d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Saddam Hussein > Zie er nog geen topic over dus
Prev167891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Nov 10 2006 10:53am
Quote (Yoghurt. @ Fri, 10 Nov 2006, 16:08)
waarom zou je iemand nog laten leven, kost alleen geld, laat hem meteen dood gaan zijn we van dat gajes af.

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

Te lang, geen tijd om allemaal te lezen
Member
Gold: 0.00
Nov 10 2006 11:00am
Quote (edujackass @ Fri, Nov 10 2006, 04:53pm)
waarom zou je iemand nog laten leven, kost alleen geld, laat hem meteen dood gaan zijn we van dat gajes af.

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

Nou niemand die je verplicht om het te lezen hoor. Mensen die zich ergeren aan heel deze commotie zullen het wel lezen, en zo niet, i dont care. Ik heb men mening gezegd, and thats it.
Maar er is ook geen reden om zo te reageren... "bllaaaat"...
wat ben jij cool zeg, zeker de grappigste vant huis?
Member
Nov 10 2006 11:58am
Quote (Ov2rkill @ Fri, 10 Nov 2006, 15:46)
Quote (Kanni)
De plicht van de staat is ervoor zorgen dat de dader geen slachtoffers meer kan maken. Niet "alles van een persoon afnemen zoals hij bij iemand anders deed."
Uiteindelijk bekom je met mijn hetgeen ik zei wel hetgeen jij (of beter "de staat') wil. De staat is er ook om hetgeen te doen wat het volk beslist, althans in mijn ogen.
Dat terzijde, het gaat hier over het feit of je vind dat de doodstraf gepast is of niet in zo een situatie, en ik vind van wel.

Nee, het gerecht past wetten toe. Die wetten worden gemaakt en goedgekeurd door politici. Politici worden gekozen door het volk. Dat is hoe het werkt.

Quote (Ov2rkill @ Fri, 10 Nov 2006, 15:46)
Quote (Kanni)
Dus jij vind dat een verkrachter als straf zelf verkracht moet worden?
Liefst niet alles letterlijk nemen van wat ik schrijf, ze mogen even erg bestraft worden naargelang hun misdaad, ik spreek me omtrend de straf zelf niet uit.

Blijkbaar heb ik je verkeerd begrepen dan. Wat bedoelde je precies met:
Quote (Danny)
JA, oog om oog, tand om tand, maar dit is een misdaad die niet meer rechtgezet kan worden.

Wat vind je wel een verdiende straf? Waarom spreek je je daarover niet uit?

Quote (pvp-mjol @ Fri, 10 Nov 2006, 15:48)
Quote (¢?NNI @ Fri, Nov 10 2006, 01:42pm)

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 17:16)
Ieder land heeft zijn grondwet.
Een gepaste straf wordt uitgesproken door bv. een rechter of ander bevoegd persoon op basis van normen die in een wetboek zijn terug te vinden en op basis van de gepleegde feiten van dat land.

Ik heb geantwoord " is hier de gepaste straf "
Als de doodstraf nu van kracht is voor dat land en de uitspraak zo is, dan sluit ik mij daar bij aan.

Je zegt: "volgens hun wetgeving is dat een gepaste straf", wat inderdaad zo is, maar je zegt ook: "ik sluit mij daarbij aan", wat wil zeggen dat je de straf goedkeurt. Dus, ̣f je mening kan niet variëren van een bepaald rechtssysteem, ̣f je bent het eens met de straf. Verduidelijk jezelf.

inderdaad ik keur het goed...voor wat betreft hun wetgeving.
Mijn mening omtrent andere is hetzelfde in feite...als een landgenoot hier iemand van zijn leven beroofd dan mag van mij de straf evenredig zijn.

Jij kan toch een eind lullen. Zeg dan simpel: "ik ben voor de doodstraf".

Member
Nov 10 2006 12:00pm
Quote (pvp-mjol @ Fri, 10 Nov 2006, 15:48)
Quote (¢?NNI @ Fri, Nov 10 2006, 01:42pm)
Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 17:16)
Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig.
Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere.
Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Zwak argument. Met de internationale media- en politieke belangstelling dat de man krijgt, ben ik er zeker van dat ervoor gezorgd wordt dat hij in een gevangenis terecht komt die voldoende beveiligd is. De VS zou daar ook zonder twijfel voor zorgen.

Je bent echt een toffe gast @¢?NNI om de moord op 148 mensen te bestempelen als een een zwak argument!

+1 voor @¢?NNI no further questions

Wat is dat voor onzin? Ik beschouw "de kans dat Saddam zou ontsnappen uit de gevangenis" als een zwak argument om voor de doodstraf te zijn. Waar de neuk heb jij het over?

Ik ben het eens met Morphx. Het is inderdaad zo dat men onder druk van media-aandacht en internationale grootmachten, moeilijk anders kon dan Saddam veroordelen tot de zwaarste straf. Het is ook zo dat wanneer de meest invloedrijke man ter wereld (president van de VS), een oorlog start die uiteindelijk bijna uitsluitend heeft geleid tot slachtoffers en meer geld in de zakken van enkele regeringsleden (waaronder George Bush en Condoleeza Rice), er niets wordt gedaan. Dat is nu eenmaal hypocriet en een bewijs dat wie echt veel macht heeft met heel veel kan wegkomen.

Ook met je mening over het Vlaams Belang ben ik het met je eens. Maar daar kom ik later op terug wanneer ik een Vlaams Belang topic heb gemaakt.

