d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Grappig Filmpje > Nederlanders en Alochtonen
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Oct 9 2006 05:12pm
Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 16:36)
Quote (Kanni)
Ik vind het werkelijk triest om te zien hoe een 46 jaar oud individu zo onwetend kan zijn.
Heb je nu op Vlaams Belang gestemd? Ik gok van wel.

Onwetend, je staat bijna 18 jaar op deze wereld, je durft beweren dat ik onwetend ben. Je hebt België nog niet gezien!
Het is triest omdat je bijna 18 jaar bent en al goed weet hoe de samenleving in elkaar zit. Maar je hebt dan nog ruimschoots de tijd voor om te begrijpen wat er binnen 20 jaar allemaal is gebeurd.

En geef mij nu ne keer een oplossing dat ik eindelijk in je kan geloven!

Je blijft maar hameren op het feit dat ik "maar" 18 ben en jij 46. Welk deel van "leeftijd biedt geen garantie voor intelligentie, inzicht in onze maatschappij, redeneren, relativeren, etc" heb je niet begrepen? Ik ben inderdaad geen "openbare macht" en ik zal dan wel niet dezelfde "levenservaringen" hebben als jij, maar ik weet wel goed in wat voor een land en wereld ik leef, en dan laat ik mijn mening niet leiden door EXTREME gevallen, maar wel door het ALGEMENE beeld.

Elke keer ik een goed punt naar voren breng reageer je of wel niet, of wel reageer je met nog meer onzin, ofwel zeg je met een reactie als "je bent groen achter je oren!" of "je begrijpt het wel over 20 jaar!". Misschien moet je het gewoon opgeven.

Quote (Incompetence @ Mon, 9 Oct 2006, 20:45)
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 02:15pm)
Echte positieve oplossingen die in de praktijk zijn uitgevoerd, zijn er tot nu toe niet geweest. Ik ken niet veel van de Nederlandse politiek, maar wat ik er wel van ken heeft niet echt veel indruk gemaakt op mij. Of vergis ik mij? Hoe dan ook denk ik dat die "kwaadschikse" oplossingen niet ten goede komen en uiteindelijk zelfs negatief zullen werken. Zoals ik al zei, dreigen met discrimineren doet de spanningen enkel meer oplopen. Je moet het probleem bij de wortels aanpakken, en dat doe je door jezelf de vraag te stellen "Wat is de oorzaak van criminaliteit? Hoe kunnen we die factoren veranderen zodat de criminaliteit daalt?".

Met die vraag ben ik het helemaal eens. En denk je dat de Nederlandse overheid, of welke overheid dan ook daar niet mee bezig is? Het is enkel duidelijk dat het antwoord tot dusver nog niet is gevonden, ook niet voor de autochtone bevolking. Met dit voorstel perk je, naar mijn mening, een klein deel van het probleem in. Het is geen vlekkeloze, fail-proof, 100% oplossing, nee, maar alle beetjes helpen.

Er zijn veel meer positieve oplossingen die nog niet in de praktijk zijn gebracht. Ik ben nog steeds van mening dat een maatregel die een bepaalde groep discrimineert, negatief zal uitdraaien. Misschien moeten we het over die maatregel maar opgeven, want ik zal niet van mening veranderen en ik ben er zeker van dat dat ook voor jou geldt. Als het ooit in praktijk wordt gebracht kunnen we zien wie er gelijk heeft.

This post was edited by ˘?NNI on Oct 9 2006 05:15pm
Member
Gold: 0.26
Oct 10 2006 01:30am
[QUOTE=˘?NNI,Tue, Oct 10 2006, 12:07am][QUOTE=pvp-mjol,Mon, 9 Oct 2006, 20:34][QUOTE=˘?NNI,Mon, Oct 9 2006, 04:08pm][QUOTE=pvp-mjol,Mon, 9 Oct 2006, 16:36]Dat mijn leven éénzijdig is, LOL LOL ? Daar oordeel jij dan over net zoals je oordeelt over de allohtonen of dat wil je toch. Ik doe wat ik wil, morgen doe ik dat en overmorgen doe dit. [/QUOTE]
Dat zei ik niet, idioot. Ik zei dat je LEVENSERVARINGEN éénzijdig zijn. Is het te moeilijk voor je om het onderscheid tussen "LEVENSERVARINGEN" en "LEVEN" te maken? Ik oordeel helemaal niet verkeerd, het lijkt me logisch dat je, wanneer je elke dag geconfronteerd wordt met criminaliteit, een vervormd beeld van de werkelijkheid krijgt. Wat ook zo is.[/QUOTE]
bedankt om mogen idioot te zijn, maar gezien je nog groen achter de oortjes hebt vergeef ik het je.[/QUOTE]
Je bent een idioot omdat je mijn woorden verdraaid en zo er een hele andere betekenis aan geeft. Eerst negeer je de helft van wat ik zeg, nu begin je mijn woorden te verdraaien? Ik begin stilaan te geloven dat jij als 46-jarige niet in staat bent een degelijke discussie te voeren.

