarheid voor schadelijke uitwerkingen van joints zoals psychoses.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 28 2007 07:52am
Quote (Ov2rkill @ Wed, Mar 28 2007, 12:40pm)
Quote (Xepo @ Wed, Mar 28 2007, 12:32pm)
Meh, ik ben het er niet mee eens dat alcohol, bij normaal gebruik, slechter is dan een joint. Je lichaam verwerkt een biertje in ruimweg anderhalf uur. Het giftige THC daarintegen wordt opgeslagen in vetweefsel, geslachtsorganen en hersenen en het duurt weken voordat het allemaal is afgebroken. Mensen die meerdere keren per week een joint roken staan dus continue bloot aan thc ( en is de kans op een overdosis groter dan bij alcohol). Daarnaast heeft alcohol nog een positieve werking, namelijk bloedvatverwijding, waardoor de kans op hart en vaatziekten afneemt. Een joint daarintegen brengt alleen extra kankerverwekkende stoffen met zich mee.

Even advocaat van de duivel spelen hier.
Alcohol heeft op zich een meer verslavend karakter, het kan zowel lichamelijk als geestelijk verslavend zijn. Alcohol zoals jij ziet, bekijk je uit de ogen van iemand die het 'normaal' zou doen, maar iedereen weet dat er op dat vlak enorm veel gezondigd wordt. Hoeveel mensen zijn er niet die dagelijks hun bepaalde alocholconsumptie nodig hebben alvorens te slapen, of zelf 's morgens voor het werken, want anders kunnen ze niet normaal functioneren of kunnen ze gewoonweg niet slapen. Alcohol, op een niet zo onschuldige basis gedronken dan, is dan ook weer een doodssteek voor de lever, waarbij ik al evenveel mensen heb zien afzien en zelf sterven in een vergevorderd acuut stadium. Alcohol op zich heeft zoveel invloed op je motoriek maar het geeft je dan weer het gevoel dat je alles aankan, in mijn ogen een levensgevaarlijke combinatie.
Weed, of de thc erin is dan weer iets wat de mens sedeert maar het geeft de mens geen gevoel dat hij nog alles kan. Het wordt onder andere gebruikt voor medische doeleinden met bewezen voordelen. Een joint, zoals je zei over alcohol, bij normaal, 'verstandig' gebruik brengt met zich ook mee dat mensen zich kalmer voelen, rustiger. Wat op zich zorgt voor een algemene, rustigere gemoedstoestand, wat een mooie afwisseling is in deze stressvolle wereld.

Ik ontken ook niet dat alcohol slecht is. Wanneer je lichamelijke afhankelijkheid van alcohol hebt ontwikkeld, dan val je niet meer onder de categorie 'normaal gebruik'. Alcohol is overigens alleen echt een 'doodssteek' bij duidelijk teveel gebruik. De reactie op alcohol of wiet verschilt ook enorm, ik wordt enorm suf van alcohol terwijl een vriend van me juist hyperactief wordt. Een verschillende reactie is ongetwijfeld ook te zien bij mensen die onder invloed zijn van cannabis.

Over wat voor medische doeleinden heb je het? voor zover ik weet wordt het alleen gebruikt voor pijnbestrijding en in de vorm van zalfen. Hoe dan ook, het betrekken van reeds aanwezige ziekten vind ik een beetje zinloos.

This post was edited by Xepo on Mar 28 2007 07:53am
Member
Gold: 100.00
Mar 28 2007 09:09am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Mar 28 2007, 10:27am)

dit onderzoek zegt me niet zo heel veel er staat niks over waarom en in welke maten het slechter is... (of heb ik dat gemist?)

ghb schadelijker dan xtc? lijkt me sterk
Member
Gold: 774.55
Mar 28 2007 09:15am
Quote (Hellskin @ Wed, Mar 28 2007, 03:09pm)
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Mar 28 2007, 10:27am)

dit onderzoek zegt me niet zo heel veel er staat niks over waarom en in welke maten het slechter is... (of heb ik dat gemist?)

ghb schadelijker dan xtc? lijkt me sterk

Nja het is uitgebracht door BBC, lijkt me niet dat ze onzin op hun site zetten.
Member
Gold: 100.00
Mar 28 2007 09:19am
dat het door bbc uitgebracht is zegt me ook vrij weinig...

er zijn zoveel bronnen die zich indeze tegenspreken..
Member
Gold: 0.00
Mar 28 2007 09:28am
Leuk om te zien dat er al zoveel reply's zijn.
Grappig ook dat de discussie eens een keertje niet alleen maar over wel of niet goed gaat, dat is toch een eindeloze discussie.
Bedankt voor het plaatsen van die bron, dat is dus precies wat ik bedoel en waar m'n post uiteindelijk over begon.
Member
Gold: 14.89
Mar 28 2007 09:42am
Quote (Hellskin @ Wed, 28 Mar 2007, 16:19)
dat het door bbc uitgebracht is zegt me ook vrij weinig...

er zijn zoveel bronnen die zich indeze tegenspreken..

Welke bron moet dan met de feiten komen, wil je het wel geloven?

Of ben je zo kortzichtig, dat je het gewoon niet wil geloven.

Onzin die jij nu zegt, slaat natuurlijk nergens op.

This post was edited by WemyNM on Mar 28 2007 09:43am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll