d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > P O K E R > Poker Jij Of Niet
Prev167891011Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 224.00
Nov 14 2007 03:50pm
Quote (PYF_Secret @ Wed, 14 Nov 2007, 23:34)
eindelijk een belg die het door heeft ^^

btw, ik zou best proffesioneel pokerspeler willen zijn, die lui verdienen miljoenen als ze een beetje hoog eindigen in de goeie toernooien.

En elke keer tienduizenden dollars betalen voor elk toernooi waarin ze NIET hoog eindigen. Je kan alleen veel winnen als je veel op het spel zet.
Member
Gold: 0.00
Nov 14 2007 03:58pm
Quote (Xepo @ Wed, Nov 14 2007, 10:40pm)
Haha, neem je chill-pill Algonzo.

Eigenlijk valt er niets meer te discussiƫren, jij hebt toegegeven dat je poker wel degelijk kunt leren maar dat niet iedereen er van kan leven. Dat je zegt dat niet iedereen ervan kan leven kan me niet zo veel schelen, omdat ik nooit iets anders heb beweerd. Het eerste punt echter wel, en daar geef je me gelijk in, hoera (Kanni(C)).

Iets als 'common knowledge' zien en dus niet als onderdeel van 'leren' beschouwen is trouwens idioot, jij hebt al die combinaties ook ooit een keer geleerd.

... moet ik het steeds herhalen of verduidelijken?
poker "kan" je leren, maar da betekent niet dat je er goed in zal zijn.
sinds het begin, zeg ik het je. de tien handen in poker, wat is hoger, wat is een raise, wat is een check, wat is een ace? dat leer je,
pokeren "leer" je niet. Beschouw da maar als een tip. Als je denkt dat je kan pokeren, zal je snel je dollars zien verminderen,
als je een houding kunt nemen, waarbij je zorgt dat je telkens weer van nul begint kwa pokeren in elke ronde, dan kunde die dollars zien omhoogspringen,
met "common knowledge" in je achterhoofd. en da common knowledge beschikt iedereen. Van Phil Ivey, tot de 60 jarige madam die heire pensioeneke eraan spendeert terwijl die wacht op de volgende ronde Bingo!.
Begrijp het gewoon. Poker, en pokeren is niet hetzelfde.

ik heb juist gene reet geleerd.
ik heb niet thuis voor men monitor gezeten en zitten leren hoe poker gespeeld word.
je "leert" de handen, je leert wat hoger is, he leert wat checken is, je leert wat da knopke rechtboven is, je leert welke verschillende combinaties je kan maken met 5 kaarten enz. Maar pokeren zelf leer je niet. "Leerstof" voor poker is voor IEDEREEN, wat het common knowledge maakt, maar niet iedereen gaat nr 1 zijn. Zoiets leer je niet van iemand anders. Je gaat niet naar tv kijken en zien hoe Phil Ivey speelt. Je gaat niet naar logs van tornooien zien, en kijken hoe een spel is verlopen. Der is niks te leren. Je "pokert" vanzelf. En dat is hetgeen wat je niet lijkt te begrijpen.

maar inderdaad,
der valt niks te discussieren sind je het niet begrijpt.
Men taalgebruik is achterlijk, ik "speel" geen poker, ik doe gewoon hetgeen van je verwacht word te doen met een tweetal kaarten, je hebt totaal niks beweerd enkel dat je pokert leert, en je hebt na 5 pagina's begrepen dat je common knowledge voor poker moet "leren", wat ik versta onder weten. Ja het is heel moeilijk om 10 handen en de rangschikking ervan onder de knie te krijgen, daarvoor moet je echt leren ja. Poker kennen en poker spelen, ja right whatever.

laten we gewoon zwijgen
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Nov 14 2007 04:09pm
Ok, laat ik je dit vragen; vind jij dat je beter wordt? of blijf je voor eeuwig op het niveau spelen als dat je nu doet?
Member
Nov 14 2007 04:28pm
Quote (Xepo @ Wed, Nov 14 2007, 11:09pm)
Ok, laat ik je dit vragen; vind jij dat je beter wordt? of blijf je voor eeuwig op het niveau spelen als dat je nu doet?

wat ik ook antwoord,
en het komt niet overeen met datgeen je nu in je hoofd hebt,
zul je me afmaken.

Eerlijk?
Als jij de steeds stijgende cijfers in je bankroll categorieseerd in "beter worden",
dan ga ik niet akkoord.
Als jij professionele mensen, die dagelijks spelen met een budget waarvan ik een 40 kamer-villa mee koop, categoriseerd in "beter zijn",
dan ga ik niet akkoord.
Puur van Poker uitgaand,
valt er niks te leren.
Laten we zeggen dat iedereen nu eenmaal kan leren wat Poker is,
maar er is net dat ene "eigenschap" die een pokerspeler beschikt,
dat hem die extra voordeel geeft. Al maakt die geen ingewikkelde berekeningen,
terwijl die verliezer een genie in wiskunde is, 60 jaar ervaring heeft en dergelijke.
Da verschilt van persoon tot persoon. De ene is gewoon een kei in het "lezen" van een gelaatsuitdrukking,
de andere is een kei in het vermoeden van een bepaalde patroon in de speelstijl van zen tegenstander.
Ik speel ondertussen een paar jaar, waarvan een jaar op regelmatige basis,
en ik moet zeggen, dat men speelstijl weining - of niets - is veranderd sinds het begin,
enigste wat er veranderd is in mijn stijl, is dat je poker niet moet spelen volgens de regels (percentages, handen, rangschikkingen enz).
Als je eenmaal begrijpt, dat poker van JEZELF afhangt, en dat je stijl van JEZELF afhangt, ben je goed op weg.
Ik heb me voorgenomen dat Poker een spel is dat je moet "leren" spelen tijdens het begin van een hand.
Ik heb me voorgenomen om niet aan een bepaalde stijl, of strategie te houden.
Ik moet wel zeggen, dat ik bepaalde handen zo goed afhandel, dat ik de neiging krijg om te denken dat ik beter geworden ben,
en meer van die handelingen moet toepassen. Maar ik heb me vernomen om elke spel van zero te beginnen, puur uit ervaring en zelfrelativatie.
Mensen gaan er snel van uit dat ze iemand door hebben, of dat ze kunnen spelen als Phil Ivey of Gus Hansson, maar weining mensen die beseffen dat je een stijl niet kunt leren. Je word niet beter door meer te spelen of meer te kijken naar de pro's. Je bankroll stijgt meer of daalt meer als je meer speelt.
Member
Gold: 16.93
Nov 14 2007 04:41pm
Quote (MorphX @ Tue, Nov 13 2007, 11:57pm)
valt da zo hard op? biggrin.gif

Karel de grote hogeschool

kan het nog duidelijker?

edit: en hou op me die opstellen krijg er koppijn van

This post was edited by Demonsangel on Nov 14 2007 04:41pm
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Nov 15 2007 05:03am
Quote (MorphX @ Thu, 15 Nov 2007, 00:28)
Bla bla
Ik heb er even wat zinnetjes uitgeplukt die van belang zijn;

"enigste wat er veranderd is in mijn stijl, is dat je poker niet moet spelen volgens de regels (percentages, handen, rangschikkingen enz)."
"Maar ik heb me vernomen om elke spel van zero te beginnen, puur uit ervaring en zelfrelativatie."
"Ik heb me voorgenomen dat Poker een spel is dat je moet "leren" spelen tijdens het begin van een hand."
"Ik heb me voorgenomen om niet aan een bepaalde stijl, of strategie te houden. "

Allemaal beslissingen die je hebt genomen, ik neem aan dat ze niet in een gelukskoekje of in je horoscoop stonden. Je hebt ervaring opgedaan en je aangepast, je hebt geleerd.

Ik snap overigens wel waarom je je zo vastklampt aan het idee dat je pokeren niet kunt leren, zo kun je je speciaal voelen. Ieder zijn meug.
Member
Nov 15 2007 07:16am
Quote (Xepo @ Thu, Nov 15 2007, 12:03pm)
Ik heb er even wat zinnetjes uitgeplukt die van belang zijn;

"enigste wat er veranderd is in mijn stijl, is dat je poker niet moet spelen volgens de regels (percentages, handen, rangschikkingen enz)."
"Maar ik heb me vernomen om elke spel van zero te beginnen, puur uit ervaring en zelfrelativatie."
"Ik heb me voorgenomen dat Poker een spel is dat je moet "leren" spelen tijdens het begin van een hand."
"Ik heb me voorgenomen om niet aan een bepaalde stijl, of strategie te houden. "

Allemaal beslissingen die je hebt genomen, ik neem aan dat ze niet in een gelukskoekje of in je horoscoop stonden. Je hebt ervaring opgedaan en je aangepast, je hebt geleerd.

Ik snap overigens wel waarom je je zo vastklampt aan het idee dat je pokeren niet kunt leren, zo kun je je speciaal voelen. Ieder zijn meug.

man man man
waarom zijn we heel de tijd in rondjes aan het draaien?

Quote (Xepo @ Tue, Nov 13 2007, 07:38pm)
Mijn punt is alleen dat iedereen wel aardig kan leren pokeren

ja beslissingen die IK heb genomen, die heb IK opgesomd. Nee ze stonden nie in men horoscoop, of in een boek, die heb ik ook ni gezien in men droom.
kijk naar de tweede lijn, puur uit ervaring en zelfrelativatie, heb ik MIJN stijl. Zo heeft iedereen ZIJN stijl. Niemand kan eenders wie zijn stijl overnemen.
Je speelt, je ervaart, je doet.
Iedereen kan de regels leren (wow 10handen en een rangschikking, wow...), iedereen kan zelfrelativeren, iedereen kan "leren" uit zijn fouten,
maar dat betekent nog steeds niet dat je poker beter word. Je kunt het, of je kunt het niet.

meug smeug. Ik voel me helemaal niet speciaal. Ik speel al twee jaar ofzo, en heb veel mensen gezien die dachten dat ze het konden, maar toch faalden.
Je kunt zoveel zeggen tegen die mensen, je kunt hen zoveel manieren uitleggen van spelen. Je kunt hen dingens proberen bij te leren, maar toch falen ze.
Waarom? Wel, verkeerde beslissingen en logica maybe.
Ik blijf erbij dat niet iedereen kan pokeren. Aardig zeker niet. Pokeren voor snoepjes en koekjes is niet hetzelfde als pokeren voor honderdjes.
ma anyways,

This post was edited by MorphX on Nov 15 2007 07:18am
Member
Gold: 0.31
Nov 15 2007 09:55am
Hooray voor beknopte samenvattingen!
Member
Gold: 11.33
Nov 15 2007 10:29am
Quote (Ov2rkill @ Thu, 15 Nov 2007, 15:55)
Hooray voor beknopte samenvattingen!

Hooray voor Ov2rkill!
Member
Gold: Locked
Nov 15 2007 02:47pm
Ik had even wat strategy dingen gelezen op een site en ben toen weer begonnen met kijken hoe het ging,

Ik heb gisteren en vandaag 4 toernooitjes gedaan met allemaal 1300+ spelers,

Score:

1# 255
2# 52
3# 10
4# 122

Ik ben er toch wel redelijk tevreden mee gezien het alweer even was geleden smile.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev167891011Next
Closed New Topic New Poll