d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Opleiding > welke opleiding doe jij ?
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 11 2006 02:51pm
Quote (xepolite @ Sun, Jun 11 2006, 10:14pm)
Quote (triple_han @ Sun, 11 Jun 2006, 21:11)
Quote (xepolite @ Sun, Jun 11 2006, 09:56pm)
Scheikunde; zo'n beetje alles behalve isomerie.

Ik heb morgen toets over stereoisomerie sad.gif

Zolang het geen spiegelbeeld isomerie is, ergens problemen mee?
(beetje kort dag lol, maar toch ^^)

ook spiegelbeeldisomerie, optische activiteit, 1e en 2e orde reacties. De theorie is makkelijk, maar de toetsen zijn altijd van dusdanig niveau dat het gewoon op zeker tegen valt.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jun 11 2006 02:59pm
Quote (triple_han @ Sun, 11 Jun 2006, 21:51)

ook spiegelbeeldisomerie, optische activiteit, 1e en 2e orde reacties. De theorie is makkelijk, maar de toetsen zijn altijd van dusdanig niveau dat het gewoon op zeker tegen valt.

Ik ken het =\ Je kunt vrijwel alle vragen in het boek maken maar van het proefwerk snap je (ik) geen hol... Ik duim voor je ^^
Member
Gold: 0.31
Jun 11 2006 03:04pm
De psychologie die ik bekijk is vooral gericht op de relaties die ik het meeste meemaak, de relatie tussen verpleegkundigen/dokters, patiënten en familieleden. Bij hetgeen ik daarjuist zei bedoelde ik niet dat psychologie alleen dat is maar dat als, ook al pak je er maar één aspect uit, het kan vervelen of zelf tegensteken. Bij mij dan toch.
De meeste gedragingen van de mensen zijn gemakkelijk te linken aan karakteristieken/situaties/verhoudingen in posities tov elkaar etc... maar als fulltime psycholoog kan ik me inbeelden dat de neiging er rap is om alles te analyseren en zo te ver te zoeken, wat totaal niet hoeft. Gezond verstand brengt de mensen ver genoeg.

Economie daarintegen zoals je zegt gaat dan wel hoofdzakelijk over geld terwijl biologie idd niet alleen over planten gaan, zou ik evengoed planten kunnen verzorgen dan op mijn stages. yey for me!
Member
Jun 12 2006 12:19am
Quote (Ov2rkill @ Sun, Jun 11 2006, 10:21pm)
Quote (Tha_Axid @ Sun, Jun 11 2006, 09:18pm)
zelfstudie wiskunde is idd moeilijk, als je iets niet snapt is het verschrikkelijk moeilijk om er uit te komen.
Meestal moet je dan heel goed de theorie bestuderen en dan kom je er uiteindelijk wel uit.
Toch
gaat het makkelijker met een leraar, het bespreken van een pw in de
klas gaat meestal met Owja, en ow moet dat zo, en natuurlijk!:P

Heb 6 uur wiskunde in de week gehad in het secundair, de basis is er wel nog, maar ik wil toch nog een stapje verder proberen gaan.

Er zijn wel zelf studie cursesen, maar die vergen HEEL veel studie discipline..
Ik zou je aan raden, wiskunde boeken en antwoorden boek te kopen, zelf alles stap voor stap door lezen, en elk sommetje maken en na kijken. Als een antwoord niet klopt ga je van daar uit proberen te kijken wat er fout is gegaan. Kom je er totaal niet uit, vraag t dan op een wiskundige forum ofzo.
Member
Gold: 5,901.42
Jun 12 2006 12:46am
Quote (Host_of_sorrow @ Sun, 11 Jun 2006, 21:48)
zelfstudie wiskunde is idd moeilijk, als je iets niet snapt is het verschrikkelijk moeilijk om er uit te komen.
Meestal moet je dan heel goed de theorie bestuderen en dan kom je er uiteindelijk wel uit.
Toch gaat het makkelijker met een leraar, het bespreken van een pw in de klas gaat meestal met Owja, en ow moet dat zo, en natuurlijk! 

Ik heb daar eigenlijk niet zo veel problemen mee, ik kijk altijd goed en denk logisch, dan komt het antwoord meestal wel.

