Dapper van je om de discussie aan te gaan. Deze topic is ook nog open;
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=4930471&f=259Quote (Hellskin @ Mon, 7 May 2007, 09:20)
toch wel grappig... als iemand over het vlaams blok belang begint, of over white power/white pride....
of als het over gabbertjes met een bomberjack & vlaggetje gaat dan sta jij altijd klaar om gelijk 100% tegengas te geven, je maakt de gene waarover het gaat belachelijk en je hebt voor alle hierboven genoemde voorbeelden al meteen je rasist/facists stempel klaar....
Ik ben principieel tegen elke vorm van racisme, door wie dan ook; ook al laat ik dat hier niet zo sterk blijken. Misschien ga ik hier niet zo sterk op in omdat ik het vanzelfsprekend acht dat men inziet dat wat die man zegt onzin is.
Quote (Hellskin @ Mon, 7 May 2007, 09:20)
wel raar dat je in dit geval de rasistiche uitingen van de persoon in kwestie niet veroordeeld... sterker nog, t lijkt alsof je het voor em opneemt
Kijk, de inhoudelijke noot is zeker van veralgemenende en rascistische aard; maar ik neem dit minder kwalijk dan wanneer een van de grootste Vlaamse politieke partijen zich schuldig maakt aan dat soort praatjes. Bovendien vraag ik me af wat eraan vooraf ging. Afhankelijk van de reden kan ik misschien nog begrip opbrengen voor die onzin, net zoals ik begrip heb voor VB-kiezers die op de partij stemmen omdat bv een familielid is omgekomen bij een overval waarbij de daders allochtonen waren. Maar: ik keur het niet goed, racisme praat ik nooit goed, ik kan er hoogstens begrip voor opbrengen. In dit geval is dat dus nog onduidelijk. Maar ok, als je er belang aan hecht: wat deze man zegt is rascistisch en veralgemenend, waarom lijkt me vanzelfsprekend.
dus ik begrijp het goed:
deze man is geen rasist:
dit zijn gewoon slavendrijvers joh. wordt nou eens wakker joh marokaan.
ze zijn boer, uitbuiters, fasisten, oplichters.
ik ben een surinamer ik mag zeggen wat ik wil...
en deze man is een rasist/fasist
Ik denk dat ik op het VB gestemt had als ik in belgie leefde
Dat begrijp je niet goed.
of....
Gewoon iemand die enorm overstuur is om een reden die je niet kent
als ik het goed begrijp... mag ik wanneer ik overstuur ben (rede onbekend) het volgende zeggen zonder dat daar wat mis mee is
t zijn gewoon fietsendieven joh. wordt nou eens wakker man
t zijn criminelen, profiteurs, verkachters, rotjong
Goh, dat valt onder 'vrijemeningsuiting', dus ik ga ervan uit dat je dat mag zeggen, ja. Maar serieus, je kent de situatie niet en het is dus op verschillende manieren interpretabel. Je kan evengoed stellen dat hij - in zijn woede - uitspraken deed die hij niet meende. Of hij meende ze wel? Is er begrip voor op te brengen of niet? Maar de uitspraken zelf praat ik zeker niet goed. In feite praat ik niets goed, ik kijk gewoon verder dan mijn neus lang is.