Ik verdraai niks en ik negeer je niet. Probeer nog wat als 18 jarige mij te begrijpen...

[QUOTE=pvp-mjol,Mon, 9 Oct 2006, 20:34][QUOTE=Kanni][QUOTE=pvp-mjol,Mon, 9 Oct 2006, 16:36]En by the way ik viseren...wie wat of waar.[/QUOTE]
Je viseert allochtonen. Was dat zo moeilijk om te snappen?[/QUOTE]
Neen, maar blijkbaar raak je gefrustreerd![/QUOTE]
Ik ben niet gefrustreerd maar ik moet mezelf telkens vijf maal herhalen voor je mijn punt vat. Dat is in mijn ogen onnodig, en dat kan jij met al je levenservaring wellicht inbeelden en beamen.

Wel als je niet gefrustreerd raakt dan blijf je zeker beleefd... Je geeft hier meteen het goede voorbeeld en ook respect!
Wat je nu feitelijk zoekt moet je niet bij mij gaan zoeken en als je cijfers wil, breng dat eens een bezoek aan de www.kuleuven.ac.be
Daar vind je wel wat je nodig hebt.

[QUOTE=pvp-mjol,Mon, 9 Oct 2006, 16:36][QUOTE=Kanni][QUOTE=pvp-mjol]Ik zal nog effe posten in je nieuwe thread en ja als je dan graag verder discussie wil gaan doet dat dan met de socioloog die zijn mening over de zaak geeft.[/QUOTE]
Socioloog? Waar heb je het over?[/QUOTE]
Als je dan toch intilligent wil zijn, moet je maar eens meer gebruik maken van google. Je leest zoveel dat je een spelt in een hooiberg niet vind. Hoogleraars drukken zich volop uit in alle kranten en waaronder ook sociologen. Wie zoekt die vind..[/QUOTE]
Als jij zo intelligent bent, had je begrepen dat ik wel weet wat een "socioloog" is, maar niet begreep wat dit in godsnaam met de discussie te maken heeft.[/QUOTE] Als je het weet waarom vraag je het dan.

Member
Oct 10 2006 01:57am
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:10am)
Quote (Kanni)
Je bent echt te sterk voor mij dat ik bijna ga in je geloven maar spijtig genoeg blijven mijn vastellingen die ikzelf heb gedaan in mijn achterhoofd. En vandaag is het er zeker nog niet beter geworden hoor...toon jij mij eens aan dat de allohtonen in de minderheid zijn bij wanbedrijven of criminele feiten of moet ik denken dat het echt maar 0,000001% is?

Ongelooflijke oetlul, die 0,000001% sloeg op het aantal allochtonen die door "niets te doen 2000 euro per maand verdienen". Lezen blijkt niet je sterkste kant. Net als relativeren, rationeel denken en redeneren.

Je wordt nog agressiever...in een verhandeling zou je woord "rationeel" echt de spuitgaten uitkomen...

Jij verdraait wederom mijn woorden en dat is ook de reden waarom ik je een koosnaampje geef, misschien heb je daar een reactie op?

Koosnaampje LOL het synoniem van jouw koosnaampje heeft als betekenis "bespottelijk"

Quote (Kanni)
Sla dagelijks de krant open en maak mij eens statistiek waaruit blijkt dat ze het niet over allohtonen hebben die feiten plegen!

Blijf geloven.....

Je snapt er echt niets van he? Ik zal een laatste poging doen om het nog even duidelijk te maken.
Neen wat je zegt snap ik niet, ik kan maar juist verhalen wat ik meemaakte....

1. Ik heb al meerdere malen gezegd dat allochtonen inderdaad een hoger criminaliteitspercentage leveren dan autochtonen.
2. Het feit dat dat zo is doet niet ter zake. Het is niet omdat ze allochtoon zijn dat ze crimineel zijn, dit ligt wel aan andere factoren.
3. Je pakt de criminaliteit niet aan door NEGATIEVE, discriminerende maatregelen, wel door POSITIEVE maatregelen die de WORTELS van het probleem aanpakken.
4. Het blijven viseren van een bepaalde groep helpt echt niet. Het zorgt er alleen maar voor dat het ONJUISTE steriotype beeld dat er al bestaat meer en meer verspreid wordt zodat er MINDER vertrouwen is in allochtonen en zodat ze zich MAKKELIJK begeven aan de criminaliteit.
5. Als je beroepshalve dagelijks met geweld geconfronteerd wordt krijg je een totaal VERVORMD beeld van de realiteit. Ook de media is te wijten voor het groter maken van de angst bij de bevolking door constant te spreken over de zogenaamde "onveiligheid".
6. Of je het nu wil of niet, we zullen toch allemaal moeten samenleven en jouw visie draagt daar niet bepaald aan bij.

#2 niet akkoord ze verlaten hun land om het rijkdom ergens anders te vinden en omdat de straffen veel zwaarder zijn dan hier. Maar ik geef toe er zijn turken en marokanen waarmee ik handel....en die geen enkele intentie hebben om misdaden of wanbedrijven te plegen.

Ze verlaten hun land om humanitaire of politieke redenen. Dat is veel ruimer dan de voorbeelden die jij geeft. Ook schattig om te zien hoe mensen steeds "Marokkanen" misspellen. Ik zal je inschrijven voor een integratiecursus in onze multiculturele maatschappij. Wen er maar vast aan. Ik ben blij dat je zoiets "toegeeft" maar dat moet je ook wel, want de MEERDERHEID van de allochtonen heeft inderdaad GEEN intenties om misdaden of wanbedrijven te plegen.

Dat zeg jij wat toont aan dat ze geen intenties hebben om misdaad te plegen? Omdat in jouw multiculturele club niets gebeurd is het dan op andere plaatsen ook?
Het zou wel degelijk kunnen maar ik hou nog steeds rekening met het feit dat een groot percentage hiervan nog steeds crimineel zal zijn. Toon eens mij jouw cijfers dat het zo niet is.
En dat ze hun laten verlaten om humanitaire reden of politieke reden LOL
Western Union maakt nu reclame op het ogenblik en tot de allohtonen stuur 150 euro naar Marokko voor maar 8,50 euro..maakt je dat niets duidelijk? Toch raar dat ieder jaar er een grote trektocht is van marokkanen ( heb nu eens gekeken of ik dubbele k schreef ) anders ga je straks dit weer bekritiseren en dat vind ik steeds afwijkend, naar hun land. Toch raar vind ik dat ze om politieke reden terug naar hun land keren.

#3 leg mij uit dan uit wat je gaat doen met een crimineel?

Dat heb ik ook al vermeld. Ik ben voor een nultolerentie op vlak van criminaliteit. Ik ben ook voor het uitvoeren van effectieve straffen. Meer plaatsen in de gevangenissen vrijmaken, zodat ook kleine criminaliteit wordt bestraft. Hoera, op naar de volgende herhaling.

Dus je bent akkoord als ze braaf zijn de wet Lejeune te respecteren?
Member
Oct 10 2006 02:12am
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:11am)
#4 in feite heb ik een beetje overdreven met dat viseren, ik viseerde ze niet als ik de dader(s) interpelleerde waren het 90% allochtonen. Kan daar toch ook niet aan doen!

Ik heb nog steeds geen concrete bewijzen gezien van dat cijfer omdat het "niet wordt vrijgegeven aan de buitenwereld". Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven of het gaat over Brussel (in z'n geheel) of bepaalde buurten van Brussel zoals Brussel-Zuid? (derde keer dat ik deze vraag stel)

Yopla daar gaan we weer....als je geloofwaardige cijfers wil dan moet even gaan zoeken op internet.
Misschien bij de link die al aangaf www.kuleuven.ac.be of http://www.polfed-fedpol.be/
Waarom zou ik nu in godsnaam mij bezig houden met voor jou cijfers te zoeken? Wat ik verhaal zijn mijn ervaringen geweest. De optekeningen hiervan zijn officieel en kan je terugvinden op die sites. Ik heb je voorheen ook al gezegd " hoofdstad " dus wat heeft Brussel-Zuid voor betekenins?

#5 mmm dat durf ik niet zeggen...bij slachtoffers is dit toch niet beroepsmatig.

Wat ik bedoelde, is, dat wanneer je een beroep uitoefent waarbij je voordurend met criminaliteit wordt geconfronteerd, je een vervormd beeld krijgt van de veiligheid binnen onze maatschappij.

Bedoel je hiermee dat wanneer iemand veel met criminaliteit te maken krijgt of geconfronteerd wordt een angstgevoel krijgt of discriminerend gaat zijn?

#6 das niet juist. Het stemgedrag speelt daar zeker een rol in.

Speelt een rol in wat? Verduidelijk.

Wel als er een stemgedrag komt waarbij wordt gekozen voor een maatschappij met meer veiligheid en als zijn rubrieken hieromtrent dan zal ik niet moeten samenleven met criminaliteit...

Member
Oct 10 2006 03:01am
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:12am)
Quote (Kanni)
Ik vind het werkelijk triest om te zien hoe een 46 jaar oud individu zo onwetend kan zijn.
Heb je nu op Vlaams Belang gestemd? Ik gok van wel.

Onwetend, je staat bijna 18 jaar op deze wereld, je durft beweren dat ik onwetend ben. Je hebt België nog niet gezien!
Het is triest omdat je bijna 18 jaar bent en al goed weet hoe de samenleving in elkaar zit. Maar je hebt dan nog ruimschoots de tijd voor om te begrijpen wat er binnen 20 jaar allemaal is gebeurd.

En geef mij nu ne keer een oplossing dat ik eindelijk in je kan geloven!

Je blijft maar hameren op het feit dat ik "maar" 18 ben en jij 46. Welk deel van "leeftijd biedt geen garantie voor intelligentie, inzicht in onze maatschappij, redeneren, relativeren, etc" heb je niet begrepen? Ik ben inderdaad geen "openbare macht" en ik zal dan wel niet dezelfde "levenservaringen" hebben als jij, maar ik weet wel goed in wat voor een land en wereld ik leef, en dan laat ik mijn mening niet leiden door EXTREME gevallen, maar wel door het ALGEMENE beeld.

Ik wist niet dat ik je liet afwijken van je algemeen beeld sri hiervoor.
Dus volgens jou ben ik een extreem geval?

Elke keer ik een goed punt naar voren breng reageer je of wel niet, of wel reageer je met nog meer onzin, ofwel zeg je met een reactie als "je bent groen achter je oren!" of "je begrijpt het wel over 20 jaar!". Misschien moet je het gewoon opgeven.

Ja ik al een 1 of 2 keer gezegd dat je nog groen bent! Ik zeg je dit omdat jij verwijten richt naar mij terwijl je een cristen democraat bent. Je mag dat niet vergeten trouwen!!
Maar ik wil het niet opgeven...behalve als jij dat wenst..
Hoe kan jij nu in feite op 18 jarige leeftijd meegemaakt hebben dan iemand anders die 20 jaar ouder is?
Je bent al eens overvallen geweest juist? Vertel mij eens wat er gebeurd is zodanig dat ik verschil kan maken met een bejaarde vrouw die op kerstavond op bezoek gaat bij haar kinderen en werd overvallen, geslagen met een baseball knuppel in het aangezicht en die moet worden afgevoerd naar het hospitaal voor het oogletsel. Toevallig was het een allohtoon die de feiten pleegde. Ik wil hier gewoon zien welke levenservaring jij hebt of misschien moet ik je zeggen dat ik jaar in jaar uit altijd hetzelfde kreeg te zien van de misdaden en hier door een verkeerd beeld krijg. Wel ik zou eens willen zien hoeveel mensen zouden reageren zoals jij op het moment dat hun familie zoiets meemaakt. Ik zou eens willen zien hoeveel mensen er hier breed gaan kijken omdat hun zwangere vrouw werd geschopt door een bende allohtonen.
En laat ons dan hopen dat de wet je gaat helpen.

Das nu gewoon mijn mening hierover en dat de jouwe nu zo is dat jij het breedbeeldig bekijkt das jouw probleem.
En als je echt cristen-democraat bent in hart en nieren dat zou je moeten weten dat zij de grondleggers zijn van

Quote (Incompetence @ Mon, 9 Oct 2006, 20:45)
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 02:15pm)
Echte positieve oplossingen die in de praktijk zijn uitgevoerd, zijn er tot nu toe niet geweest. Ik ken niet veel van de Nederlandse politiek, maar wat ik er wel van ken heeft niet echt veel indruk gemaakt op mij. Of vergis ik mij? Hoe dan ook denk ik dat die "kwaadschikse" oplossingen niet ten goede komen en uiteindelijk zelfs negatief zullen werken. Zoals ik al zei, dreigen met discrimineren doet de spanningen enkel meer oplopen. Je moet het probleem bij de wortels aanpakken, en dat doe je door jezelf de vraag te stellen "Wat is de oorzaak van criminaliteit? Hoe kunnen we die factoren veranderen zodat de criminaliteit daalt?".

Met die vraag ben ik het helemaal eens. En denk je dat de Nederlandse overheid, of welke overheid dan ook daar niet mee bezig is? Het is enkel duidelijk dat het antwoord tot dusver nog niet is gevonden, ook niet voor de autochtone bevolking. Met dit voorstel perk je, naar mijn mening, een klein deel van het probleem in. Het is geen vlekkeloze, fail-proof, 100% oplossing, nee, maar alle beetjes helpen.

Er zijn veel meer positieve oplossingen die nog niet in de praktijk zijn gebracht. Ik ben nog steeds van mening dat een maatregel die een bepaalde groep discrimineert, negatief zal uitdraaien. Misschien moeten we het over die maatregel maar opgeven, want ik zal niet van mening veranderen en ik ben er zeker van dat dat ook voor jou geldt. Als het ooit in praktijk wordt gebracht kunnen we zien wie er gelijk heeft.

Member
Oct 10 2006 03:25am
ik las dit net ergens anders:
Ik heb in mijn jeugd de "gouden jaren zestig" meegemaakt.
Er waren toen praktisch geen vreemdelingen hier.
Ging je in de stad naar de bakker op de hoek dan liet je gewoon de voordeur openstaan.
Fietssloten? Nooit van gehoord. Waarvoor dient dat?
Die tijd was de mooiste van mijn leven. En ik zou er niets op tegen hebben als zulke tijden terugkomen.

en dan las ik dit:

Integratie!!!
Wie heeft gezegd dat België een land is waar integratie moeilijk is ?
Een paar snuggere jongens hebben een simulatie becijferd hoeveel de familie
Bouziane kost aan de Belgische gemeenschap.
Deze gebaarde heer, Imam te Brussel die, na te hebben verklaard dat men
zijn eigen vrouw mag slaan, is voorlopig door België uitgewezen.
De stad heeft als sociale en islam-tolerante instelling de polygame
gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard.
Zij heeft aanvaard dat zijn tweede vrouw hem vervoegd in België zonder
haar een verblijfsvergunning uit te reiken.
Maar aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij echte Belgen.
Daardoor kan zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden.
Imam Bouziane, ook wanneer hij veel kritiek heeft op het Westen, vraagt
altijd aan alle moslims, om de wet van het land waar zij leven, te eerbiedigen.
Hij is zeer gelukkig wanneer Belgen zich tot de rechte weg van de islam bekeren.
Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in totaal.
1) Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door België
als "een alleenstaande ouder" beschouwd.
Zij geniet dus van een uitkering A.P.I. (allocation parent isolé) die 707,19
euro voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met 176,80 euro per
aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur. Ofwel een totaal van 1944.79 euro.
2) Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro
kinderbijslag.
3) 2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog
"A.P.J.E" ( allocation pour jeune enfant). zijnde 161,66 euro x 2 = 323,32 euro.
4) Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage
(Allocation d'aide au logement ) van 300 euro.
5) Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan
werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de
nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen.
Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus
167,15 euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro.
6) Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand, dit geeft recht op een
recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van 257,61 euro X 4 = 1030,44 euro
zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro.
In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand. (213656 Bef.)
De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro
gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32 euro
+ uitkering huisvesting 300 euro + RMI voor gehuwd paar (626,82 euro) + 8
kinderen (1337,20 euro)! zijnde 1964,02 euro + uitkering voor aanvang
schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro.

Reken het nu maar eens verder uit.

Member
Oct 10 2006 12:25pm
Owkeeeeeeej. Waar zal ik beginnen? Misschien met te zeggen dat ik je heb ingeschreven voor een cursus "quoten en structureren", want het wordt weer een plezier om die troep te gaan ontcijferen. Als je niet slaagt voor het onderdeel "quoten", gelieve het dan ook helemaal niet toe te passen, zodat er geen zaken onder mijn naam staan die ik helemaal niet zeg. Alvast bedankt.

Je zal ook merken dat ik - vanuitgaande van de gedachte "je bent nooit te oud om te leren" - hier en daar een nuttige tip en les geef over wat je vooral niet moet doen in een discussie, zodat ik mezelf in de toekomst hopelijk minder moet bezighouden met het commentaar geven op het fout insinueren, liegen, woorden verdraaien en negeren en me meer kan bezig houden met het eigenlijke onderwerp. Hopelijk heb je er iets aan.

Op naar de volgende les: "liegen is een zonde".
Quote (pvp-mjol @ Tue, 10 Oct 2006, 09:30)
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:07am)
Je bent een idioot omdat je mijn woorden verdraaid en zo er een hele andere betekenis aan geeft. Eerst negeer je de helft van wat ik zeg, nu begin je mijn woorden te verdraaien? Ik begin stilaan te geloven dat jij als 46-jarige niet in staat bent een degelijke discussie te voeren.

Ik verdraai niks

Je verdraaide mijn woorden twee keer:

• Je zei dat ik zei dat ik je "leven éénzijdig vond". Wat ik werkelijk zei, was dat ik je levensERVARING éénzijdig vond".
  • Je zei dat volgens mij "de criminaliteitscijfers bij allochtonen op 0,000001% liggen". Wat ik werkelijk zei, was dat het aantal allochtonen die niets deed en toch tweeduizend euro per maand betaald worden, op 0,000001% liggen.

en ik negeer je niet.

Je negeerde me regelmatig:

• De vragen die ik stelde in mijn eerste post heb je nooit beantwoord.
  • Ik heb drie keer moeten vragen over welke regio je cijfers gelden.

Les twee: "leeftijd of levenservaring is geen garantie en is niet noodzakelijk voor intelligentie, juist redeneren, inzicht in de maatschappij"
Probeer nog wat als 18 jarige mij te begrijpen...

Ik vind het eerst en vooral absurd dat je durft liegen over het feit dat je mijn woorden verdraaide, en bepaalde zaken negeerde. De feiten zijn er, ik heb de juiste informatie gegeven en iedereen die het wil nakijken mag gerust de vorige episodes lezen om tot de conclusie te komen dat ik wel degelijk gelijk heb als ik zeg dat je mijn woorden verdraaide en bepaalde zaken onbeantwoord liet. Dit alles heeft niets met "leeftijd" of "jou begrijpen" te maken. Ik baseer mij om de feiten, en die geven mij gelijk. Zet jezelf over je leeftijdscomplex.

Les drie: "blijf bij het onderwerp".
Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 20:34)
Quote (Kanni)
Je viseert allochtonen. Was dat zo moeilijk om te snappen?

Neen, maar blijkbaar raak je gefrustreerd!

Het ging erover dat je allochtonen viseert. Niet over "of ik al dan niet gefrustreerd geraak".

Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 20:34)
Wel als je niet gefrustreerd raakt dan blijf je zeker beleefd... Je geeft hier meteen het goede voorbeeld en ook respect!
Wat je nu feitelijk zoekt moet je niet bij mij gaan zoeken en als je cijfers wil, breng dat eens een bezoek aan de www.kuleuven.ac.be
Daar vind je wel wat je nodig hebt.

Kan je meer specifiëren waar ik precies die cijfers vind?
Member
Oct 10 2006 12:27pm
Les 4: "herlees je antwoord en denk goed na".
Quote (Kanni)
Quote (pvp-mjol)
Als je dan toch intilligent wil zijn, moet je maar eens meer gebruik maken van google. Je leest zoveel dat je een spelt in een hooiberg niet vind. Hoogleraars drukken zich volop uit in alle kranten en waaronder ook sociologen. Wie zoekt die vind..

Als jij zo intelligent bent, had je begrepen dat ik wel weet wat een "socioloog" is, maar niet begreep wat dit in godsnaam met de discussie te maken heeft.

Als je het weet waarom vraag je het dan.

Ik vroeg niet "wat een socioloog was", ik vroeg "wat dit in godsnaam met de discussie te maken heeft". Dat blijkt zeer duidelijk uit mijn vorige quote.

Quote (pvp-mjol @ Tue, 10 Oct 2006, 09:57)
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:10am)
Jij verdraait wederom mijn woorden en dat is ook de reden waarom ik je een koosnaampje geef, misschien heb je daar een reactie op?

Koosnaampje LOL het synoniem van jouw koosnaampje heeft als betekenis "bespottelijk"

Argumenteer. Kijk, ik noemde je geen "ongelooflijke oetlul" als een poging om je e-gevoelens te kwetsen, maar wel om duidelijk te maken dat ik het niet apprecieer dat je zomaar bewust mijn woorden verdraaid. Bewust, inderdaad, want er is geen kans dat je het per ongeluk verkeerd las of per ongeluk fout overnam.

Les 5: "Baseer je niet enkel op wat je zelf meemaakt".
Quote (Kanni)
Je snapt er echt niets van he? Ik zal een laatste poging doen om het nog even duidelijk te maken.

Neen wat je zegt snap ik niet, ik kan maar juist verhalen wat ik meemaakte....

Wat jij meemaakt is niet noodzakelijk een weerspiegeling van het reëele algemene beeld. Dat is wat jij niet snapt.
Member
Oct 10 2006 12:32pm
Les 6: "tracht juiste te interpreteren en niet fout te insinueren".
Quote (pvp-mjol)
Quote (Kanni)
Quote (pvp-mjol)
#2 niet akkoord ze verlaten hun land om het rijkdom ergens anders te vinden en omdat de straffen veel zwaarder zijn dan hier. Maar ik geef toe er zijn turken en marokanen waarmee ik handel....en die geen enkele intentie hebben om misdaden of wanbedrijven te plegen.

Ze verlaten hun land om humanitaire of politieke redenen. Dat is veel ruimer dan de voorbeelden die jij geeft. Ook schattig om te zien hoe mensen steeds "Marokkanen" misspellen. Ik zal je inschrijven voor een integratiecursus in onze multiculturele maatschappij. Wen er maar vast aan. Ik ben blij dat je zoiets "toegeeft" maar dat moet je ook wel, want de MEERDERHEID van de allochtonen heeft inderdaad GEEN intenties om misdaden of wanbedrijven te plegen.

Dat zeg jij wat toont aan dat ze geen intenties hebben om misdaad te plegen?

Ik zeg helemaal niet dat "ze" geen intenties hebben om misdaad te plegen, ik zeg dat de MEERDERHEID van de allochtonen geen intenties heeft om misdaden of wanbedrijven te plegen. Als dat wel zo was, zouden we dat zien aan de cijfers. Dan heb ik het niet over jouw lokale cijfers, maar over het ALGEMEN criminaliteitscijfer; want dat is het cijfer waar je naar moet kijken.

Quote (pvp-mjol)
Omdat in jouw multiculturele club niets gebeurd is het dan op andere plaatsen ook?

Dat zeg ik helemaal niet. Ik bekijk het ALGEMENE BEELD, en ik fixeer mij niet op concentratieregio's van criminaliteit. Als je een JUIST, reëel beeld wil van de criminaliteit in België moet je je niet enkel op cijfers fixeren afkomstig van een concentratiegebied. Het wordt tijd dat je dat begint te begrijpen.

Quote (pvp-mjol)
Het zou wel degelijk kunnen maar ik hou nog steeds rekening met het feit dat een groot percentage hiervan nog steeds crimineel zal zijn. Toon eens mij jouw cijfers dat het zo niet is.

Geloof jij dat over heel België, meer dan 50% van de allochtonen criminelen zijn? Haha, en dan blame je mij omdat ik je "ontwetend" noem. Komaan, hoor, dit kan je toch echt niet menen?

Quote (pvp-mjol)
En dat ze hun laten verlaten om humanitaire reden of politieke reden LOL
Western Union maakt nu reclame op het ogenblik en tot de allohtonen stuur 150 euro naar Marokko voor maar 8,50 euro..maakt je dat niets duidelijk? Toch raar dat ieder jaar er een grote trektocht is van marokkanen ( heb nu eens gekeken of ik dubbele k schreef ) anders ga je straks dit weer bekritiseren en dat vind ik steeds afwijkend, naar hun land. Toch raar vind ik dat ze om politieke reden terug naar hun land keren.

