Quote (Ov2rkill @ Mon, 22 Jan 2007, 01:59)
Mentaliteitsverandering :/ Tja het niveau van opleidingen en de werkgelegenheid is er gewoon lager dan in vlaanderen, logisch dat er dan minder inkomen komt van wallonië. Dit is dan weer niet de fout van de bevolking waarvan ze keer op keer toch beschuldigd van worden. Jobgelegenheid creëren is niet meer de verantwoordelijkheidvan de bevolking zelf..
Nu heerst er wel weinig wil om te werken onder een deel van de Walen. Dat mag gezegd worden.
Voor mij mag de hele monarchie afgeschaft worden, mettertijd toch, vooral omtrend die dotaties. Voor oudere mensen heeft het koninklijk huis wel nog betekenis, steun en toeverlaat, iets waarmee ze de oorlog door geraakten. Voor hen mag het nog blijven, maar ik vermoed dat het koningshuis toch rustig gaat vervagen tot iets onbenullig, iets wat nu al gebeurt met het christendom.
Ik vermoed dat het koningshuis, net zoals het Christendom nog heel veel macht hebben achter de schermen. Lees jij soms Humo? Stond deze week een interessant artikel in over de doofpotaffaires van het koningshuis.
Spreek je zo AN in het dagelijkse leven? Ik heb nog nooit problemen gehad met dialecten: oost/west-vlaams, antwerps, brabants, allemaal wel te verstaan moet ik zeggen. Limburgers heb ik dan wel nog niet veel tegengekomen maar die zijn van nature uit geen probleem om te verstaan

Dialecten zijn eigenlijk iets waarvan ik hou, verscheidenheid troef zou ik zo zeggen, dit met zijn noodzakelijke gelijkenissen, anders zouden we gewoon over een taal bezig zijn.
Ik spreek iets tussen AN en Antwerps dialect in het dagelijks leven.
Quote (CursedWater @ Mon, 22 Jan 2007, 13:01)
/Verwacht een donatie in fg, gelijk aan het bedrag dat een Nederlander zou moeten betalen voor het gebruiken van onze prachtige Nederlandse snelwegen, gecombineerd met het mooie rustgevende flora en fauna rondom...
Ik neem de trein.
Wat is die topicmaker toch een trieste Belg. Woont in de VS, en haat vier miljoen van zijn medeburgers.