Quote (Ov2rkill @ Sun, Jun 11 2006, 09:04pm)
De psychologie die ik bekijk is vooral gericht op de relaties die ik het meeste meemaak, de relatie tussen verpleegkundigen/dokters, patiënten en familieleden. Bij hetgeen ik daarjuist zei bedoelde ik niet dat psychologie alleen dat is maar dat als, ook al pak je er maar één aspect uit, het kan vervelen of zelf tegensteken. Bij mij dan toch.
De meeste gedragingen van de mensen zijn gemakkelijk te linken aan karakteristieken/situaties/verhoudingen in posities tov elkaar etc... maar als fulltime psycholoog kan ik me inbeelden dat de neiging er rap is om alles te analyseren en zo te ver te zoeken, wat totaal niet hoeft. Gezond verstand brengt de mensen ver genoeg.
Misschien wel. Het toeval wil dat ik een fulltime psycholoog en enkele psychologiestudenten ken. Bij geen van hen bespeur ik het door jou zo mooi verwoorde.
Economie daarintegen zoals je zegt gaat dan wel hoofdzakelijk over geld terwijl biologie idd niet alleen over planten gaan, zou ik evengoed planten kunnen verzorgen dan op mijn stages. yey for me!
Economie gaat over geld? Spoel je mond, heiden. Het gaat over hoe de mens omgaat met schaarse goederen, wat het direct relateert aan psychologie. De helft van mijn vakken gaat over voorwaarden die zogenaamd in de economie zouden gelden en wat er gebeurt als het niet geldt (bounded rationality in Nash bargaining, coase vs welfare theorem etc).
Hell, een van de eerste dingen die je leert is dat geld neutraal is in de lange termijn (als in: proportionele relatie tussen stijging geldhoeveelheid en inflatie), wat empirisch bewezen is.
Jij doet biologie, neem ik aan?