Je hebt gelijk, wat jouw betreft.. Maar niet iedereen heeft een wiskunde knobbel, en voor die mensen is een uitleg toch egt heel makkelijk. Geef bijvoorbeeld maar een lineaire formule bij.: y = 2X + 1 aan een kind is groep 8. gegarandeerd dat ie er nix van snapt, want hij ziet de x als een letter, dit wordt in een boek vanzelfsprekend gezien en wordt niet uitgebreid uitgelegd, daar heb je de leraar voor.
Maarja, misschien dat Ov2rkill een boek moet zoeken met goede uitleg, en natuurlijk antwoordenboek niet vergeten.
Member
Jun 12 2006 03:29am
bij ons op de HBO is het verplicht om het antwoorden boek er bij aan te schaffen.. waarom? omdat je jezelf dan alles aan kan leren.. en als je spiekt.. dan kom je daar zelf achter op het tentamen... daarom heeft dit zelf disipliene nodig..
Member
Gold: 224.00
Jun 12 2006 04:02am
Quote (Ov2rkill @ Sun, Jun 11 2006, 09:04pm)
De psychologie die ik bekijk is vooral gericht op de relaties die ik het meeste meemaak, de relatie tussen verpleegkundigen/dokters, patiënten en familieleden. Bij hetgeen ik daarjuist zei bedoelde ik niet dat psychologie alleen dat is maar dat als, ook al pak je er maar één aspect uit, het kan vervelen of zelf tegensteken. Bij mij dan toch.
De meeste gedragingen van de mensen zijn gemakkelijk te linken aan karakteristieken/situaties/verhoudingen in posities tov elkaar etc... maar als fulltime psycholoog kan ik me inbeelden dat de neiging er rap is om alles te analyseren en zo te ver te zoeken, wat totaal niet hoeft. Gezond verstand brengt de mensen ver genoeg.

Misschien wel. Het toeval wil dat ik een fulltime psycholoog en enkele psychologiestudenten ken. Bij geen van hen bespeur ik het door jou zo mooi verwoorde.

Economie daarintegen zoals je zegt gaat dan wel hoofdzakelijk over geld terwijl biologie idd niet alleen over planten gaan, zou ik evengoed planten kunnen verzorgen dan op mijn stages. yey for me!

Economie gaat over geld? Spoel je mond, heiden. Het gaat over hoe de mens omgaat met schaarse goederen, wat het direct relateert aan psychologie. De helft van mijn vakken gaat over voorwaarden die zogenaamd in de economie zouden gelden en wat er gebeurt als het niet geldt (bounded rationality in Nash bargaining, coase vs welfare theorem etc).

Hell, een van de eerste dingen die je leert is dat geld neutraal is in de lange termijn (als in: proportionele relatie tussen stijging geldhoeveelheid en inflatie), wat empirisch bewezen is.

Jij doet biologie, neem ik aan?
Member
Gold: 0.31
Jun 12 2006 05:58am
Misschien wel. Het toeval wil dat ik een fulltime psycholoog en enkele psychologiestudenten ken. Bij geen van hen bespeur ik het door jou zo mooi verwoorde.

Niet omdat je het niet bespreurd dat ze het doen, maar let goed op wat ik zei, ik zei niet dat alle psychologen zo zijn maar dat de neiging ertoe wel rap zou kunnen komen.

Economie gaat over geld? Spoel je mond, heiden. Het gaat over hoe de mens omgaat met schaarse goederen, wat het direct relateert aan psychologie. De helft van mijn vakken gaat over voorwaarden die zogenaamd in de economie zouden gelden en wat er gebeurt als het niet geldt (bounded rationality in Nash bargaining, coase vs welfare theorem etc).

Hell, een van de eerste dingen die je leert is dat geld neutraal is in de lange termijn (als in: proportionele relatie tussen stijging geldhoeveelheid en inflatie), wat empirisch bewezen is.

Jij doet biologie, neem ik aan?

Ok, geld was iets te specifiek, daar zat ik fout. Ik bedoelde meer dat economie handelen is, wat uiteindelijk ook maar één handeling is waar, uiteraard, veel bij komt te kijken dan alleen het handelen zelf. Inderdaad is geld niet hét ding wat de economie drijft, het is meer...laten we zeggen winst/rijkdom, geeft niet in welke soorten goederen, dat men naar streeft.

En ik doe verpleegkunde, met als 'vooropleiding' economie-wiskunde in het secundair.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Jun 12 2006 07:14am

WTF? Heb jij geen examens gehad Han? sad.gif
En die sjizzle heb ik nog nooit van gehoord.. blink.gif
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jun 12 2006 08:04am
Quote (wolfboy @ Mon, 12 Jun 2006, 14:14)

WTF? Heb jij geen examens gehad Han? sad.gif
En die sjizzle heb ik nog nooit van gehoord.. blink.gif

Han = VWO?
Jij = HAVO?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll