d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > De Doodstraf.
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Mar 18 2006 05:52am
Quote (xepolite @ Fri, 17 Mar 2006, 20:44)
Quote (¢?NNI @ Fri, 17 Mar 2006, 19:52)
Quote (xepolite)
Quote (¢?NNI)
Doodstraf == fascistisch

Waarom?

1. Het is in strijd met de rechten van de mens.
2. Het bewust ombrengen van mensen om welke reden dan ook is onaanvaardbaar en wordt door een extreem rechtse (of fascistische) politiek goedgekeurd.

Dat het in strijd is met de mensenrechten heeft niets te maken met fascisme.
Dat het wordt goedgekeurd door extreem rechtste politiek betekend ook niet dat de doodstraf fascistisch is.

Je bedoelt toch ook niet dat iemand die voor de doodstraf is ook fascistisch is?

Wanneer je de belangen van de natie BOVEN de individuele belangen van een mens plaatst, kan je stellen dat er sprake is van fascisme.

Verder lijkt het me nogal vanzelfsprekend dat iemand die in fascistische zaken gelooft, een fascist genoemd kan worden.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Mar 18 2006 06:09am
Een van de punten van het fascisme is tegen Individuele vrijheid zijn; het opleggen van gevangenisstraffen is dan toch ook fascistisch?

Ik vind enkel dat het "etiket" te snel wordt opgeplakt. Ja, iemand die in fascistische zaken gelooft kan een fascist genoemd worden, maar enkel voor de doodstraf zijn lijkt me wat kort door de bocht.
Member
Mar 18 2006 08:07am
Quote (xepolite @ Sat, 18 Mar 2006, 13:09)
Een van de punten van het fascisme is tegen Individuele vrijheid zijn; het opleggen van gevangenisstraffen is dan toch ook fascistisch?

Nee, dat is het beperken van vrijheid. Als je de doodstraf toepast, krijg je zelfs niet meer de vrijheid om te leven. Daarom is de doodstraf ook fascistischer dan een gevangenisstraf.

Quote (xepolite @ Sat, 18 Mar 2006, 13:09)
Ik vind enkel dat het "etiket" te snel wordt opgeplakt. Ja, iemand die in fascistische zaken gelooft kan een fascist genoemd worden, maar enkel voor de doodstraf zijn lijkt me wat kort door de bocht.

Ik wil niet insinueren dat iedereen die pro-doodstraf is automatisch een fascist is, maar het hangt een beetje af van de perceptie.
Banned
Mar 18 2006 08:28am
Quote (¢?NNI)
Nee, dat is het beperken van vrijheid. Als je de doodstraf toepast, krijg je zelfs niet meer de vrijheid om te leven. Daarom is de doodstraf ook fascistischer dan een gevangenisstraf.

Ok.

Quote (¢?NNI)
Ik wil niet insinueren dat iedereen die pro-doodstraf is automatisch een fascist is, maar het hangt een beetje af van de perceptie.

Wederom; Ok smile.gif

This post was edited by xepolite on Mar 18 2006 08:29am
Member
Gold: 282.19
Mar 21 2006 03:35pm
Had ik niet van je verwacht ¢?NNI zeer interresant

tegen natuurlijk...

This post was edited by sto- on Mar 21 2006 03:35pm
Banned
Mar 21 2006 04:04pm
Quote (sto- @ Tue, 21 Mar 2006, 22:35)
Had ik niet van je verwacht ¢?NNI zeer  interresant

tegen natuurlijk...

Wat niet verwacht?
Member
Gold: 250.50
Mar 21 2006 04:16pm
ligt aan de situatie er zijn in het verleden en heden veel fouten gemaakt waarbij onschuldigen vast zitten (doodstraf hebben) dus als voor 200 % vast staat dat het een moordenaar is dan oog om oog als er ook maar 1 % twijfel is geen doodstraf
Member
Gold: 1.00
Mar 21 2006 07:01pm
Quote (C?NNI)
Quote (Lude_Speed)
Als het 100% zeker is dat een dader een moord of verkrachting van kinderen(soms veelplegers) de daad gedaan heeft ben ik voor doodstraf, dat soort mensen hebben nou eenmaal een bepaalde mentale knop om en die verdienen niets minder, alleen is het moeilijk om voor te stemmen aangezien er idd in de usa te vaak onschuldigen de doodstraf krijgen.

1. Je bent voor de doodstraf.
2. Je vind het dan ook spijtig dat er te weinig voorkeurstemmen zullen zijn.
3. De reden waarom er te weinig voorkeurstemmen zullen zijn is volgens jouw vanwege de ten onrechte beschuldigden die om het leven zijn gebracht.

Wilt dat dan zeggen dat je niets met de onschuldige om het leven gebrachte personen inzit?

Waar haal je dat uit? Ik KAN haast niet voor stemmen juist OMDAT er teveel onschuldigen ter dood veroordeeld waren, als hier in nederland zo'n stemronde zou plaatsvinden zou ik tegen stemmen juist om die reden.
Tenzij ze vast kunnen stellen dat het 100% zeker de dader is, bekijk het eens anders, hoe zou jij er over denken als jou dochter verkracht of vermoord zou worden, en de dader komt er vanaf met een jaartje cel of misschien wat meer. Dan zou ik je mening wel eens willen weten, toch hoop ik dat niemand dat ooit hoeft mee te maken.

This post was edited by Lude_Speed on Mar 21 2006 07:03pm
Banned
Mar 22 2006 05:59am
Quote (Lude_Speed @ Wed, 22 Mar 2006, 02:01)
Quote (C?NNI)
Quote (Lude_Speed)
Als het 100% zeker is dat een dader een moord of verkrachting van kinderen(soms veelplegers) de daad gedaan heeft ben ik voor doodstraf, dat soort mensen hebben nou eenmaal een bepaalde mentale knop om en die verdienen niets minder, alleen is het moeilijk om voor te stemmen aangezien er idd in de usa te vaak onschuldigen de doodstraf krijgen.

3. De reden waarom er te weinig voorkeurstemmen zullen zijn is volgens jouw vanwege de ten onrechte beschuldigden die om het leven zijn gebracht.

Wilt dat dan zeggen dat je niets met de onschuldige om het leven gebrachte personen inzit?

Waar haal je dat uit? Ik KAN haast niet voor stemmen juist OMDAT er teveel onschuldigen ter dood veroordeeld waren, als hier in nederland zo'n stemronde zou plaatsvinden zou ik tegen stemmen juist om die reden.
Tenzij ze vast kunnen stellen dat het 100% zeker de dader is, bekijk het eens anders, hoe zou jij er over denken als jou dochter verkracht of vermoord zou worden, en de dader komt er vanaf met een jaartje cel of misschien wat meer. Dan zou ik je mening wel eens willen weten, toch hoop ik dat niemand dat ooit hoeft mee te maken.

¢?NNI pleit voor het effectief uitvoeren van levenslang... Wat er in mijn ogen nooit zal (kunnen) komen.
Member
Mar 22 2006 06:22am
Quote (Lude_Speed @ Wed, 22 Mar 2006, 02:01)
Quote (C?NNI)
Quote (Lude_Speed)

Ik heb al 20000 keer herhaalt dat ik dan meer echte straf zie in het uitvoeren van effectieve levenslange gevangenisstraffen.

Xepolite: dat doet niet ter zake, de doodstraf zal er toch ook niet komen.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891012Next
Add Reply New Topic New Poll