d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Het Grote Neger Topic!
Prev167891023Next
Closed New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.01
Warn: 30%
Jul 11 2006 10:11am
En zeggen dat het woord "neger" een belediging is, is geen veralgemening? Zeggen dat "zwarte" wel of geen negatieve bijklank krijgt slaat ook nergens op, omdat ook dat voor iedereen anders is.

Laat iedereen gewoon zeggen wat hem goeddunkt tenzij iemand bezwaar maakt. Dan is er helemaal geen probleem.

Negers zijn cool of, zoals ik tegen mijn vriend mag zeggen; Jij bent een coole nigger!
(en nee, ik ben zelf geen neger.)

This post was edited by Dem0nz on Jul 11 2006 10:15am
Member
Gold: 0.30
Jul 11 2006 10:33am
Hoe kan je zeggen dat neger in het Engels een negatieve bijklank heeft? Jij gaat er dan van uit dat neger met nigger moet vertaald worden en niet met negro of black man of coloured person of wat je ook wil. Dat is mis want deze vertalingen zouden correcter zijn. Als je nigger uit het Engels naar het Nederlands moet vertalen dan wordt het nikker, en niet neger want neger is niet negatief. Voor omgekeerde vertaling geldt hetzelfde. Het enige negatieve aan neger is dat het wat lijkt op nikker, dat is jammer maar geen reden om als scheldwoord geclassificeerd te worden. Luck lijkt ook op fuck. Ik kan begrijpen dat je zegt dat sommige mensen die link wel leggen, maar dat is gewoonweg fout. En ik hoef mij bij mijn weten niet aan te passen aan foute redeneringen van anderen.
Dus waarom zou je in godsnaam neger door zwarte moeten vervangen? Jij zegt dat het woord een negatieve bijklank heeft en ik zeg van niet. Laat iedereen gewoon zelf beslissen wat ze willen gebruiken, zolang ze het maar niet in een context met racistische ondertoon plaatsen.
Dit is alleen maar om te illustreren dat ik niet denk dat de mensen in dit topic met het woord neger iets negatiefs bedoelen. Als jij je er beter bij voelt wil ik ook gewoon zwarte zeggen, het maakt mij geen fuck uit want dat is voor mij gewoon hetzelfde. Ik zou het al doen gewoon om een eind te maken aan wat een overbodige discussie is. Maar als anderen toch verkiezen neger te blijven gebruiken, hou dan in gedachte dat ze er daarom nog niet per se iets slechts mee bedoelen.
Member
Gold: 0.31
Jul 11 2006 11:21am
Quote (Ricket @ Tue, Jul 11 2006, 03:57pm)
Ik vind 'zwarte' eigenlijk vervelender klinken dan 'neger'...

Is 'zwarte' op zich eigenlijk niet 'racistischer' aangezien dit woord, vergeleken met het woord 'neger' alleen op de huidskleur staat? En btw wat voor een nutteloze discussies alweer, proficiat..
Oei, foto vergeten:
Getekende neger

This post was edited by Ov2rkill on Jul 11 2006 11:33am
Banned
Jul 11 2006 11:28am
Quote (Ov2rkill @ Tue, Jul 11 2006, 07:21pm)
En btw wat voor een nuttelose discussies alweer, proficiat..

^^

Racisme-bewuste Neger (whatever)

Veel vrolijke negers

(de hut, daar is hij weer)

Game neger

Member
Gold: 100.00
Jul 11 2006 12:19pm
ik vraag me soms af wat ¢?NNI's drijfveer nou is?

Is hij misschien een mislukte antifa?
of gewoon een zeikert...
misschien familie van volkert van de graaf?
iemand die graag meer E-pride krijgt door andere af te zeiken?
Banned
Jul 11 2006 12:32pm
Quote (Hellskin @ Tue, Jul 11 2006, 08:19pm)

of gewoon een zeikert...

+

2 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)
2 Members: Dem0nz, ¢?NNI

=

Uh Ohw...
Member
Gold: 0.00
Jul 11 2006 12:55pm
Quote (Dem0nz @ Tue, 11 Jul 2006, 17:11)
En zeggen dat het woord "neger" een belediging is, is geen veralgemening? Zeggen dat "zwarte" wel of geen negatieve bijklank krijgt slaat ook nergens op, omdat ook dat voor iedereen anders is.

Ik heb nooit gezegd dat dat "voor iedereen" geldt. Maar over het algemeen wordt wel aangenomen dat "neger" als een belediging wordt opgevat (door de zwarte gemeenschap dus). ("zwarte" gemeenschap, niet "negergemeenschap")

Quote (Dem0nz @ Tue, 11 Jul 2006, 17:11)
Laat iedereen gewoon zeggen wat hem goeddunkt tenzij iemand bezwaar maakt. Dan is er helemaal geen probleem.

Natuurlijk laat ik dat. Wat dacht je anders dat ik eraan zou kunnen doen?
Het was gewoon een opmerking. Meer niet. Misschien ook een raad of richtlijn. Jij mag kiezen.

Quote (ReadyAimFire)
Hoe kan je zeggen dat neger in het Engels een negatieve bijklank heeft? Jij gaat er dan van uit dat neger met nigger moet vertaald worden en niet met negro of black man of coloured person of wat je ook wil. Dat is mis want deze vertalingen zouden correcter zijn. Als je nigger uit het Engels naar het Nederlands moet vertalen dan wordt het nikker, en niet neger want neger is niet negatief. Voor omgekeerde vertaling geldt hetzelfde.

Ik zeg niet dat het "de vertaling" is, ik zeg dat het zo in verband wordt gesteld.

Quote (ReadyAimFire)
Het enige negatieve aan neger is dat het wat lijkt op nikker, dat is jammer maar geen reden om als scheldwoord geclassificeerd te worden. Luck lijkt ook op fuck. Ik kan begrijpen dat je zegt dat sommige mensen die link wel leggen, maar dat is gewoonweg fout. En ik hoef mij bij mijn weten niet aan te passen aan foute redeneringen van anderen.

Nee, ik pas me niet aan aan de onbegrijpende medemens!! "zwarte" zeggen ipv "neger", hoe komen ze erbij! Wat een omschakeling, schandalig!

Dus waarom zou je in godsnaam neger door zwarte moeten vervangen? Jij zegt dat het woord een negatieve bijklank heeft en ik zeg van niet. Laat iedereen gewoon zelf beslissen wat ze willen gebruiken, zolang ze het maar niet in een context met racistische ondertoon plaatsen.

Van het alternatief "zwarte" zijn we beiden overtuigd dat het geen negatieve bijklank heeft, waarom kiezen we dan niet daarvoor? Moeilijk heee?

Quote (ReadyAimFire)
Dit is alleen maar om te illustreren dat ik niet denk dat de mensen in dit topic met het woord neger iets negatiefs bedoelen.

Dat zei ik toch ook helemaal niet, jongen.

Quote (ReadyAimFire)
Als jij je er beter bij voelt wil ik ook gewoon zwarte zeggen, het maakt mij geen fuck uit want dat is voor mij gewoon hetzelfde. Ik zou het al doen gewoon om een eind te maken aan wat een overbodige discussie is. Maar als anderen toch verkiezen neger te blijven gebruiken, hou dan in gedachte dat ze er daarom nog niet per se iets slechts mee bedoelen.

Nogmaals, dat denk ik helemaal niet. Ik zie dat je flexibiliteitspeil even laag staat als je leesniveau. Jammer.

This post was edited by ¢?NNI on Jul 11 2006 12:56pm
Member
Jul 11 2006 12:56pm
Quote (Ov2rkill)
Is 'zwarte' op zich eigenlijk niet 'racistischer' aangezien dit woord, vergeleken met het woord 'neger' alleen op de huidskleur staat? En btw wat voor een nutteloze discussies alweer, proficiat..

Het aanduiden van iemand door zijn/haar huidskleur is niet rascistisch. Ben je een racist omdat ik zeg "jij bent zwart"? Nee. Ben ik seksist omdat ik zeg "jij bent een man"? Nee. Maar het woord "neger" daarintegen, wordt door veel mensen in verband gesteld met "nigger" of "nikker" of "negro", waardoor het wel een rascistisch klinkende lading krijgt. Hoera.

Quote (Ov2rkill)
En btw wat voor een nutteloze discussies alweer, proficiat..

Moet je mij niet verwijten. Ik zeg dat "neger" een negatieve betekenis heeft voor veel mensen en iedereen springt erop alsof ik hen heb aangevallen. "ik pas me niet aan!!" "iedereen mag posten wat hij/zij wil!!"; heel schattig allemaal.

Quote (Hellskin)

een hobby van je?

Quote (Hellskin)

Negatief.

Quote (Hellskin)
of gewoon een zeikert...

Af en toe. Maar niet op een internet forum.

Quote (Hellskin)

Nee, ik ben een hardcore hollander.

Quote (Hellskin)

Negatief. Hoewel het idee me wel geil maakt.

Maak jezelf vooral niet dik. Daarbuiten rust een harde wereld. Maak jezelf weerbaar. Of breidt je frustratie-tolerantie uit zodat je meer kan verdragen dan op een domme redenering gewezen te worden.
Member
Gold: 0.31
Jul 11 2006 02:54pm
Quote (¢?NNI @ Tue, Jul 11 2006, 07:56pm)
aanduiden van iemand door zijn/haar huidskleur is niet rascistisch. Ben je een racist omdat ik zeg "jij bent zwart"? Nee. Ben ik seksist omdat ik zeg "jij bent een man"? Nee. Maar het woord "neger" daarintegen, wordt door veel mensen in verband gesteld met "nigger" of "nikker" of "negro", waardoor het wel een rascistisch klinkende lading krijgt. Hoera.

Het hele punt van racisme gaat over het verschil tussen de mensen, waaronder hier de kleur, wat nogmaals benadrukt wordt met het zeggen van 'zwarte', ja ik weet dat dit meer aanvaard wordt dan het woord neger maar voor is dit pure stiereschijt, zwarte is net zo racistisch als neger in mijn ogen (geeft niet welke achtergrond het woord neger heeft). Hoera inderdaad.

Moet je mij niet verwijten. Ik zeg dat "neger" een negatieve betekenis heeft voor veel mensen en iedereen springt erop alsof ik hen heb aangevallen. "ik pas me niet aan!!" "iedereen mag posten wat hij/zij wil!!"; heel
schattig allemaal.

Verwijt ik je? Neen. Zeg ik dat je bepaalde dingen niet mag posten? Nogmaals Neen. Doe Wat je wil, pas je niet aan, hoeft voor mij totaal niet, anders zou er hier niets gezegd worden.

Btw, lang geleden? Veel plezier nog
Member
Jul 11 2006 03:08pm
Quote (Ov2rkill @ Tue, 11 Jul 2006, 21:54)
Quote (¢?NNI @ Tue, Jul 11 2006, 07:56pm)
aanduiden van iemand door zijn/haar huidskleur is niet rascistisch. Ben je een racist omdat ik zeg "jij bent zwart"? Nee. Ben ik seksist omdat ik zeg "jij bent een man"? Nee. Maar het woord "neger" daarintegen, wordt door veel mensen in verband gesteld met "nigger" of "nikker" of "negro", waardoor het wel een rascistisch klinkende lading krijgt. Hoera.

Het hele punt van racisme gaat over het verschil tussen de mensen, waaronder hier de kleur, wat nogmaals benadrukt wordt met het zeggen van 'zwarte', ja ik weet dat dit meer aanvaard wordt dan het woord neger maar voor is dit pure stiereschijt, zwarte is net zo racistisch als neger in mijn ogen (geeft niet welke achtergrond het woord neger heeft). Hoera inderdaad.

Is het rascistisch om te zeggen "jij bent zwart" of "jij bent blank"?

Moet je mij niet verwijten. Ik zeg dat "neger" een negatieve betekenis heeft voor veel mensen en iedereen springt erop alsof ik hen heb aangevallen. "ik pas me niet aan!!" "iedereen mag posten wat hij/zij wil!!"; heel
schattig allemaal.

Verwijt ik je? Neen. Zeg ik dat je bepaalde dingen niet mag posten? Nogmaals Neen. Doe Wat je wil, pas je niet aan, hoeft voor mij totaal niet, anders zou er hier niets gezegd worden.

Ik zeg ook niet dat jij dat zei, dat waren gewoon enkele illustraties van wat andere personen postten. & aangezien je hele post aan mij geadresseerd was (of zo leek het toch) ging ik ervan uit alsof dat een verwijt tegenover mij was. Niet terecht dus.

Btw, lang geleden? Veel plezier nog

THX
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891023Next
Closed New Topic New Poll