d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > >> Belgie Vs Nederland << > choose ur side
Prev15678920Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.30
Jan 21 2007 12:07pm
Quote (Ov2rkill @ Sun, Jan 21 2007, 05:59pm)
Quote (CursedWater @ Sun, Jan 21 2007, 06:56pm)
nederlandse schone met een nederlands accent is voor mij nog es zo geil als een gewone schone.

Een "gewone" Belg, neem ik aan?

Ik kan het taaltje niet uitstaan, dat spijt me vreselijk. Ik irriteer me aan de uitspraak van jullie ^^ Ik kan er niks aan doen.

Gimme telefoonnummer, ik zal je eens een pleziertje doen^^
Welke
dialecten kan je precies niet af eigenlijk? Want vlaamse dialecten
kunnen al enorm verschillen als je 20-30km verder reist.

Tell me about it, ik zit sinds vorig jaar op kot met 2 mensen uit Oostende. Het heeft 6maand geduurd voor ik ze verstond... En er zijn er nog ergere biggrin.gif En meisjes met Nederlands accent zijn inderdaad wel kinky biggrin.gif
Member
Gold: 14,841.57
Jan 21 2007 01:10pm
Je moet eens echte brugelingen horen praten smile.gif echt wel grappig!!
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Jan 21 2007 01:44pm
Quote (Ov2rkill @ Sun, Jan 21 2007, 05:59pm)
Quote (CursedWater @ Sun, Jan 21 2007, 06:56pm)
nederlandse schone met een nederlands accent is voor mij nog es zo geil als een gewone schone.

Een "gewone" Belg, neem ik aan?

Ik kan het taaltje niet uitstaan, dat spijt me vreselijk. Ik irriteer me aan de uitspraak van jullie ^^ Ik kan er niks aan doen.

Gimme telefoonnummer, ik zal je eens een pleziertje doen^^
Welke dialecten kan je precies niet af eigenlijk? Want vlaamse dialecten kunnen al enorm verschillen als je 20-30km verder reist.

Alles wat Belgs is en erop lijkt...

En nee, als ik een dergelijk audio-marteling wil ondergaan, dan kijk ik wel naar een belgische televisiezender. ^^
Member
Jan 21 2007 04:58pm
Quote (Ov2rkill @ Sun, 21 Jan 2007, 17:54)
I heart.gif walen!
Van mij mag het zo blijven, op de monarchie na dan.
Trouwens ik kan me goed inbeelden dat tijdens de industriële periode van ons land de vlamingen hetzelfde deden dan de walen nu doen.

Ben ook niet voor sepetarisme. Maar ik ben wel voor de CD&V-doelen om meer bevoegdheden te splitsen. Dat maakt een beter bestuur mogelijk. Ik hoop ook wel dat er in Wallonnië een mentaliteitsverandering komt. Het zou goed zijn dat de PS daar eens wat politieke klappen vangt.

De monarchie mag van mij blijven; maar enkel met een symbolische functie. Ik zou ook de dotaties willen afschaffen. Het Belgisch koningshuis is één der rijkste van Europa (rijker dan het Britse, wordt beweerd). Ze hebben heel Congo leeggeplunderd. Ze kunnen best wel voor zichzelf zorgen. De uitspraak van Prins Filip is gewoonweg schandalig. 'Mijn inkomen is niet genoeg voor een leefbaar bestaan.' Twaalf miljoen euro per jaar aan dotatie (dat is wellicht nog niet het volledige bedrag van wat hij ontvangt). Wedden dat ik er mee kan rondkomen?

E:
Quote (De kortzichtige topicmaker)
ik vind dat de belgen zich teveel trug houden en zeggen van
tis allemaal tzelfde nederlander of belg
ik ken gnoeg vlamingen die zulle zegge
domme hollander
en ik ken ook genoeg nederlanders die zulle zegge
domme belg

dus stop met faken over "gelijk" zijn..

Ik vind het beschamend dat ik iets gemeen heb met kneuzen zoals jij; al is het maar één ding. Eerlijk genoeg?

E2: Danny: inderdaad. Ik weet zeker dat wanneer jij op je Wettertst praat, ik de helft niet begrijp. Als ik wat inspanning doe om Antwerps dialect aan te nemen, zal jij ook wel moeite hebben. Oost-Vlaams en West-Vlaams is als Chinees of Frans voor me. Ik heb trouwens een voorliefde voor Rotterdams. In de lente ga ik er zeker nog een keer naartoe!

This post was edited by ¢?NNI on Jan 21 2007 05:05pm
Member
Gold: 0.31
Jan 21 2007 06:59pm
Quote (¢?NNI @ Sun, Jan 21 2007, 11:58pm)
Ben ook niet voor sepetarisme. Maar ik ben wel voor de CD&V-doelen om meer bevoegdheden te splitsen. Dat maakt een beter bestuur mogelijk. Ik hoop ook wel dat er in Wallonnië een mentaliteitsverandering komt. Het zou goed zijn dat de PS daar eens wat politieke klappen vangt.
Mentaliteitsverandering :/ Tja het niveau van opleidingen en de werkgelegenheid is er gewoon lager dan in vlaanderen, logisch dat er dan minder inkomen komt van wallonië. Dit is dan weer niet de fout van de bevolking waarvan ze keer op keer toch beschuldigd van worden. Jobgelegenheid creëren is niet meer de verantwoordelijkheidvan de bevolking zelf..

De monarchie mag van mij blijven; maar enkel met een symbolische functie. Ik zou ook de dotaties willen afschaffen. Het Belgisch koningshuis is één der rijkste van Europa (rijker dan het Britse, wordt beweerd). Ze hebben heel Congo leeggeplunderd. Ze kunnen best wel voor zichzelf zorgen. De uitspraak van Prins Filip is gewoonweg schandalig. 'Mijn inkomen is niet genoeg voor een leefbaar bestaan.' Twaalf miljoen euro per jaar aan dotatie (dat is wellicht nog niet het volledige bedrag van wat hij ontvangt). Wedden dat ik er mee kan rondkomen?
Voor mij mag de hele monarchie afgeschaft worden, mettertijd toch, vooral omtrend die dotaties. Voor oudere mensen heeft het koninklijk huis wel nog betekenis, steun en toeverlaat, iets waarmee ze de oorlog door geraakten. Voor hen mag het nog blijven, maar ik vermoed dat het koningshuis toch rustig gaat vervagen tot iets onbenullig, iets wat nu al gebeurt met het christendom.

E2: Danny: inderdaad. Ik weet zeker dat wanneer jij op je Wettertst praat, ik de helft niet begrijp. Als ik wat inspanning doe om Antwerps dialect aan te nemen, zal jij ook wel moeite hebben. Oost-Vlaams en West-Vlaams is als Chinees of Frans voor me. Ik heb trouwens een voorliefde voor Rotterdams. In de lente ga ik er zeker nog een keer naartoe!
Spreek je zo AN in het dagelijkse leven? Ik heb nog nooit problemen gehad met dialecten: oost/west-vlaams, antwerps, brabants, allemaal wel te verstaan moet ik zeggen. Limburgers heb ik dan wel nog niet veel tegengekomen maar die zijn van nature uit geen probleem om te verstaan smile.gif

Dialecten zijn eigenlijk iets waarvan ik hou, verscheidenheid troef zou ik zo zeggen, dit met zijn noodzakelijke gelijkenissen, anders zouden we gewoon over een taal bezig zijn.

This post was edited by Ov2rkill on Jan 21 2007 07:01pm
Banned
Warn: 60%
Jan 22 2007 06:01am
Quote (Canni)
Ik heb trouwens een voorliefde voor Rotterdams. In de lente ga ik er zeker nog een keer naartoe!

/Verwacht een donatie in fg, gelijk aan het bedrag dat een Nederlander zou moeten betalen voor het gebruiken van onze prachtige Nederlandse snelwegen, gecombineerd met het mooie rustgevende flora en fauna rondom...
Member
Gold: 175.00
Jan 22 2007 11:53am
als we het over walloniers gaan hebben
BAH
je suis de wallon > FAG

ik haat waloniers ik haat waloniers ik haat waloniers

ik spreek niet goed de nederlands?

IEEEUWWWWW
Member
Gold: 0.31
Jan 22 2007 11:55am
Quote (muizenscheet @ Mon, Jan 22 2007, 06:53pm)
als we het over walloniers gaan hebben
BAH
je suis de wallon > FAG

ik haat waloniers ik haat waloniers ik haat waloniers

ik spreek niet goed de nederlands?

IEEEUWWWWW

En hoe is het dan met jouw frans gesteld?
Member
Gold: 175.00
Jan 22 2007 11:57am
mijn frans? ik woon in de verenigde staten dus frans is ier ni vandoen ^^
yo hablo espanol wink.gif
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Jan 22 2007 12:03pm
Quote (muizenscheet @ Mon, Jan 22 2007, 06:57pm)
mijn frans?    ik woon in de verenigde staten dus frans is ier ni vandoen ^^
yo hablo espanol wink.gif
Tenzij je in het noorden woont ;D

Go Back To Nederlands Topic List
Prev15678920Next
Add Reply New Topic New Poll