Quote (Sirchefhimself @ Wed, 4 Apr 2007, 11:41)
maar ''in de maatschappij leven...'' ik bedoel.. welke maatschappij?
Is afhankelijk van tot welke maatschappij je behoort.
Moet iedereen het zelfde zijn en de zelfde kwaliteiten hebben om in die ''Maatschappij'' te leven?
Nee, zeg ik ook niet. Waar heb je het over?
Ik geloof in anarchisme.. tja mischien had hitler wel gelijk, want het leven zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als iedereen het zelfde was.
1. Om je even een idee te geven waar jij zegt achter te staan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anarchisme [B]Inderdaad[/B]
2. Ik hoop dat je dat terugtrekt, het is namelijk enorm belachelijk het schoolsysteem te bekritiseren en dan te pleiten voor anarchisme. Laat me even stellen dat het niveau van educatie in een anarchistische staat ver onder het niveau van het huidige systeem zou liggen.
3. Hitler wilde dat 'iedereen hetzelfde was'? Niet helemaal correct, om niet te zeggen 'fout'.
Hij wou het edele ras ofzo. dus mensen die anders waren weg, ook goed4. Waarom denk je dat 'het leven een stuk makkelijker zou zijn als iedereen hetzelfde is?
Iedereen zou goed met elkaar kunnen opschieten, geen meningsverschillen enzoQuote (Sirchefhimself @ Wed, 4 Apr 2007, 11:41)
maar dat is nu niet het geval en mensen moeten daar ook niet naar streven. Doe je eigen ding, maar ben niet afhankelijk van anderen. Zonder werk kom ik best aan geld, gewoon creatief denken. Ik ga een paar pubjes af. ik zeg ik kom hier optreden laat me demotje zien vraag 50 euro en vergoeding van de reiskosten etc. Ik neem eigen fans mee. die zaak heeft de omzet van hun leven en ik heb me avondeten met me band.. en het is nog leuk ook. simple as that. ik hoef geen ''baasje'' of ''opdrachtgever'' ik ben geen aso die niks doet voor andere mensen. maar zeker geen schaapje die in een kudde (maatschappij) meeloopt en maar doet wat van hem word gevraagd.. ik zou vast veel gelukkiger zijn als ik het zou doen maarja zo zit ik niet in elkaar
1. Je bent sowieso afhankelijk van anderen. Je leeft in gemeenschap, en je hebt elkaar nodig, punt.
ja maar je kan volgens die maatschappij enzo niet zelf die mensen kiezen2. Klinkt leuk, maar ik betwijfel of dat zo werkt.
bij mij wel3. Dat je geen kuddedier bent, vind ik positief. Zo ben ik zelf ook niet.
mooi4. Ik heb een bloedhekel aan de mode-uitdrukkingen als "doe je eigen ding", maar dat geheel terzijde.
ayeQuote (Shinobi-tlo @ Wed @ Apr 4 2007, 11:41am)
Stages > School Daar leer je meer in 2 maanden dan in het rest van het school jaar!
Als dat het geval is, ligt dat aan jezelf. Je moet school ook niet volledig verantwoordelijk stellen voor wat JIJ leert. Een school kan niks in jou plaats inprenten, dat moet je uiteindelijk zelf doen. Stage is de praktische uitvoering van wat je op school leert. Je moet eerst theoretische kennis opdoen voor je het in praktijk kan brengen.