Quote (sK_Kabouter @ Wed, 24 Dec 2008, 14:57)
IBA verschilt in principe weinig van Economics and Finance. Ik geloof zelfs dat het eerste studiejaar hetzelfde is? 'Ervaring' met de studierichting lijkt me dan niet echt heel relevant. Tilburg blijft de meest prestigieuze universiteit op het gebied van economie in Nederland als ik mijn daar studerende vrienden moet geloven.
Tilburg kan ook een heel leuke stad zijn! Ondanks het feit dat het gewoon een erg lelijke stad is heb je wel een prima uitgaansleven. Ik noem de Bolle, Philip, Brandpunt, evt de Boekanier, 013 en andere tenten op de korte heuvel. Een stad blijft toch net zo leuk als je hem maakt. Het verschil (qua uitgaan) met Rotterdam blijft dat je in Tilburg meer kroegen hebt met een ietwat gemengd publiek en je in Rotterdam vooral de grote 'clubs' hebt waarvan er maar een enkele aantrekkelijk is voor studenten. Je krijgt in Rotterdam eigenlijk minder voor meer. Althans, dat is mijn ervaring.
Het eerste jaar van IEF en IB was voorheen hetzelfde, lijkt me dat IBA en IEF ook hetzelfde is. Ik had me ingeschreven voor IB, maar ben in mijn tweede jaar IEF gaan doen.
Tilburg kan inderdaad een leuke stad zijn, ik heb er zelf nooit gewoond, maar wel het nodige feest meegemaakt: het is goed uit te houden. Zeker als je het nominaal wilt voltooien.
Over Tilburg en prestige: toen ik op exchange ging naar Canada (op een business school nota bene) werden, tijdens een Finance vak, alle exchange studenten gevraagd zich achteraf even te melden bij degene die het college gaf om te bepalen of je wel genoeg wist over finance. In die les werd er wat easy shit gevraagd dus yours truly gaf antwoord. Ik na de les naar haar toe, zij: "Ah, je komt zeker van Universiteit van Tilburg.. ja, die zitten ruim boven het niveau van wat we hier geven."
De jongen uit Rotterdam werd ondervraagd. I'm just sayin'..