Quote (Hellskin @ 3 Mar 2011 23:24)
Wie had 4 jaar geleden gedacht dat wij (kanni en ik) zo naar elkaar toe kunnen groeien kwa politieke gedachte.
Je geeft heel duidelijk een aantal crusiale problemen aan die de politiek de afgelopen 25 jaar gecreeerd hebben. Ook ik ben van mening dat de PVV in nederland te ver gaat met zijn uitspraken.
Maar partijen zoals de PVV, leefbaar nederland (met pim fortuyn) en het vlaams belang zijn absoluut wel nodig geweest om het taboe op rechts denken te doorbreken. Door het succes van die partijen is de weg vrij gemaakt voor degelijk rechts.
Zonder die partijen had het waarschijnlijk nog vele jaren geduurd voordat rechtse stantpunten zo bespreekbaar zouden zijn zoals ze nu zijn.
Iemand zei mij eens: 'Wie op zijn 20 niet links is, heeft geen hart en wie op zijn 30 niet rechts is, heeft geen verstand.'
Nu wil ik wel duidelijk maken dat ik gewoon de waarheid tracht te vinden. Soms ligt die bij links, soms bij rechts, meestal is ze verdeeld tussen beide kampen.
Ik ken de situatie in Nederland natuurlijk niet zo goed, maar voor Vlaanderen geldt eigenlijk net het omgekeerde; In feite heeft Vlaams Blok jarenlang links mee aan de macht geholpen omdat ze elke kritiek ten aanzien van het dominante progressieve, politiek correcte discours onmogelijk hebben gemaakt. Links zouden de rechtspopulisten dankbaar moeten zijn, omdat die, door zich steeds tot op en over de rand van het racisme te begeven, de mogelijkheid hebben gecreëerd voor links om elke tegengestelde mening af te doen als racistisch, intolerant, bekrompen, middeleeuws... En de traditionele partijen houdt extreem rechts natuurlijk levend door de meest vanzelfsprekende problemen te ontkennen (zie de peiling vandaag die aangeeft dat FN in Frankrijk de grootste partij zou worden). In Vlaanderen heeft Vlaams Blok net een taboe rond 'rechtse' standpunten geschapen in plaats van er te doorbreken.
Figuren als Wilders gaan inderdaad te ver in hun uitspraken, en dat niet alleen. Ze culpabiliseren één groep en maken die verantwoordelijk voor alle sociale problematiek. Ze vereenzelvigen het slechte immigratiebeleid met immigratie op zich. En wanneer ze spreken over 'Westerse waarden' lijkt het hen niet te zijn opgevallen dat we die al massaal verloren zijn, en dat zij zulke waarden zelf al helemaal niet uitdragen, laat staan kunnen verdedigen.