Edujackass: reported voor spam.
Member
Gold: 0.31
Nov 10 2006 12:44pm
Quote (¢?NNI @ Fri, Nov 10 2006, 06:58pm)
Nee, het gerecht past wetten toe. Die wetten worden gemaakt en goedgekeurd door politici. Politici worden gekozen door het volk. Dat is hoe het werkt.
Precies wat ik bedoelde, ik maakte gewoon een directe lijn van het begin- tot eind eindpunt.

Quote (Kanni)
Wat vind je wel een verdiende straf? Waarom spreek je je daarover niet uit?

Een verdiende straf is in mijn ogen een straf evenredig aan de misdaad, zoals al is. Over welke soort straf iemand zou moeten hebben bij welke misdaad spreek ik me niet uit om zoveel redenen.
- Situatie waarin de misdaad gepleegd is. (Reden tot misdaad etc..)
- Alle gevallen die zich voordoen zijn gewoon te verschillend om beoordeeld te worden door mij.
- Ik ben niemand om te zeggen hoe iemand zou moeten sterven of gestraft worden, ik ben de wet niet.
- Past ook niet bij mijn beroepskeuze smile.gif

This post was edited by Ov2rkill on Nov 10 2006 12:44pm
Member
Nov 10 2006 12:57pm
Quote (MorphX @ Fri, 10 Nov 2006, 19:00)

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

Nou niemand die je verplicht om het te lezen hoor. Mensen die zich ergeren aan heel deze commotie zullen het wel lezen, en zo niet, i dont care. Ik heb men mening gezegd, and thats it.

haha zoals je ziet ben ik wel de populaairste!! biggrin.gif sorry dat ik je tekst quotte als bllaaat ^^ als je dat al erg vind denk ik dat je het hier in dutch forum niet lang volhoud ;o
Member
Nov 10 2006 01:41pm
Quote (edujackass @ Fri, Nov 10 2006, 06:57pm)

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

haha zoals je ziet ben ik wel de populaairste!! biggrin.gif sorry dat ik je tekst quotte als bllaaat ^^ als je dat al erg vind denk ik dat je het hier in dutch forum niet lang volhoud ;o

nou laat dat maar aan mij over hoe lang ik het hier volhoud.
nu als je gewoon random overal begint te posten omdat het te lang is, moet jij je afvragen of je dat langer mag volhouden in de zin van spammer. En als het nou eens zinnigs was geweest, was er geen enkel probleem.
Als jij ervoor kiest, een schapengeluid, te associeren met mijn mening in deze topic, als jij ervoor kiest jezelf te tonen als een compleet idioot, doe dan verder.
Je doet iets met een reden, en jouw reden is enkel het feit dat ik men mening met meerdere woorden uitte, in plaats van een schapengeluid bv, nou... zegt veel over jouw niveau.
En er is geen enkel, maar dan ook geen enkel verband met jou en ik, nu en vroeger, dus waar je het haalt om zomaar wat schapengeluidjes te associeren met mij, dunno...
anyways, het feit dat je nog amper 16 bent, en al duidelijk hebt gemaakt dat je een compleet idioot bent, laten we het hierbij houden. Volgende keer negeer je men posts maar, omdat ze misschien weer te veel woorden zouden bevatten.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Nov 10 2006 01:43pm
Quote (MorphX @ Fri, 10 Nov 2006, 20:41)

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

nu als je gewoon random overal begint te posten omdat het te lang is, moet jij je afvragen of je dat langer mag volhouden in de zin van spammer. En als het nou eens zinnigs was geweest, was er geen enkel probleem.
Als jij ervoor kiest, een schapengeluid, te associeren met mijn mening in deze topic, als jij ervoor kiest jezelf te tonen als een compleet idioot, doe dan verder.
Je doet iets met een reden, en jouw reden is enkel het feit dat ik men mening met meerdere woorden uitte, in plaats van een schapengeluid bv, nou... zegt veel over jouw niveau.
En er is geen enkel, maar dan ook geen enkel verband met jou en ik, nu en vroeger, dus waar je het haalt om zomaar wat schapengeluidjes te associeren met mij, dunno...
anyways, het feit dat je nog amper 16 bent, en al duidelijk hebt gemaakt dat je een compleet idioot bent, laten we het hierbij houden. Volgende keer negeer je men posts maar, omdat ze misschien weer te veel woorden zouden bevatten.

Wss leest hij dit niet eens omdat dit ook niet echt kortzinnig is he.
Ik ben eerlijk en heb die andere post ook niet gelezen nee, veel te veel woorden.
Member
Nov 10 2006 01:50pm
Quote (wolfboy @ Fri, Nov 10 2006, 07:43pm)
Quote (MorphX @ Fri, 10 Nov 2006, 20:41)

INDERDAAD YOGHURT.!!
Quote (morphx)
bllAAAAT

Wss leest hij dit niet eens omdat dit ook niet echt kortzinnig is he.
Ik ben eerlijk en heb die andere post ook niet gelezen nee, veel te veel woorden.

haha,
ik let er nooit op biggrin.gif
schrijf gewoon tot ik gezegd heb wat ik denk,
ma ja, de mensen voor wie het bedoelt is lezen het wel.
ma ja, je ziet veel woorden, ma be sure, duurt geen minuut of twee om ze door te hebben biggrin.gif
ma maakt ni uit, je leest het of niet, i dun care biggrin.gif
Member
Nov 10 2006 03:42pm
maar ik heb tog sorry gezegd? tongue.gif wat wil je nog meer... je zei in je 1 na laatste reply btw 3 keer dat ik je accosier met een een schapengeluid en je noemde me 2 keer een idioot nou dan vind ik dat het wel wat korter geschreven kan biggrin.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891011Next
Add Reply New Topic New Poll