d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Interessant Debat? > De Waarheid
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,847
Joined: May 14 2006
Gold: 0.30
Dec 8 2008 05:38pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, Dec 8 2008, 11:35pm)
dat is wat ik bedoelde....


Achzo, ik meende ergens gelezen te hebben dat je beweerde dat vuilnis=vies een waarheid was.
nvm dan
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 8 2008 05:40pm
Quote (Viona @ Tue, 9 Dec 2008, 00:25)
Pms? de laatste was 3 uur geleden ;p
en badboy moet me niet omdat ik hem in jwt's topic voor sommige dingen heb genomineerd


dus ik zeg dingen over jouw die ik niet weet, dat klinkt bekent in mijn oren

jij mag mij wel nomineren terwijl je me helemaal niet kent en eerder dan die dag nog niet eens in het dutch forum was geweest ofwel mij nog nooit gezien had

en ik mag dat niet van jouw, hmmm...

en als laatste jij d8 dat jij de persoon moest kiezen die in het algemeen het meest gehaat word en niet die jij het meest haat

dus je loog tegen mij toen je zei dat je posts hier had gelezen en daaruit tot de conclusie wasgekomen mij te nomineren.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 8 2008 05:42pm
Quote (ReadyAimFire @ Tue, 9 Dec 2008, 00:38)
Achzo, ik meende ergens gelezen te hebben dat je beweerde dat vuilnis=vies een waarheid was.
nvm dan


is ook

ik quote

Quote (Ov2rkill @ Tue, 9 Dec 2008, 00:29)
Ieder heeft zijn eigen waarheid.


This post was edited by BadBoyDeGekste on Dec 8 2008 05:42pm
Banned
Posts: 3,466
Joined: Nov 30 2008
Gold: 0.00
Warn: 60%
Dec 8 2008 05:44pm
ik ga slapen ouwe...
gn8 iedereen.
truste vivi.

kus

Eduard
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 8 2008 05:49pm
Quote (shadowstriker89 @ Tue, 9 Dec 2008, 01:44)
ik ga slapen ouwe...
gn8 iedereen.
truste vivi.

kus

Eduard


icon_argue.gif kuss.gif heart.gif rofl.gif
Member
Posts: 2,847
Joined: May 14 2006
Gold: 0.30
Dec 8 2008 05:50pm
Quote (Ov2rkill @ Mon, Dec 8 2008, 11:29pm)
Kay, laten we beginnen bij het begin.

Rood = Rood, voor iedereen.
Ook al zie ik de kleuring van een rode jurk als een andere kleuring dan jou, we hebben beiden aangeleerd gekregen dat die kleuring (weze dit dezelfde of niet) net die naam meegekregen heeft, rood.


Het is zelfs bewezen dat iedereen die geen visuele stoornis/afwijking/beschadiging heeft die kleuren op dezelfde manier ziet (Fysica, het breken van het licht in een prisma, je kent 'm wel + Staafjes en kegeltjes uit de biologie + neurologie = bingo)

Quote (Ov2rkill @ Mon, Dec 8 2008, 11:29pm)

1+1=2
Ja, en neen.
Het is geen exacte wetenschap daar wiskunde opgebouwd is uit axioma's. Neen dus
Axioma's zijn veronderstellingen die de bakermat zijn van de wiskunde, een manier om orde te scheppen in deze wereld. Het ligt aan eenieder om erin te geloven, wat praktisch iedereen doet (ook al weet men het niet). Dus ja.


Dat maakt het volgens mij juist wel universeel geldig, en dus waarheid.
Edit: je maakte hier bij je eerste redenering trouwens zelf gebruik van

Quote (Ov2rkill @ Mon, Dec 8 2008, 11:29pm)
Waarheid:

Zoals aangegeven door onze goeie vriend Hendrick, het begrip op zich is subjectief, daar de mens zelf subjectief is.
Geen mens op aarde heeft dezelfde visie.
Neem nu getuigenisen van een groep mensen die een bankoverval hebben meegemaakt.
Vraag aan elk van die mensen de omschrijving van wat, hoe gebeurd is, geen verhaal zal hetzelfde zijn.

Wat concluderen we hieruit?
Ieder heeft zijn eigen waarheid, toeval treft dat deze over gecatalogiseerde feiten zoals wiskunde hetzelfde kunnen zijn.


Ja ok, maar het hangt er dus vanaf hoe je waarheid ziet, universeel of niet? Een getuigenis van iemand is nooit perfect omdat de mens subjectief is, natuurlijk is het dus geen waarheid. Je kan de tijd niet stilzetten en miliseconde perliliseconde registreren wat er gebeurt. In de exacte wetenschappen kan men dit wel.

This post was edited by ReadyAimFire on Dec 8 2008 05:52pm
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 8 2008 05:50pm
flamethrower.gif
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 8 2008 05:51pm
Quote (ReadyAimFire @ Tue, 9 Dec 2008, 00:50)
Ja ok, maar het hangt er dus vanaf hoe je waarheid ziet. Een getuigenis van iemand is nooit perfect omdat de mens subjectief is, natuurlijk is het dus geen waarheid. Je kan de tijd niet stilzetten en miliseconde perliliseconde registreren wat er gebeurt. In de exacte wetenschappen kan men dit wel.


waarheid bestaat niet lol

zullen we een nieuw topic starten over wat is waarheid?
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 8 2008 05:52pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Tue, 9 Dec 2008, 01:51)
waarheid bestaat niet lol

zullen we een nieuw topic starten over wat is waarheid?


Waarheid = dat ik nu ga slapen.

Daaagg!
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 8 2008 05:52pm
Quote (shadowstriker89 @ Tue, 9 Dec 2008, 00:44)
ik ga slapen ouwe...
gn8 iedereen.
truste vivi.

kus

Eduard


Truste BadEduardDeGekste
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll