Quote (Xepo @ Wed, Mar 28 2007, 12:32pm)
Meh, ik ben het er niet mee eens dat alcohol, bij normaal gebruik, slechter is dan een joint. Je lichaam verwerkt een biertje in ruimweg anderhalf uur. Het giftige THC daarintegen wordt opgeslagen in vetweefsel, geslachtsorganen en hersenen en het duurt weken voordat het allemaal is afgebroken. Mensen die meerdere keren per week een joint roken staan dus continue bloot aan thc ( en is de kans op een overdosis groter dan bij alcohol). Daarnaast heeft alcohol nog een positieve werking, namelijk bloedvatverwijding, waardoor de kans op hart en vaatziekten afneemt. Een joint daarintegen brengt alleen extra kankerverwekkende stoffen met zich mee.
Even advocaat van de duivel spelen hier.
Alcohol heeft op zich een meer verslavend karakter, het kan zowel lichamelijk als geestelijk verslavend zijn. Alcohol zoals jij ziet, bekijk je uit de ogen van iemand die het 'normaal' zou doen, maar iedereen weet dat er op dat vlak enorm veel gezondigd wordt. Hoeveel mensen zijn er niet die dagelijks hun bepaalde alocholconsumptie nodig hebben alvorens te slapen, of zelf 's morgens voor het werken, want anders kunnen ze niet normaal functioneren of kunnen ze gewoonweg niet slapen. Alcohol, op een niet zo onschuldige basis gedronken dan, is dan ook weer een doodssteek voor de lever, waarbij ik al evenveel mensen heb zien afzien en zelf sterven in een vergevorderd acuut stadium. Alcohol op zich heeft zoveel invloed op je motoriek maar het geeft je dan weer het gevoel dat je alles aankan, in mijn ogen een levensgevaarlijke combinatie.
Weed, of de thc erin is dan weer iets wat de mens sedeert maar het geeft de mens geen gevoel dat hij nog alles kan. Het wordt onder andere gebruikt voor medische doeleinden met bewezen voordelen. Een joint, zoals je zei over alcohol, bij normaal, 'verstandig' gebruik brengt met zich ook mee dat mensen zich kalmer voelen, rustiger. Wat op zich zorgt voor een algemene, rustigere gemoedstoestand, wat een mooie afwisseling is in deze stressvolle wereld.