Oh, gee, jouw beeld doet mij bijna kotsen. Geloof jij werkelijk dat mensen hun land verlaten om zich hier te vestigen om "het rijkdom ergens anders te vinden en omdat de straffen veel zwaarder zijn dan hier", eerder dan "politieke en humanitaire redenen"? Dit is gewoon lachwekkend. Ik hoef niet te reageren op je WesternUnion-verhaaltje, want ik ben het toch ook niet eens met je basisstandpunt. Blij dat je eindelijk "Marokkanen" juist spelt, nu nog "allochtonen" (let op de c).

Quote (pvp-mjol)
Quote (Kanni)
#3 leg mij uit dan uit wat je gaat doen met een crimineel?

Dat heb ik ook al vermeld. Ik ben voor een nultolerentie op vlak van criminaliteit. Ik ben ook voor het uitvoeren van effectieve straffen. Meer plaatsen in de gevangenissen vrijmaken, zodat ook kleine criminaliteit wordt bestraft. Hoera, op naar de volgende herhaling.

Dus je bent akkoord als ze braaf zijn de wet Lejeune te respecteren?

Ik ben niet op de hoogte van die wet. Leg even uit.
Member
Oct 10 2006 12:32pm
Dit valt onder les 6.
Quote (pvp-mjol @ Tue, 10 Oct 2006, 11:01)
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 12:12am)

Ik wist niet dat ik je liet afwijken van je algemeen beeld sri hiervoor.

Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Ik zei dat "ik mijn mening niet laat leiden door extreme gevallen, maar wel door het algemene beeld".

Dus volgens jou ben ik een extreem geval?

Nee, dat zeg ik ook niet. Jezus, dit begint hopeloos te lijken. Ik zei dat je ervaringen voorbeelden zijn van extreme gevallen een niet het algemene criminaliteitsbeeld weergeven.

Quote (Kanni)

Ja ik al een 1 of 2 keer gezegd dat je nog groen bent!

Het "bij wijze van spreke"-gehalte blijkt je te ontglippen, helaas.

Zie les 6.
Ik zeg je dit omdat jij verwijten richt naar mij terwijl je een cristen democraat bent. Je mag dat niet vergeten trouwen!!

Het is niet omdat ik gemeentelijk voor CD&V zou GESTEMD hebben, dat ik een christen democraat BEN. Dat wil wel zeggen dat ik op gemeentelijk vlak de personen van de CD&V de meest competente acht, en hun programma over het algemeen bij mijn gedachtengoed aansluit (moet genuanceerd worden, er bestaat geen enkele partij waarmee ik het volledig mee eens ben, elke partij heeft wel zo zijn goede punten). +1 voor foute insinuaties.

Maar ik wil het niet opgeven...behalve als jij dat wenst..

Nee, ik doe zelfs de moeite je een aantal zaken bij te leren zodat het voor mij aangenamer wordt om te discussiëren.

Hoe kan jij nu in feite op 18 jarige leeftijd meegemaakt hebben dan iemand anders die 20 jaar ouder is?
Je bent al eens overvallen geweest juist? Vertel mij eens wat er gebeurd is zodanig dat ik verschil kan maken met een bejaarde vrouw die op kerstavond op bezoek gaat bij haar kinderen en werd overvallen, geslagen met een baseball knuppel in het aangezicht en die moet worden afgevoerd naar het hospitaal voor het oogletsel. Toevallig was het een allohtoon die de feiten pleegde. Ik wil hier gewoon zien welke levenservaring jij hebt of misschien moet ik je zeggen dat ik jaar in jaar uit altijd hetzelfde kreeg te zien van de misdaden en hier door een verkeerd beeld krijg. Wel ik zou eens willen zien hoeveel mensen zouden reageren zoals jij op het moment dat hun familie zoiets meemaakt. Ik zou eens willen zien hoeveel mensen er hier breed gaan kijken omdat hun zwangere vrouw werd geschopt door een bende allohtonen.
En laat ons dan hopen dat de wet je gaat helpen.

Shit zeg, moet ik mij blijven herhalen? Lees dit anders even door, wijze man:
Quote (Kanni)

Go Back To Nederlands Topic List
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll